خودرو

چند خودروی جذاب قدرتمند

گران‌ ترین خودروهای جهان

ارشاکو : یکی از مشغولیات فکری برای افرادی که در زمینه خودرو فعالیت دارند و یا علاقه وافری به اتومبیل دارند این است که اتومبیل های دیفرانسیل عقب برتر هستند یا اتومبیل های دیفرانسیل جلو؟ در اینجا باید اظهار داشت که امروزه خریداران تحت تاثیر تبلیغات وسیع فروشندگان قرار گرفته اند و به همین علت خرید اتومبیل های دیفرانسیل جلو زیادتر بوده و آن را رسماً به عنوان نمونه برتر در سطح دنیا پذیرفته اند که این انتخاب کاملاً درست نیست چون فروشندگان براساس همین تبلیغات هدایت و چسبندگی خودرو دیفرانسیل جلو را بهتر از دیفرانسیل عقب دانسته اند که در بسیاری از موارد خالی از حقیقت است. در این مقاله برای روشن شدن تفاوت این دو خودرو این سیستم ها را با هم مقایسه می کنیم، هر کدام از این دو سیستم دارای امتیازات مخصوص به خود هستند و بد نیست بدانید که بیشتر امتیازات خودرو دیفرانسیل جلو در مواردی غیراز چسبندگی و نحوه حرکت اتومبیل است. با نقد و بررسی این مطلب از خودرو همراه ما باشید تا با چند خودروی جذاب قدرتمند آشنا شویم.

دیفرانسیل عقب عموماً به عنوان بهترین طرح قوای محرکه برای ایجاد هندلینگی مناسب به شمار می‌رود و درحالی‌که طرفداران سیستم چهارچرخ محرک ممکن است مخالف این مورد باشند اما باید به این حقیقت صحه گذاشت که خودروی دیفرانسیل عقب بهترین انتخاب برای لذت رانندگی است.چند خودروی جذاب قدرتمند :

نیسان Z

خانواده‌ی نیسان Z بزرگ است و شما می‌توانید از بین ۲۴۰Z کلاسیک تا ۳۷۰Z معاصر یکی را انتخاب کنید. اگر دنبال نسخه‌ای داغ هستید می‌توانید ۳۵۰Z را نیز در نظر داشته باشید. این خودرو گرچه زیباترین نیست اما قدرت و هیجان زیادی را از پشت فرمان پیشنهاد می‌دهد. تعداد زیادی از این خودروها را در هر دو فرم کوپه و کانورتیبل و با قیمت‌های بین ۳ تا ۲۰ هزار دلار می‌توانید بیابید.

دوج چارجر

چارجر مدرن (۲۰۰۵ و بعد از آن) این ایده را دنبال کردند که یک سدان خانوادگی حتماً یک جعبه‌ی دیفرانسیل جلوی خسته کننده است. چارجر سرسختانه به‌صورت دیفرانسیل عقب مانده و طیف وسیعی از این خودرو از جمله خودروهای مزایده‌ای پلیس را می‌توانید با بهای ۲ تا ۲۰ هزار دلار بیابید. چارجرهای کلاسیک نیز قابل دسترسی هستند که نسخه‌های کاملاً بازسازی‌شده قیمت ۲۵ هزار دلاری دارند اما کلاسیک‌های قابل سرویس بهای ۱۰ تا ۱۵ هزار دلاری را طلب می‌کنند.
هیوندای جنسیس کوپه

هیوندای هنوز اعتبار زیادی برای ساخت خودرویی اسپورت بر پایه‌ی طراحی دیفرانسیل عقب کسب نکرده است. جای شرمساری است زیرا جنسیس خودروی بالانس شده‌ای است که هیجان بالایی دارد. با تعداد زیادی از نمونه‌های کم کارکرد و سالم این خودرو را با قیمتی بین ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار یافته‌ایم.

جیپ چروکی

نه ما این خودرو را به اشتباهی در لیست قرار نداده‌ایم. چروکی که به عنوان یک خودروی آفرود عالی شناخته می‌شود، نسخه‌های دیفرانسیل عقبی هم دارد که به‌طور شگفت‌انگیزی خوب هستند. این خودروها کوچک و نسبتاً سبک بوده و زمانی که از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۴ لیتری استفاده کنند لذت زیادی را ایجاد می‌کنند و شما حتی می‌توانید نسخه‌هایی با گیربکس دستی را نیز بیابید.

ب‌ام‌و سری ۳

سری ۳ کمی کلیشه‌ای است. این خودرو هندلینگ بسیار خوبی دارد که از مزیت‌های دیفرانسیل عقب بودن نهایت سود را می‌برد. همه نوع مدل از این خودرو با هر قیمتی وجود دارد. برخی نسخه‌های قیمتی در حدود ۶۵۰۰ دلار و بیشتر دارند و با جدیدتر شدن مدل خودرو قیمت‌ها نیز افزایش می‌یابد.
فورد موستانگ

موستانگ نمادین سال‌های خوب و بد زیادی داشته است اما این خودرو همیشه با تیک آف لاستیک‌های عقب و قدرت زیاد شناخته شده است. با تیراژ میلیونی و حضور فراوان در جاده‌ها، خریداران انتخاب‌های زیادی دارند و شما با دیدن قیمت‌های این خودرو شگفت‌زده می‌شوید. حتی اولین نسل کلاسیک موستانگ با کارکرد بالا را می‌توان با قیمت زیر ۵ هزار دلار پیدا کرد.

تویوتا MR2

نه تنها این خودرو دیفرانسیل عقب است بلکه پیشرانه در نیز میانه‌ی خودرو قرار دارد که بهترین طرح برای بالانس و توازن به حساب می‌آید. این خودرو در ۳ نسل کاملاً متفاوت ساخته شده است: نسل دوم این خودرو (۱۹۸۹ تا ۱۹۹۹) بی‌شک زیباترین و کاراترین نسل بوده البته دو نسل دیگر نیز خوبی‌های خاص خود را داشته‌اند. نسخه‌های کارکرده‌ی نسل اول را می‌توان با قیمت زیر ۲ هزار دلار پیدا کرد.

سایون FR-S/سوبارو BRZ

این خودروی دیگری است که بر مزیت‌های دیفرانسیل عقب بودن تأکید دارد و آن بالانس است. این دو خودرو از پیشرانه‌ای یکسان استفاده می‌کنند اما راننده‌ای حرفه‌ای می‌تواند از شاسی به خوبی بالانس شده‌ی این دو همچون یک حرفه‌ای برای دریفت استفاده کند و البته، راننده‌ی غیرحرفه‌ای نیز می‌تواند به سرعت به یک حرفه‌ای تبدیل شود. نسخه‌های مناسب و سالم این خودرو را می‌توانید با قیمت کمتر از ۲۰ هزار دلار پیدا کنید.

مزدا MX-5 میاتا

به هزار و یک دلیل گوناگون مزدا میاتا یکی از موردعلاقه‌ترین خودروهای دیفرانسیل عقب است. این خودرو ساده و قابل‌اعتماد بوده و به خوبی بالانس شده و هیجان رانندگی بالایی دارد و از مزیت‌های دیفرانسیل عقب بودن نهایت استفاده را کرده است. این خودرو در طول ربع قرن ساخته شده و تقریباً برای هر بودجه‌ای میاتا وجود دارد، از ۱۵۰۰ دلار گرفته تا ۲۰ هزار دلار نسخه‌های جدید.
شورولت کامارو

همانند موستانگ، کامارو نیز همیشه دیفرانسیل عقب بوده است. نسخه‌های کلکسیونی این خودرو قیمتی بین ۵۰ تا ۷۵ هزار دلار دارند اما اگر شما فقط یک کامارو می‌خواهید، با پرداخت ۷ هزار دلار از خریدتان سورپرایز خواهید شد. نسخه‌های گوناگون ۸ سیلندر نسل سومی با این قیمت به راحتی قابل خرید هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا