خودرو

نقد و بررسی مشخصات فنی آئودی Q7 (کیو ۷) ;

به قلم ارشاکو به نقل از پردیس خودرو خودروی آیودی کیو ۷ (Audi q7) خودرویی است با سه ردیف صندلی که علاوه بر زیبایی یک ماشین جادار است. انتخاب فضای داخلی بزرگ یکی از اساسی ترین برگ های برنده ی عملکرد بازاری این کلاس از خودروها است چون این ماشین ها باید مخاطب مخصوص خود را در بازار جهانی خودرو پیدا کنند و آن دسته از مشتریان بازار ماشین که به سوی خودروهای سه ردیف صندلی می آیند به فضای داخلی اهمیت بسیاری می دهند.

 

 

آئودی Q7
آئودی Q7

 

امکانات استاندارد این خودرو یک موتور سه لیتری سوپرشارژ شش سیلندر با ۲۴۶ کیلووات توان خروجی و گشتاور ۴۴۰ نیوتن بر متر در دور موتور ۲۹۰۰ دور در دقیقه است که به ازای هر صدکیلومتر مسافت طی شده بین ۸٫۷ تا ۱۳ لیتر بنزین مصرف می کند. این مقدار علاوه بر وزن و ابعاد خودرو و نیز خاصیت های ایرودینامیکی آن، تابع سرعت ماشین و کیفیت آسفالت جاده، خواص فنی و عملکرد موتور، شلوغی خیابان و نیز وضعیت آب و هوا است.

 

 

 آئودی Q7
آئودی Q7

 

 

۱۳ لیتر سوخت مصرفی برای طی مسافت صد کیلومتر برای یک ماشین زیاد به نظر می رسد ولی این میزان حداکثری است که آیودی q7 با توجه به وزن و ابعاد بالایی که دارد در بدترین حالت مصرف می کند. در عین حال موتور این ماشین می تواند سرعت خودرو را از حالت سکون صفر اولیه ظرف تنها ۵٫۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند(۱٫۱ ثانیه کمتر از مدل قبلی) و چهار صد متر را با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ۱۴ ثانیه پیمود (۰٫۸ ثانیه کمتر از مدل قبلی).

 

 

 

آئودی Q7

 

سرعت نهایی این ماشین ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت است که نظر به موتورقدرتمندش در نگاه نخست عجیب به نظر می رسد ولی این رقم با توجه به وزن بالا و ابعادی که این ماشین دارد کاملا قابل توجیه است. آیودی کیو ۷ در رده بندی کیفیت و قیمت در میان کراس اور ها و اس یو وی های سه ردیف صندلی قبل از ولوو ایکس سی ۹۰ (Volvo xc90) و مرسدس بنز جی ال اس کلاس (Mercedes-Benz GLS-class) قرار می گیرد، پس از آن ها آکورا ام دی ایکس (Acura mdx) لندرور ال آر ۴ (Land Rover lr4) و اینفینیتی کیو ایکس ۶۰ (Infiniti qx60) و پس از آن ها دو خودروی زیبای لکسوس جی ایکس (Lexus gx) و لینکلن ام کی تی (Lincoln mkt) قرار می گیرند.

 

 آئودی Q7
آئودی Q7

 

 

 

انتخاب بدنه و وزن مناسب سه ردیف صندلی کار پرخطری است و قاعدتا به قیمت کاهش کیفیت خودرو تمام می شود ولی در این ماشین این گونه نیست چون تکنولوژی پیش رفته ای در آن به کار رفته است و وزن آن نسبت به مدل های قبلی کاهش یافته است.همان زمان که لندرور اعلام کرد وزن آخرین نسخه ی رنج رور را ۴۲۰ کیلو کم کرده است و فورد اعلام کرد بدنه ی آلومینیومی نسخه ی ۲۰۱۵ خودروی اف ۱۵۰ (F150) 317 کیلوگرم سبک تر شده است، آیودی کیو ۷ نیز اعلام کرد وزن خالص اس یو وی جدیدش ۳۲۵ کیلوگرم سبک تر از مدل قبلی اش خواهد بود.

 

 آئودی Q7
آئودی Q7

 

 

این خودرو بر همان اسکلتی سوار است که آخرین ام ال بی (MLB) گروه فلکس واگن برای خودروهای خود استفاده کرده است و وزن آن بسیار کمتر از نسخه های قبلی است. برای تغییر وضعیت ساختار این خودرو از استخوان بندی فولاد قوی استفاده شده است، به اضافه ی مقدار فراوانی آلومینیوم در قسمت جلویی و عقبی سیستم تعلیق مولتی لینک و یک جعبه دنده ی هشت سرعتی که قدرت موتور این خودرو برا به دو دیفرانسیل استاندارد آن انتقال می دهد. البته کیو ۷ ادعا می کندوزن خود را ۳۲۵ کم کرده است ولی برخی نشریه ها و منتقدین بازار جهانی خودرو معتقدند میزان کاهش وزن مدل جدید این خودرو تا این میزان نیست و نهایتا چیزی در حد ۱۲۲ کیلوگرم سبک تر از مدل سال ۲۰۱۱ است که با آن مقایسه می شود.

 

 آئودی Q7
آئودی Q7

 

 

با این حال باز هم کاهش وزن به میزان چشم گیری بر عملکرد خودرو و مصرف سوخت آن تاثیر می گذارد به نحوی که مقایسه ی ارقام نشان می دهد بهره وری ماشین تا چه میزان افزایش یا کاهش یافته است؛ چنان که ظاهرا این خودرو از ب ام و ایکس ۵ (x5) و ولوو ایکس سی نود (volvo xc90) مدل سال ۲۰۱۶ سریع تر حرکت می کند. لاستیک های استاندارد این خودو گودیر ایگل اسپورت (Goodyear Eagle Sport) روی چرخ هایی است که نیم متر عرض دارند که باعث می شود با گیر کناری ۰٫۸۵g بتواند مسیر را دور بزند و با کاهش خط ترمز ۲۴۰ سانتی متری، سرعت خود را از ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت به صفر کامل برساند و خط ترمزی برابر ۵۰ مترو ۵۹ سانتی متر بیندازد.

 

 آئودی Q7
آئودی Q7

 

 

این آمار برای خودرویی با این وزن و ابعاد بسیار مهم است و هر ماشینی بتواند این اعداد را کاهش بدهد برد چشمگیری در جلب نظر مخاطبین بازار جهانی خودرو می کند. چون قاعدتا رانندگانی که قیمت های بالایی را برای خرید جدیدترین و زیباترین ماشینهای دنیا صرف می کنند خیلی مایل به رعایت قوانین و رانندگی استاندارد نیستند. هیچ وقت نمی توان از تمام این رانندگان خواست به قواعد راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند و انتظار داشت با رعایت کامل آن سلامتی خود و دیگران را تضمین کنند.

 

 آئودی Q7
آئودی Q7

 

 

نمایی از صندلی تاشو عقب آئودی کیو ۷

 

البته که باید جریان آموزش را همیشه برای آن ها مد نظر داشت ولی کارخانه های خودروسازی نیز سعی می کنند با بهبود کیفیت فنی قطعات خودرو کارکرد بخش های مختلف از جمله ترمز را به نحوی بهبود ببخشند که حتی در صورت رانندگی نه چندان محتاطانه و با بروز رخدادهای غیرقابل پیش بینی ماشین ها بتوانند در موارد لازم به ترتیبی ترمز کنند که خودرو هر چه زودتر به طور کامل متوقف شود و امنیت سرنشین و بار، عابران و نیز خودروهای دیگری که در مسیر تردد می کنند حفظ بشود. از طرفی ارتفاع این ماشین همان است که در نسل اول بود ولی طول و عرض ان از قبل کمتر شده است، این انتخاب ها، در کنار امکان خواباندن تمام صندلی های ردیف دوم و سوم، در راستای جادارتر نشان دادن فضای داخلی ماشین است که برای مشتریان بازار این خودرو بسیار مهم است.

نکات مثبت  نکات منفی
جادار تغییر وزن کم
زیبا مصرف بالا
سرعت بالا  
ترمز خوب  
موتور قدرتمند  

Recent search terms:

  • https://ershaco com/blog/نقد-و-بررسی-مشخصات-فنی-آئودی-q7-کیو-۷/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا