خودرو

مقایسه هیوندای اکسنت ۲۰۱۶ با هوندا فیت ۲۰۱۶

به قلم از ارشاکو به نقل از پردیس خودرو ، اگر علاقه به خرید خودروهای مقرون به صرفه ی بسیار کوچک دارید,به نظر ما هوندا فیت ۲۰۱۶ و هیوندای اکسنت ۲۰۱۶ حتما در لیست خریدتان وجود دارند.هر دو مدل مزایای بسیار عالی ای ارائه می دهند,از جمله قیمت معقول,مصرف سوخت عالی و تعداد زیادی تجهیزات عالی.اما کدام بهتر است؟و کدام یک را باید بخرید؟ما مقایسه ی دقیقی بین این دو مدل به عمل آورده ایم تا جواب این سوال را بیابید اما ابتدا اجازه دهید ببینیم در مدل های جدید امسال این خودروها چه چیزی جدید شده است.

 

مقایسه خودرو
مقایسه خودرو

نمای روبرو هیوندای اکسنت ۲۰۱۶

هیوندای اکسنت ۲۰۱۶

هیوندای اکسنت یک خودروی بسیار کوچک ارائه شده به شکل سواری ۴ درب یا با بدنه ی هاچبک ۵ درب می باشد.به روز رسانی ها برای سال ۲۰۱۶ این خودرو تنها به مدل های کمی سطح بالای آن محدود می شوند.

 

مقایسه خودرو
مقایسه خودرو

نمای روبرو هوندا فیت ۲۰۱۶

هوندا فیت ۲۰۱۶

هوندا فیت یک خودروی بسیار کوچک است که تنها به صورت هاچبک ۵ درب ارائه می شود.بعد از یک طراحی دوباره ی کامل در سال گذشته,مدل سال ۲۰۱۶ تغییری نکرده است.

 

مقایسه خودرو
مقایسه خودرو

مقایسه نمای روبرویی هوندا فیت ۲۰۱۶ و هیوندای اکسنت ۲۰۱۶

قابلیت اطمینان

با توجه به اطلاعات قابلیت اطمینان از گزارشات مشتریان,هوندا فیت قابلیت اطمینان تنها کمی بالاتر از متوسط دارد.به هر حال,گزارشات مشتریان بیان می کند رتبه ها و اعداد قابلیت اطمینان هیوندای اکسنت بسیار بهتر و بیشتر از متوسط است – اطلاعات توسط متخصصان صنعت در J.D.Power که همچنین به هیوندای کوچک رتبه ی بالاتر ماز متوسط برای قابلیت اعتمادش داده اند نیز پشتیبانی و تایید شده اند.هیوندای همچنین در مورد طول عمر گارانتی نیز هوندا را شکست می دهد,اکسنت دارای گارانتی ۵ ساله یا ۹۶۰۰۰ کیلومتری بدنه و گارانتی ۱۰ ساله یا ۱۶۰۰۰۰ کیلومتری موتور می باشد – این اعداد بسیار بیشتر از گارانتی ۳ ساله یا ۵۷۶۰۰ کیلومتری بدنه و ۵ ساله یا ۹۶۰۰۰ کیلومتری موتور فیت می باشند.

اگرچه شکی نیست که فیت هم قابلیت اعتماد بسیار خوبی را ارائه داده است اما برنده ی این بخش از مقایسه با اقتدار هیوندای اکسنت می باشد.

 

مقایسه خودرو
مقایسه خودرو

 

مقایسه نمای پشتی هوندا فیت ۲۰۱۶ و هیوندای اکسنت ۲۰۱۶

مصرف سوخت

هر دو مدل ها یک انتخاب برای موتور ارائه می دهند.در فیت,از یک موتور ۴ سیلندر ۱٫۵ لیتری با ۱۳۰ اسب بخار نیرو استفاده شده است که همراه با جعبه دنده ی دستی ۶ حالته ی استاندارد و یک جعبه دنده ی CVT آپشن می باشد.فیت دارای مصرف سوخت ۸٫۱۵ لیتر در صد کیلومتر در شهر و ۶٫۳۹ لیتر در صد کیلومتر در بزرگراه با جعبه دنده ی دستی می باشد در حالی که این اعداد برای جعبه دنده ی CVT عبارتند از ۷٫۳۹ لیتر در صد کیلومتر در شهر و ۶٫۲۲ لیتر در صد کیلومتر در بزرگراه (در مدل های EX و EX-L)و مقادیر عالی ۷٫۱۶ لیتر در صد کیلومتر در شهر و ۵٫۷۷ لیتر در صد کیلومتر در بزرگراه برای مدل LX می باشد.

در عین حال,اکسنت دارای موتور ۴ سیلندر ۱٫۶ لیتری استاندارد با ۱۳۷ اسب بخار نیرو است که با جعبه دنده ی دستی ۶ حالته یا یک جعبه دنده ی خودکار ۶ حالته ارائه می شود.مدل های دارای جعبه دنده ی دستی ۶ حالته دارای نرخ مصرف سوخت ۸٫۷۶ لیتر در صد کیلومتر در شهر و ۶٫۲۲ لیتر در صد کیلومتر در بزرگراه می باشد در حالی که این اعداد برای جعبه دنده ی خودکار ۶ حالته عبارتند از ۹٫۰۹ لیتر در صد کیلومتر در شهر و ۶٫۳۹ لیتر در صد کیلومتر در بزرگراه.

اگرچه اعداد نرخ مصرف سوخت اکسنت خوب هستند,اما برای بخش خودروهای بسیار کوچک چندان مناسب نیستند.به هر حال,نرخ های فیت تاثیر گذار و عالی هستند – و اگر ویژگی مد نظر شما صرفه جویی در مصرف سوخت است پس فیت انتخاب قاطعی خواهد بود.

 

مقایسه خودرو
مقایسه خودرو

مقایسه نمای جلویی هوندا فیت ۲۰۱۶ و هیوندای اکسنت ۲۰۱۶

امنیت

در تست های تصادف انجام شده توسط مدیریت امنیت ترافیک بزرگراه های ملی دولت فدرال,فیت نمره کامل ۵ ستاره را کسب کرده است که مزیتی نسبت به رتبه ی ۴ ستاره ی اکسنت به آن می دهد.در تست های تصادف انجام شده توسط موسسات بیمه ی غیر دولتی برای امنیت بزرگراه ها,فیت نمره ی عالی و بالای این موسسات را کسب کرد اما اکسنت کمی در تست تصادف متوسط و رتبه ی پایینش در تست تصادف با سطوح با ارتفاع کم,کم آورده است.

تعجبی ندارد که فیت همچنین در مورد تجهیزات نیز یک سر و گردن از اکسنت بالا تر است.در حالی که اکسنت دارای تجهیزات ضروری استاندارد مانند ترمز های ضد قفل و کیسه های هوای کنار پنجره می باشد,اما فیت علاوه بر آن آیتم ها چیزهای بیشتری نیز ارائه می دهد که عبارتند از یک دوربین دید عقب و یک سیستم هشدار خروج از لاین فعلی.به خاطر ویژگی های امنیتی اضافه و نمرات بالای تست های تصادف فیت ,برنده ی این بخش نیز فیت خواهد بود.

 

مقایسه خودرو
مقایسه خودرو

مقایسه نمای داخلی هوندا فیت ۲۰۱۶ و هیوندای اکسنت ۲۰۱۶

تکنولوژی

در مقایسه با دیگر خودروهای بسیار کوچک,اکسنت آنقدرها هم سطح پایین نیست,اما به سختی می تواند فیت به تازگی طراحی دوباره شده را که بسیاری از آخرین و بهتری تجهیزات و گجت ها را ارائه می دهد,شکست دهد.

برای مثال,اکسنت ویژگی های ورود بدون کلید استاندارد,کنترل سرعت استاندارد,لنت های آلیاژی و کنترل های سیستم صوتی روی فرمان را ارائه می دهد.اما فیت علاوه بر آن آیتم ها چیزهای اضافه تری نیز ارائه می دهد,که عبارتند از یک دوربین دید عقب استاندارد,یک صفحه ی نمایش مرکزی استاندارد و چراغ های جلوی خودکار استاندارد به همراه لیست بلند بالایی از آپشن ها از سیستم جهتیابی گرفته تا برنامه ی Siri Eyes Free اپل ,تودوزی چرم صندلی های جلوی گرم شونده.

بدون شک در مورد تجهیزات و آپشن ها فیت دوباره اکسنت را شکست می دهد.

 

مقایسه خودرو
مقایسه خودرو

مقایسه نمای جانبی هوندا فیت ۲۰۱۶ و هیوندای اکسنت ۲۰۱۶

قیمت

اگرچه فیت اکثر بخش های مقایسه را برده است,اما در این بخش کلیدی اکسنت فیت را شکست می دهد : در بخش قیمت.مدل ساده ی MSRP اکسنت با قیمت پایه ی ۱۵۵۰۰ دلار قیمت ساده ترین مدل فیت را با تفاوت ۱۰۰۰ دلار شکست می دهد – که در بخش خودروهای بسیار کوچک چیز کمی نیست.و اگرچه فیت تجهیزات بیشتر,ویژگی های امنیتی بیشتر و مصرف سوخت بیشتری ارائه می کند,افرادی که خودروی ارزان می خواهند به احتمال زیاد اکسنت را به فیت ترجیح می دهند.

توصیه ی پردیس خودرو

در مقایسه ی بین هوندا فیت ۲۰۱۶ و هیوندای اکسنت ۲۰۱۶ ,شکی نیست که فیت خودروی بهتری است.فیت طراحی داخلی بهتر,تجهیزات بیشتر,رتبه های امنیت بیشتر و بهتر و مصرف سوخت بهتر ارائه می کند.همچنین فضای داخلی بیشتری نیز دارد.در نتیجه,ما قویا فیت را در همه ی موارد نسبت به اکسنت ترجیح داده و پیشنهاد می کنیم.

در چه زمینه هایی به جای فیت اکسنت را توصیه می کنیم؟تنها برای افرادی که خودرویی با قیمت ارزان می خواهند و به فضای داخلی پیشرفته ی فیت یا گجت های اضافه ی آن نیاز ندارند مسلما اکسنت انتخاب بهتری است.اگرچه به خوبی فیت نیست,اما آنقدرها هم از آن عقب تر نیست – مخصوصا با تفاوت قیمت ۱۰۰۰ دلاری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا