خودرو

چگونه بدون کمر درد در خودرو بنشینیم ؟

به قلم ارشاکو به نقل از پردیس خودرو تعداد زیادی از مردم از نشستن در یک خودرو برای مدت زیاد هراس دارند چون می تواند در صورتی که در خودرو راحت نباشید,دردناکترین تجربه باشد.دانستن اینکه چگونه در خودرو بنشینید که از کمر درد دوری کنید پاسخ هوشمندانه ای برای خوشحال کردن افرادی است که با خودرو زیاد سفر می کنند و کمک می کند مطمئن شوید سفر شغلی یا تفریحی را از دست نخواهید داد.

 

 

q
نشستن در صندلی ماشین

 

قوز نکنید

  1. در خودرو قوز نکنید.اگر قوز کنید,به خودتان صدمه می زنید.وضعیت قوز کردن برای کمر به خصوص در سفرهای طولانی بسیار زیان بار است.

 

qq
نشستن در خودرو

 

انداختن وزن بدن به ران ها هنگام نشستن

  1. یک پا را در خودرو قرار دهید و سپس با کمک ران های خود وارد شوید.اول رانها را وارد کنید.بنابراین فشار وزن شما در هنگام نشست به ران ها وارد می شود نه به استخوان و ستون فقرات کمد.

 

نشستن در خودرو
نشستن در خودرو

درست کردن یک پشتی نرم

  1. از یک پتوی کوچک ,یک تی شرت یا چیز دیگری برای فراهم کردن یک پشتی نرم برای کمرتان استفاده کنید.آن را دقیقا در منطقه ی بالای ستون فقرات قرار دهید.بستگی به نوع و وضعیت صندلی خودرو مقدار پارچه ای که نیاز دارید متغیر است,بنابراین با آمزون و خطا مقدار مورد نظر را به دست آورید.واقعا مهم است که آن را در قسمت بالا در طول کمرتان قرار دهید,درست در وسط منطقه ی قفسه ی سینه قرار دهید تا بهترین پشیبانی را ارائه دهد.
  • اگر با مواد پیشنهاد شده در بالا راحت نیستید پارچه های نازکتر انتخاب کنید.دو عدد روپشتی(خوب و ساده)بردارید و آنها را در پشت کمرتاان تا کنید.باید حس کنید از ستون فقراتتان پشتیبانی می شود و شانه هایتان راحت هستند.این کمک می کند وضعیت طبیعی نشستن را فراهم کنید و اگر می توانید حس کنید گردن,شانه ها و پایین کمر راحت هستند,پس کار را درست انجام داده اید.ران هایتان را در موقعیت مناسب قرار دهید و آماده ی رفتن هستید.

 

نشستن در خودرو
نشستن در خودرو

 

پشتی را پشت کمر قرار دهید

  1. کمرتان را بالا بکشید.کمرتان را بالای پارچه ای که در پشت کمر آماده کرده اید قرار دهید.آن را به صورت نعل اسب در بالای استخوان لگن خاصره قرار دهید.توجه کنید که چگونه نشسته اید و هیچ کاری برای تغییر آن وضعیت انجام ندهید.و سپس سر را در حالت راحت قرار دهید.
  2. صندلی خود را در صورت نیاز کمی بیشتر جلو بیاورید یا شاید لازم باشد عقب ببرید,بستگی به طول پای شما دارد.فاصله ی صحیح بخشی مهمی از حفظ وضعیت نشستن درست است.پاهای شما باید در حالت کاملا نشسته باشند و نباید شما را به عقب برانند.در عوض باید اجازه دهید آن تکه پارچه شما را بالا نگه دارد.

 

نشستن در خودرو
نشستن در خودرو

صندلی را کمی جلو آورید

  • پایین ستون فقرات شما باید با صندلی تماس داشته باشد.اگر رانندگی می کنید,ابتدا خود را در این حالت قرار دهید,سپس صندلی را به جلو بکشید تا زانوهای شما وقتی پدال ها را فشار می دهید کمی خم باشند.
  • شانه های خود را محکم به صندلی فشار دهید.زاویه ی پشتی صندلی را به گونه ای تنظیم کنید که آرنج های شما وقتی فرمان را میگیرید کمی خم شوند.
  • صندلی باید تا جای ممکن بالا تنظیم شود تا حالت پاهای شما طبیعی باشد.بررسی کنید ببینید آیا می توانید بیرون از خودرو را راحت ببینید و همه ی تجهیزات قابل دسترسی هستند یا خیر.اگر بلند قد هستید,به دست آوردن وضعیت درست سخت تر می شود,پس از تنظیمات فرمان استفاده کنید تا موقعیت مناسب را بیابید.
  • اگر نسبت ضربه گیر صندلی خودرو قابل تنظیم است,آن را به گونه ای تنظیم کنید تا ران های شما وقتی پدال ها را فشار می دهید در حالت راحتی باشند.اگر این بخش از صندلی را تنظیم کنید,احتمال زیادی وجود دارد که همچنین نیاز به تنظیم درجه ی زاویه ی پشتی صندلی نیز داشته باشد.اگر ضربه گیز قابل تنظیم است,یک فاصله به عرض دو تا سه انگشت بین پشت زانوهایتان و صندلی باقی بگذارید.
نشستن در خودرو
نشستن در خودرو

 

تنظیم پشتی

  1. اگر پشتی قابل تنظیم در خودروهای جدید تر خود دارید,آن را برای راحتی بیشتر تنظیم کنید.وقتی درست تنظیم شده است که از قسمت پایین ستون فقرات در حالت طبیعی اش خوب پشتیبانی کند.
  2. نگه دارنده ی سر را در جایگاه مناسب با سرنشین قرار دهید.نگه دارنده های سر معمولا برای بسیاری از مردم راحت نیستند.باید یاد بگیرید اجازه دهید سرتان بر روی آن استراحت کند و در این صورت خیلی زود گردن شما هم راحت می شود.احتمالش وجود دارد که برای شما حس عجیبی داشته باشد,چون آوردن سر به عقب حس عجیبی دارد.فراموش کنید و این کار را بکنید.خیلی زود,احساس می کنید این کار چقدر مفید است.
نشستن در خودرو
نشستن در خودرو

تنظیم پشتی سر

  • بالای نگه دارنده ی سر باید حداقل با چشم ها مماس باشد اما ترجیحا کمی بالاتر,مثلا با بالای سرتان تنظیم شود.باید در حدود زاویه ی ۲ سانتیمتر(یک اینچ)از سر شما قرار داشته باشد.این کار از لحاظ امنیتی است,چون استفاده ی آنها بیشتر برای محافظت از سر شما در برابر تکان های شدید در تصادفات می باشد.

 

نشستن در خودرو
نشستن در خودرو

صبر برای ترک عادت غلط

  1. صبور باشید.ممکن است ترک عادت بد نشستن در هنگام رانندگی کمی زمان ببرد.به هر حال,نباید زیاد هم طول بکشد تا بتوانید مزایای این کارها را حس کنید و بدن شما فرم بد و زشتی به خود نگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا