دنیای دیجیتال

نقد وبررسی Apple MacBook Pro MD104

 

معرفی:

 ارشاکو: مک بوک پرو اپل از ویژگی های پردازنده های نسل سوم اینتل به منظور افزایش سرعت پردازنده و حافظه بهره برده است .

گرافیک های نسل جدید از سطح بالایی از عملکرد و تا ۶۰ درصد سریع تر از قبل برخوردار می باشند و با سرعت بالای تاندربولت I/O امکان انتقال اطلاعات را به میزان ۱۰ GBps افزایش می دهد .لپ تاپ MacBook Pro  یک کامپیوتر بزرگ است .

مک بوک پرو ۱۵٫۴ اینچی :

همانند مدل های قبلی ،لپ تاپ MacBook Pro بدنه ی این لپ تاپ نیز از جنس آلومینیوم ، سبک و دارای ضخامت کمتر از ۱ اینچ و وزن ۵٫۶ پوند می باشد که بسیار محکم وبادوام است .

از جمله ویژگی های این لپ تاپ ، یک صفحه نمایش شیشه ای ۱۵٫۴ اینچی LED می باشد و.از دیگر مزایای نمایشگر مک بوک پرو ،استفاده از شیشه است که علاوه بر زیبایی ظاهری، جهت ایجاد استقامت در نمایشگر نیز کاربرد دارند.

صفحه کلید این لپ تاپ از نور پس زمینه به منظور زیبایی و افزایش کارایی لپ تاپ می شود وTrackpad  مولتی تاچ در این لپ تاپ نیز قابلیت زوم کردن و جابجایی تصاویر با سرعت بالا را فراهم میکند.

مک بوک MD104 علاوه بر گرافیک اینتل از کارت گرافیک nvidia استفاده کرده که به طرز تحسین برانگیزی نیازهای گرافیکی کاربر را برطرف میکند. پردازنده‌ی  گرافیکی به طور اتوماتیک کارت گرافیک را سوئیچ میکند و زمانیکه توان کارت گرافیک مورد نیاز نیست، به طور خودکار به پردازنده اینتل سوئیچ میشود که نتیجه‌ی آن کاهش حرارت تولیدی و افزایش عمر باتری است و قابلیت استفاده از باتری را تا ۷ ساعت امکان پذیر می کند .

MacBook Pro اپل در حال حاضر شامل پورت تاندربولت  با سرعت بالاو دو پورت USB 3 می باشد و امکان اتصال دستگاه به نمایشگرهای خارجی و سایر لوازم جانبی ، البته با کارایی بالا را ممکن می سازد .

این نسخه از MacBook Pro با صفحه نمایش ۱۵٫۴ اینچی ( مدل MD104LL/A ) از پردازنده ی چهار هسته ای  ۲٫۶ گیگاهرتزی Core i7 ، هارد دیسک ۷۵۰ گیگابایت و ۸ گیگابایت حافظه ی داخلی بهره مند است .

ویژگی های دیگر  MD104 عبارتند از : یک سوپردرایو ۸X ، شبکه بی سیم Wireless با سرعت بالا و بلوتوث ۴٫۰ و اسلات کارت حافظه SDXC و پورت FireWire 800

 

خصوصیات بارز محصول:

پردازنده ی چهار هسته ای اینتل Core i7  :

لپ تاپ MacBook Pro MA104 اپل با وجود پردازنده ی Core i7  یک لپ تاپ بسیار قدرتمند می باشد که دلیل بر سرعت بالای پردازنده و گرافیک قوی می باشد .و دارای یک مدار کنترلر یکپارچه به صورت واد می باشد . نسل سوم پردازنده های چهار هسته ای اینتل Core i7 از سرعت ۲٫۶ گیگاهرتز بهره مند است که به لطف وجود فناوری Turbo Boost اینتل می تواند تا سرعت ۳٫۶ گیگاهرتز نیز بر اساس حجم کار به روزرسانی شود .

کارت گرافیک سوئیچینگ :

MacBook Pro یک کارت گرافیک انعطاف پذیر با کارایی بالا و دو پردازنده ی ویدئویی را ارائه می دهد . در واقع از پردازنده ی گرافیکی NVIDIA GeForce GT 650M ( با ۱ گیگابایت حافظه ی تصویری GDDR5 ) برای کارهای سنگین تر و با حجم بالتر و یک گرافیک ۴۰۰۰ اینتل با کیفیت HD به منظور کاهش حرارت تولیدی و افزایش عمر باتری پشتیبانی می کند.

هنگامی که از لپ تاپ MacBook Pro MA104 اپل برای کارهای روزمره ی خود مانند وب گردی و چک کردن ایمیل و از این قبیل کارها استفاده می کنید ، پردازنده ی گرافیک ۴۰۰۰ اینتل به راحتی تمام این فرایند ها را تضمین می کند و برای کارهایی که نیاز به توان بیشتری دارد مانند بازی های کامپیوتری و ویرایش های ویدئویی HD و حتی نرم افزار اتوکد ، گرافقیک این لپ تاپ به طور اتوماتیک به کارت گرافیک NVIDIA GeForce GT 650M جهت ارائه ی بهتر خدمات سوئیچ می شود .

صفحه کلید روان ، زیبا و مولتی تاچ :

آرایش کلیدها در کیبورد دارای فاصله مناسبی است که تایپ کردن را آسان میکند و نور پس زمینه در صفحه کلید علاوه بر زیبائی بر کارایی آن نیز افزوده است. تاچ پد بسیار حساس به حرکت انگشتان است و عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به  نمایش میگذارد. Trackpad مولتی تاچ نیز قابلیت زوم کردن و جابجایی تصاویر با سرعت بالا را فراهم میکند.

وب کم FaceTime HD :

شما به راحتی می توانید با دوستان ، آشنایان و همکاران خود توسط دوربین FaceTime با کیفیت HD 720P در تماس باشید که با یک قاب نازک در بالای صفحه نمایش به صورت یکپارچه قرار دارد و با نرم افزار FaceTime اپل شما دیگر فقط محدود به سیستم های دارای مکینتاش برای چت های ویدئویی نیستید و می توانید تماس های ویدئویی را با کاربران آیفون و آی پاد های لمسی نیز داشته باشید .

 

apple-macbook-pro-md104-15.4-8gb-ram-750gb-hdd-warranty-1200x1200
Apple MacBook Pro MD104

 

 

 

 

شناسنامه محصول :

  • صفحه نمایش : صفحه نمایشLED / سایز صفحه نمایش:۴ اینچ /  رزولوشن صفحه نمایش ۱۴۴۰x900 پیکسل
  • پردازنده : پردازنده ی Core i7 3720QM چهارهسته ای اینتل با سرعت پردازنده ۶ GHz
  • پردازنده ی گرافیکی : GeForce GT 650M GDDR5 + Intel HD Graphics 4000 (با ۱ گیگابایت GDDR5 حافظه تصویری)
  • هارد دیسک : ۷۵۰ گیگابایت (۵۴۰۰ RPM )
  • حافظه : ۸ گیگابایت حافظه ی داخلی DDR3
  • سیستم عامل : Apple Mac OS
  • بلندگوهای استریو با ساب ووفر
  • ابعاد: ۳۵ * ۹٫۸۲ * ۰٫۹۵ اینچ (WxDxH)
  • وزن: ۶ پوند / ۲٫۵۴ کیلوگرم
  • تا ۷ساعت عمر باتری

 

نقاط قوت :

پشتیبانی از پردازنده ی چهار هسته ای

فن آوری های قابل تغییر گرافیکی انویدیا

عمر طولانی باتری

دارای پورت های USB 3.0

 

نقاط ضعف :

صفحه نمایش ۱۰۸۰P

نبود HDMI

طراحی بدون تغییر نسبت به مدل های قدیمی تر

قیمت بالا

 

مناسب برای :

گیمرهای ایرانی

کاربران اینترنت

دانشجویان و دانش‌پژوهان

اساتید دانشگاه

مدیران شرکت

 

مدل های مشابه با Apple MacBook Pro MD104

 

Apple MacBook Pro MD101

 Apple MacBook Pro MD103

 Apple MacBook Pro 15.4 Retina,MC975

 

پاورقی :

تاندربولت  :

فناوری تاندربولت (Thunderbolt) یک پروتکل انتقالی پرسرعت در اتصال ابزارهای جانبی (I/O) است که عملکرد بالایی را در مقایسه با سایر فناوری‌های موجود فراهم می‌کند. تاندربولت از قابلیت انتقال همزمان انتقال دیتا و نیز ویدئو تنها با استفاده از یک کابل و با حداکثر سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه برخوردار است. همان‌گونه که می‌دانید شرکت اینتل فناوری تاندربولت را در سال ۲۰۰۹ و با نام کد Light Peak معرفی کرد. اما اپل نخستین شرکتی بود که پس از دو سال این اینترفیس را در لپ‌تاپ‌های خود و در سری مک‌بوک پرو تجاری‌سازی کرد. فناوری تاندربولت با هدف افزایش سرعت و عملکرد و از طریق ایجاد یک روش خلاقانه با ترکیب پروتکل‌های اساسی ابزارهای جانبی (PCI-e و DisplayPort) به یک پروتکل واحد پایه‌گذاری شد که هدف از ارائه این فناوری انتقال ترافیک از طریق یک کابل و با کمک کنترلرهای سخت‌افزاری هوشمند بوده است. در واقع طراحی آن به گونه‌ای است که نرخ انتقال اطلاعات را افزایش داده و امکان ویرایش، تهیه نسخه‌های پشتیبان یا به اشتراک‌‌گذاری فایل‌ها را با سرعت بالاتری فراهم می‌کند که در نتیجه می‌تواند زمان هدررفته کاربران را برای وظایف وقت‌گیر انتقال اطلاعات کاهش دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا