مد و مدگرایی

چگونه بلند قد تر به نظر برسیم؟

پوشیدن شلوار جین تنگ که دم پای گشادی دارد در بلند قد تر نشان دادن ما کمک می­کند به خصوص اینکه در کنار ان از کفشهای پاشنه بلند هم استفاده کنیم. البته پاچه­های شلوار باید مچ پا را مخفی کنند. پاچه­های شلوار نباید بالاتر از مچ پا قرار گیرند. می توانید این مدل شلوارها را با تاپ­هایی که بالاتر از کمر قرار میگیرند ست کنید. 

  • یک سنت قدیمی هست که میگه دخترهای قد کوتاه نباید دامن­هایی که قدشان تا روی زمین است (دامن ماکسی). اما خوشبختانه ثابت شده که کاملا غلط است. مسلما پوشیدن دامن ماکسی با بلندی مناسب، در بلند قدتر به نظر رسیدن افراد کمک میکند. همانطور که بسیاری از افراد مشهور مثل راشل بیلسون، رال زو و ماری کِیت همیشه دامنهای ماکسی می­پوشند.
  • اگر لباس کوتاه یا دامن کوتاه می­پوشید همیشه از کفش­هایی استفاده کنید که رویه کوتاه تری دارند. چون کمک می­کنند تا پاهای شما باریکتر و بلند تر به نظر برسند.
  • اگر قد شما کوتاه باشد، وقتی دامن می­پوشید یا قد شما را بلندتر نشان می­دهد یا کوتاه­تر. وقتی دامن­های میدی می­پوشید، چون بخش بیشتری از بدن شما مشخص است، پس پاهای شما را بلند تر نشان می­دهند.
  • اینکه موهایتان را بالای سرتان جمع کنید باعث می­شود که قد بلند تر نشان دهید به خصوص اینکه با اینکار در واقع با بدن خود یک خط عمودی ایجاد کرده ­اید. موهای پر حجم قد را بلند تر نشان میدهند پس وقتش رسیده که دیگه اتوی مو را کنار بگذارید.
  • استفاده از رنگها برای بلند قد تر نشان دادن یکی از استراتژی­های موفق در این موضوع است. مثلا اینکه سر تا پا مشکی بپوشید یکی از ساده ترین روش­ها برای بلند قد به نظر رسیدن است. حتی می­توانید از رنگهای سفید و سیاه در کنار هم اما با نسبت مناسب هم استفاده کنید. 

 

چگونه بلند قد تر به نظر برسیم؟
چگونه بلند قد تر به نظر برسیم؟
  • استفاده از شلوارهای فاق بلند قد را کوتاه تر نشان می­دهد مخصوصا وقتی پر از دکمه باشند اما می­توان آنها را به گونه­ای با بقیه لباس­ها ست کرد که باعث شوند در نظر بیننده بلند قد به نظر برسید. مثلا از بلوزهایی برای ست کردن با این شلوار استفاده کنید که کمی بالاتر از کمر قرار گیرند .
  • پوشیدن کفش­هایی که پاشنه­های خیلی بلند دارند آن هم هر روز کار خیلی سختیه! اما اگه قد شما کوتاه است و می­­­خواهید مجبور نباشید که هر روز کفش اشنه بلند بپوشید، بهتر است روی کفش­های نوک تیز فکر کنید. کفش­های نوک تیز همیشه پاها را بند نشان­میدهند.
  • یک ترفند قدیمی در کتاب ” به چه دلیل” هست که می­گوید: خطهای عمودی بلند بر روی لباس­ها باعث می­شود که بلندتر نشان دهید. لباس­های راه راه یکی از زیباترین و شیکترین لباسها هستند، پس هیچ وقت برای پوشیدن این لباسه­به مشکل بر نمی­خورید.
  • سعی کنید کیفهای خود را مناسب با اندامتان انتخاب کنبد. مثلا استفاده از کیفهای دستی متناسب با اندازه یا کیفهای دوشی کج و غیره که متناسب با اندام شما باشد بشسیار مهم است.
  • موهای بلند باعث می­شود که کوتاه تر به نپر برسید، اما الزاما به این معنی نیست که که موی کوتاه شمارا بلندتر نشان دهد. نه موهای کوتاه کوتاه و نه موهای خیلی بلند هیچ کدام مناسب افراد قد کوتاه نیست. بهتر است قد موهایتان به گونه­ای باشد که گردنتان و شانه­هایتان مشخص باشد.
  • افراد قد کوتاه باید از کمر بندهای باریک استفاده کنند. اما کمر بندهای پهن باعث ­می­شود که قدتان کوتاه­­تر به نطر برسد.
  • اگر قدتان کوتاه است سعی کنید اندازه وبلندی شلوارک و یا دامنی که می­پوشید نه خیلی بلند باشد و نه خیلی کوتاه. همیشه در اندازه ها اعتدال را رعایت کنی دو مخصوص در مورد دامن­های جین. شلوارهای برمودا برای افراد کوتاه قد گزینه مناسبی نیست. پس لطفا پوشیدن این شلوارها را کنیار بگذارید.
  • پوشیدن تاپهای سیقه هفت باعث بلند تر به نپر رسیدن می­شود. پس همیشه موقع خرید تاپ به این نکته توجه داشته باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا