خودرو

بررسی ویژگی های لکسس GS350 F اسپورت ۲۰۱۶

به قلم فروشگاه اینترنتی ارشاکو : لکسس GS350 F اسپورت سریع تر از GS350 ،علی‌رغم در اختیار داشتن یک سطح قدرت بالاتر نیست . این سدان مناسب برای حمل چهار سرنشین در یک فاصله زیاد با راحتی فوق‌العاده است. تنها نیازی که شاید نتواند برآورده ساز ، انتظار علاقه‌مندان برای یک عملکرد سرآمد در کلاس خودرویی و یا یک دینامیک درگیرکننده است.

 

2016 Lexus GS350 F Sport
۲۰۱۶ Lexus GS350 F Sport

بهینه‌سازی روتین برند که هر شش ماه یک بار صورت می‌گیرد، برای این مدل نیز اعمال شده است ،در حالی این مدل از GS350، اشتراکات زیادی با نسخه‌ای که در ۲۰۱۱ رونمایی شده دارد.خروجی موتور ۳/۵ لیتری V-6 در GS350 به اندازه ۳۱۱ اسب‌بخار و ۳۸۰ نیوتن متر برای مدل ۲۰۱۶ برآورد شده است . گشتاور خروجی موتور را از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته انتقال می‌دهند. این در حالی است که در نسخه‌های تمام‌چرخ متحرک، یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 

2016 Lexus GS350 F Sport
۲۰۱۶ Lexus GS350 F Sport

این خودرو نسبت به مدل ۲۰۱۳ که قبلاً تست شده، ۰/۳ ثانیه کُندتر می باشد ، چرا که در پیست ، بدون‌ هیچ‌گونه مشکل خاصی، سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت در مدت‌زمان ۵/۸ ثانیه کامل می‌کند .آئودی A6 خودرویی است که هم از قدرت بیشتری بهره می‌برد و هم از کشش سیستم دو دیفرانسیل استفاده می‌کند با این حال جی اس زمانش بیشتر است .  به اندازه ۱/۲ ثانیه نسبت به آن زمانش بیشتر است .

 

2016 Lexus GS350 F Sport
۲۰۱۶ Lexus GS350 F Spor

مسیر یک‌چهارم مایل در مدت ۱۴/۳ ثانیه با سرعت نهایی ۱۶۲/۵ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند؛ جایی که GS به اندازه یک ثانیه کامل و ۶/۴ کیلومتر بر ساعت در پشت‌سر آئودی A6 قرار می‌گیرد. همچنین این عملکرد به میزان دو دهم ثانیه و ۱/۶ کیلومتر بر ساعت عقب‌تر از GS350 مدل ۲۰۱۳ است.

2016 Lexus GS350 F Sport
۲۰۱۶ Lexus GS350 F Sport

کی از نقاط قوّت GS ، سیستم ترمز آن می باشد . پکیج «F اسپورت» مواردی چون چرخ‌های ۱۹ اینچی با پوششی از تایرهای تابستانی بریجستون (با عرض بیشتر در عقب نسبت به جلو)، رتورهای دو تکه با قطر ۱۴ اینچ در جلو و کالیپرهای ۴ پیستونه اضافه می‌کند. این سدان توانایی این را دارد که  از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت، در فاصله‌ای برابر ۴۸/۴۶ متر متوقف گردد.

 

2016 Lexus GS350 F Sport
۲۰۱۶ Lexus GS350 F Sport

«راحتی سواری GS» در رانندگی های روزمره ای از چیزهایی است که بسیار احساس می شود . در این خودرو ، چهار حالت رانندگی شامل اکو، نرمال، اسپورت و اسپورت‌پلاس با تنظیم دامپینگ، یک تجربه کنترل‌شده را در مواقع نیاز، در اختیار قرار می‌دهند. وقتی که در شرایط نرمال قرار دارد ، شرایط قابل‌قبولی برای هضم ناهمواری‌های کوچک جاده در سرعت ۱۴۴ کیلومتر بر ساعت و عدم‌نگرانی سرنشینان عقب فراهم می‌شود . هم چنین ، اگر سوئیچ حالت رانندگی را به «اسپورت» یا «اسپورت‌پلاس» تنظیم کنید، با خشونت بیشتری در سواری مواجه می‌شوید.

 

 

 

لکسس با وزن ۱۷۵۹ کیلوگرم، هنوز هم حسّ سنگینی زیادی نسبت به بسیاری از رقیبانش دارد و این موضوع حتی در مورد A6 که اتفاقاً وزن آن ۲۷۶ کیلوگرم بیشتر است، صدق می‌کند. متهم اصلی در این ماجرا، منحنی گشتاور کم‌عمق GS است. مدل سوپرشارژر آئودی که ۶۱ نیوتن‌متر در زمینه گشتاور برتری دارد، پیک گشتاور خود را زودتر از GS و در ۲۹۰۰ دور بر دقیقه در اختیار قرار می‌دهد. در نتیجه این امکان برای خودروی آلمانی به‌وجود می‌آید که بدون کار بیشتر بر روی دنده‌ها، خود را از میان ترافیک آزاد کند. این یک تفاوت بسیار مهم بین دو خودرو با سطح قیمتی مشابه است.

نقطه دیگر عملکرد پایین‌تر لکسس GS350 نسبت به آئودی A6، در میزان مصرف مشاهده‌شده در تست است. در حالی که در طول یک هفته رانندگی در شرایط مختلف، مصرف سوختی معادل ۱۱/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر از GS ثبت شده، این عدد برای A6 که رانندگی در شرایط سخت‌تر و با سرعت بیشتری را تجربه کرده ۱۰/۷ لیتر بوده است.

در تمایز با چهره عجیب‌و‌غریبی که با جلوپنجره دوکی‌شکل ایجاد شده، طرح رنگ‌آمیزی آبی‌رنگ بدنه در خودروی تست، ظاهری فوق‌العاده زیبا برای GS ایجاد کرده که در زیر تابش هر نوع نوری، درخشش خاص خود را دارد. پرداخت مناسب بنده در این مدل لکسس، همراه با طراحی بی‌نقص پنل‌ها، در هماهنگی کامل با تمام خودروهای دیگر موجود در این کلاس است.

امّا درون کابین GS، نسبت به رقیب آلمانی، کمتر جای تعریف دارد. کیفیت متریال مورد استفاده در طراحی داخلی، در سطح متوسط استاندارد‌های این سگمنت است و نرمی چرم‌ مورد استفاده، با چیزی که برند آلمانی در اختیار قرار می‌دهد، فاصله دارد؛ مخصوصاً در تکیه‌گاه سر و دست‌ها. در همین حال، صندلی‌ راننده با قابلیت تنظیم در ۱۶ جهت که بخشی از پکیج F اسپورت محسوب می‌شود، یک ابزار مفید برای هر نوع اندامی است. ضمن اینکه حتی اشخاص قد بلند و ۱۸۰ سانتی‌متر نیز می‌توانند در صندلی‌های عقب احساس راحتی کنند.

2016 Lexus GS350 F Sport
۲۰۱۶ Lexus GS350 F Sport

کنار آمدن با سیستم «تاچ اینترفیس» لکسس اندکی مشکل است؛ سیستمی که از یک کنترل شبیه به موس با بازخورد لمسی برای دسترسی به سیستم راهبری و دیگر عملکردهای اطلاعات و سرگرمی استفاده می‌کند. سیستم MMI در آئودی، COMAND در مرسدس‌بنز و iDrive در ب‌ام‌و، ابزارهای بسیار راحت‌تری برای کنترل چنین سیستم‌هایی دارند.

2016 Lexus GS350 F Sport
۲۰۱۶ Lexus GS350 F Sport

2016 Lexus GS350 F Sport
۲۰۱۶ Lexus GS350 F Sport

قیمت نهایی مدل تست‌شده GS در اینجا به رقم ۶۱ هزار و ۶۹۰ دلار رسیده که در میان آپشن‌های مورد استفاده، «F اسپورت» با قیمت ۴۱۱۵ دلار، بیشتر از همه در این افزایش قیمت مؤثر بوده است. اگر تنها انتظاری که از خودرویتان دارید این است که خانواده یا مشتریان خود را در یک شرایط راحت و بدون‌دردسر منتقل کنید، این هزینه کاملاً برای شما منطقی خواهد بود.

2016 Lexus GS350 F Sport
۲۰۱۶ Lexus GS350 F Sport

مشخصات لکسس GS350 F اسپورت:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
  • قیمت مدل تست: ۶۱۶۹۰ دلار (قیمت مدل پایه: ۵۵۷۰۰ دلار).
  • نوع موتور: DOHCچرخه اتکینسون V-6 در یک ردیف با ۲۴ سوپاپ، بلوک و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم و پورت.
  • گنجایش: ۳۴۵۶ سی‌سی.
  • قدرت: ۳۱۱ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۷۹/۶ نیوتن‌متر در ۴۸۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک با حالت شیفت دستی.
2016 Lexus GS350 F Sport
۲۰۱۶ Lexus GS350 F Sport

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا