گوناگون

ویژگی های برنامه نویس خوب

فراتر از دانستن زبان برنامه‌نویسی برای انجام کار، نکاتی وجود دارد که توجه به آنها در هنگام استخدام یک برنامه‌نویس خوب ضروری است. با ارشاکو همراه باشید…

به ضرب‌العجل‌ها احترام بگذارید.
بیشتر برنامه‌نویسان روی پروژه‌هایی کار می‌کنند که مشمول ضرب‌العجل هستند. اگرچه مهم است که مدیران درک کنند که برای کدنویسی یک اپلیکیشن جدید و یا تعمیر اپلیکیشن قبلی زمان منطقی در نظر بگیرند، اما برنامه‌نویسان نیز باید به مهلت ضرب‌العجل احترام بگذارند. بسیار مهم است که یک کارمند هر کاری که می‌تواند انجام دهد تا کار در مهلت مشخص شده انجام شود.

روحیه‌ی کار تیمی
یک برنامه‌نویس به ندرت به تنهایی کار می‌کند حتی اگر تنها سازنده و گرداننده‌ی یک شرکت باشد. توانایی کار کردن با برنامه‌نویسان، کاربران شرکت، کارمندان فروش و بازاریابی برای برنامه‌نویسان بسیار با اهمیت است.

پرسش نمونه‌ی مصاحبه: تجربه‌ی یک کار تیمی خود را شرح دهید.

تمایل به انجام تحقیق
زبان برنامه‌نویسی تنها بخشی از این کار است. سازنده و گرداننده‌ی یک شرکت باید در مورد صنایع ویژه کسب دانش کند تا بتواند برنامه‌هایی طراحی کند که برای کارمندان و مشتریانش موثر باشند.

توانایی مدیریت شکست‌ها
برنامه‌نویسان به ندرت در اولین تلاش به مقصود خود می‌رسند. در حقیقت، شکست یک امر مسلم است. مهم است که برنامه‌نویسانی را پیدا کنید که خطاها و اشتباهات را نه بعنوان یک شکست بلکه یک چالش بینند. مقاومت در این شغل بسیار مهم است، همچنین باید قادر باشند اگر لازم شد دوباره شروع کنند حتی بعد از چندین ساعت کار.

چشم انداز کاری
ممکن است زمانی که مشغول خلق یک نرم افزار هستید حواستان از هدف اصلی‌ کمی منحرف شود. برنامه‌نویس موفق تمرکز کاری ویژه‌ای دارد که به او اجازه می‌دهد فراتر از اپلیکیشن در حال ساخت را ببیند. یک برنامه‌نویس متمرکز بر روی کار، ایده‌هایی را برای اپلیکیشن‌های جدید پیشنهاد می‌کند که می‌توانند عملکرد آنها را افزایش دهد.

حفظ خونسردی در موقعیت‌های پر استرس
برنامه‌نویسی می‌تواند حرفه‌ای پر استرس باشد. وقتی در آخرین لحظات مشکلی پیش آید و زمان کافی وجود نداشته باشد، فرد دچار استرس زیادی می‌شود. برنامه‌نویس ایده‌آل کسی است که موقعیت‌های پر استرس را مدیریت کند و در آن شرایط قادر به ادامه و انجام کار باشد.

اشتیاق به کار
در حالی که ساعت کاری نرمال برنامه‌نویسان همان ۸ ساعت است اما مدیران منابع انسانی مایل هستند افرادی را به کار بگیرند تا در صورت نیاز با رضایت خودشان ساعات بیشتری را کار کنند. این افراد را در مصاحبه می‌توانید از روی علایق خارجی آنها شناسایی کنید. برنامه نویسان واقعی عموما خود را “خوره کامپیوتر” می‌دانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا