دنیای دیجیتال

میلیون ها سیستم اندرویدی در معرض باگ امنیتی جدید

به قلم فروشگاه اینترنتی ارشاکو : اخیرا محققان باگی را که در طی پنج سال گذشته چندین گوشی اندرویدی را تهدید می کرده است را پیدا کرده اند.باگ جدید اندروید می‌تواند مشکلات امنیتی جدی برای بسیاری از گوشی‌ها و تبلت‌ها به وجود بیاورد.
باگ جدید اندروید
باگ جدید اندروید
یکی از سرویس‌های شرکت کوالکام دارای این باگ می باشد . لازم به ذکر است که این شرکت تراشه‌های مختلفی برای تعداد زیادی از گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی تولید کرده است. این باگ به مجرمان اینترنتی این امکان را می دهد که به وسیله‌ی این باگ کاری کنند تا برنامه‌ها به صورتی که کاربر متوجه نشود، پیام کوتاه ارسال کنند، تماس تلفنی برقرار کنند یا حتی صفحه گوشی را قفل کنند تا کاربر دیگر به اطلاعاتش دسترسی نداشته باشد.
این باگ به تازگی توسط سازمان تحقیقاتی FireEye شناسایی شده است و در اختیار رسانه ها قرار گرفته است . کاربران هم نمی‌توانند برنامه‌هایی که موجب این اتفاق می‌شوند را متوقف کنند و این باگ می‌تواند مشکلات زیادی را برای سیستم‌های اندرویدی به وجود بیاورد .
شرکت گوگل با عرضه‌ی بروزرسانی جدید برای گوشی‌های نکسوس این باگ را برطرف کرد. هم چنین سازمان FireEye در دی ماه شرکت کوالکام را از وجود این باگ آگاه کرده و این شرکت هم در فروردین ماه مشکل را برطرف کرده است.
این باگ روی گوشی‌هایی که با اندروید ۵ یا ۶ عرضه شده‌اند، خطرات جدی‌تری را به وجود می‌آورد تا روی دستگاه‌هایی با سیستم عامل اندروید کیت کت یا قدیمی‌تر .
برای اینکه مطمئن شوید بروزرسان برطرف کردن این باگ برای گوشی یا تبلت شما عرضه شده، به قسمت تنظیمات و About phone بروید. در این قسمت منوی Android security patch level را پیدا کنید. اگر تاریخ آن ۱ می سال ۲۰۱۶ بود، گوشی شما در برابر این باگ ایمن شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا