گوناگون

چه غذاهایی بهتر است در وعده افطار خورده شود؟

به قلم فروشگاه اینترنتی ارشاکو : تغذیه ماه مبارک رمضان یکی از مهم ترین عواملی است که بایستی در این ماه رعایت گردد ، چرا که یک تغذیه خوب می تواند باعث شادابی و سلامت فرد در این ماه شده و یک تغذیه ناسالم نیز می تواند فرد را با مشکلاتی  مواجه سازد . در این مطلب از ارشاکو می خواهیم درباره غذاهایی که می توان در وعده افطار میل نمود ، با شما عزیزان صحبت کنیم . در ادامه مطلب همراه با ما باشید …

 

۱- افطار خود را با خوردن دو عدد خرما آغاز کنید به خصوص اگر از سردرد یا سرگیجه رنج می‌برید. در بیشتر موارد اینگونه سردردها به خاطر کاهش قند خون است.

 

۲- مطمئن شوید که مقدار کافی آب، آب میوه سالم یا ماست قبل از شروع به خوردن غذا، مصرف می‌کنید. اینکار از کم شدن آب بدن جلوگیری می‌کند و مایعات مورد نیاز و ضروری را نیز فراهم خواهد کرد.

 

۳- سوپ بهترین ماده غذایی در ماه مبارک رمضان است زیرا معده را برای دریافت وعده غذایی اصلی آماده می‌کند و مایعات مورد نیاز را فراهم می‌سازد.

 

ماه رمضان
ماه رمضان

 

۴-سالاد سرشار از ویتامین، مواد معدنی و فیبر است. هر چقدر سالاد شما رنگی تر باشد مزایای بیشتری برای سلامتی‌تان خواهد داشت. هم چنین م یتوانید با خوردن سالاد حس سیری را در خود ایجاد نمایید تا کمتر غذا بخورید .

 

۵-در مصرف وعده غذایی اصلی زیاده روی نکنید .  وعده غذایی اصلی باید حاوی کربوهیدرات‌هایی همچون برنج، پاستا، سیب زمینی یا بلغور و نیز اشکال پروتئینی مختلف از جمله گوشت، مرغ یا ماهی باشد. مصرف سبزیجات پخته را فراموش نکنید.

 

۶- به هنگام خوردن استارتر و مواد شیرین تعادل را رعایت کنید  زیرا این گونه مواد سرشار از چربی، نمک و شکر هستند. خوردن این مواد را کنار نگذارید ولی تعادل را حفظ کنید.

 

. مصرف بیش از حد غذاها می‌تواند باعث ناراحتی فیزیکی شود. مطمئن شوید که مقدار غذای مصرفی را کنترل می‌کنید. به خاطر داشته باشید که افطار زمان لذت بردن از حضور در کنار یکدیگر است. به اندازه کافی بخورید و از این موقعیت لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا