گوناگون

چگونه نوتلا بخوریم

به قلم ارشاکو :  قصد داریم امروز در این مطلب از ارشاکو در این باره این که چطوری می تونیم نوتلا بخوریم  با شما دوستان گلمون صحبت کنیم . در ادامه مطلب همراه ما باشید …

همه ما می­دانیم که نوتلا یک نوع شکلات فندقی است که در سالهای ۱۹۴۰ در ایتالیا برای اولین بار وارد بازار شد. “پیترو فررو”کسی بود که این شکلات خوشمزه را ابداع کرد. بعد در مدت خیلی کمی نوتلا در همه جای جهان معروف شد و امروزه یکی از خوراکی­های پر طرفدار در همه جای جهان است. درسته که نوتلا در هر حالتی خوشمزه است و می­چسبد اما روش­های جدید برای خوردن نوتلا هم هست که خوشمزگی­آن را چند برابر می­ند.

  • نوتلا در کنار میوه­ها:

 

سینی میوه با نوتلا :

 

نوتلا در کنار میوه ها
نوتلا در کنار میوه ها

 

 

نوتلا در کنار اکثر میو­ا خوشمزه است.

برای اینکه سینی میوه آماده کنید به ترتیب زیر عمل کنید

میوه­ها را خورد کرده. سعی کنید در میوه­ای انتخابی موز، سیب و انواع توت­ها هم باشد. روی میوه­ای خورد شده کمی آب لیمو ترش بریزید و در یخچال قرار دهید. بعد از این مرحله می­توانید میو­ها را به شکل حلقه بر روی سینی بچینید و وسط این حلقه یک کاسه قرار دهید. مقداری نوتلا را با کمی پنیر خامه­ای ( معمولا به اندازه ۸ قاشق غذا خوری) مخلوط کنید.  اگر احساس کردید که مزه مخلوط شما کمی شور است، می­توانید کمی پودر قند هم به آن اضافه کنید. نوتلا را در کاسه وسط میوه­ها ریخته و حالا سینی میوه­شما آماده است.

 

شیشلیک میوه و نوتلا:

 

شیشلیک میوه و نوتلا
شیشلیک میوه و نوتلا

 

میوه­هایی را که دوست دارید را تکه تکه کنید، سپس این میوه­ها را در سیخ چوبی کرده( سعی کنید انواع میوه­ها روی هر سیخ باشد) . مقداری نوتلا را روی کتری به روش بن ماری گرم کنید. از یک قاشق چوبی یا کاردک استفاده کنید و کم کم نوتلا را هم بزنید. وقتی که نوتلا کمی رقیق شد می­توانید تا نوتلا گرم است روی سیخ­های میوه بریزید.

۳

سس نوتلا و گلابی تنوری شده:

 

سس نوتلا و گلابی تنوری شده
سس نوتلا و گلابی تنوری شده

 

توصیه می­کنم حتما گلابی تنوری و سس نوتلا را امتحان کنید. ان وقت است که دیگر دست از سر این دسر خوشمزه بر نخواهید داشت. روش تهیه:

چند گلابی را به دوقسمت کرده و روی ان کمی نمک و زوغن بمالید. از روغن­های گیاهی مثل زیتون و غیره استفاده نکنید. در عوض می­وانید از روغنی که روی خود نوتلا است و یا روغن نارگیل استفاده کنید. گلابی­ها را در سینی فر یا پیرکس چیده و در فر یا روی گریل قراردهید. درجه فر را کم کنید و اجازه دهید گلابی­هاا حدود ۱۵ دقیقه در فر را روی گریل بمانند.( درجه حرارت باید ملایم باشد). گلابی­ها از فر در­آورده و روی آن نوتلا که به روش بن ماری رقیق شده است بریزید. این دسر باید بلافاصله بعد از آماده شدن، سرو شود.

  • نوتلا در شیرینی و کیک

 

 

کوکی و نوتلا:

 

v
کوکی و نوتلا

 

 

از نوتلا برای مزه دار کردن کیک­ا و کوکی­ایتان می­وانید استفاده کنید. روش تهیه:

اگر از نوتلا دریک  دستور مثلا کیک یا کوکی  استفاده می­کنید مراقب چربی زیاد باشید. می­وانید به جای بخشی از کره، نوتلا استفاده کنید. مثلا اگر از ۱ پیمانه کره باید در دستور استفاده کنید، به جای یک پیمانه ¾ پیمانه کره و ¼ پیمانه نوتلا استفاده کنید. وقتی که خمیر کیک یا کوکی آماده شد، می­وانید یک قاشق نوتلا به ان اضافه کنید و لی کامل مخلوط نکیند تا رگه­های نوتلا در خمیر ایجاد شود. ااز نوتلا می­توان به جای پوشش شکری کوکی­ا هم استفاده کرد.

نوتلا در نان موزی:

 

نوتلا در نان موزی
نوتلا در نان موزی

 

یک لایه از خمیر نان موزی را کف قالب یا سینی فر پهن کنید. سپس با استفاده از یک کفگیر یا لبه قاشق چوبی، یک لایه از نوتلا را روی خمیر مالیده و بشکل S  روی آن حرکت کنید. و اینکار را چند بار انجام دهید. یعنی یک لایه خمیر قرار داده و سپس یک قاشق نوتلا روی خمیر بگذارید و سپس به شکل S روی خمیر حرکت کنید. بعد پرف حاوی خمیر و نوتلا را در فر قراردهید و اجازه دهید بپزد.

برانی نوتلا:

برانی نوتلا
برانی نوتلا

 

وقتی برانی فنقی درست می­نید می­توانید کمی هم نوتلا به ان اضافه کنید.

نوتلا را به همراه بقیه مواد تر مثل( کره، تخم مرغ و شکر) مخلوط کنید. ( البته توجه داشته باشد که اولا نسبت کره و نوتلا را بر اساس آنچه در مورد کوکی گفته شد حفظ کنید و علاوه بر این نسبت شکر و نوتلا را هم در نظر بگیرید). بقیه مواد براونی را اضافه کنید و مراحل را مانند دستور براونی پیش بروید.

 

نوتلا، خامه و بیسکوییت:

 

 

نوتلا، خامه و بیسکوییت
نوتلا، خامه و بیسکوییت

می­وانید از نوتلا در کنار بیسکوییت هم استفاده کنید بدون اینکه نیاز به پختن داشته باشد.

می­توانید مقداری نوتلا روی بیسکوییت مالیده. اگر دوست داشته باشید می­وانید کمی خامه یا پنیر خامه­ای به ان اضافه کنید. سپس یک تکه بیسکوییت دیگر روی آن قرار داده  و میل کنید. به جای خامه می­توناید از مارشمالوی آب شده هم استفاده کنید. نوش جان

 

Recent search terms:

  • https://ershaco com/blog/چگونه-نوتلا-بخوریم-2/
  • نوتلا رو با چی میخورن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا