معرفی انواع عطر و ادکلن های جدید

عطر خاص خود را پیدا کنید

شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که به دنبال عطری خاص می­گردید که بتواندی از آن به عنوان یک امضا و مشخصه خاص خودتان استفاده کنید. یا مثلا می­خواهید هرجا که وارد می­شوید و رایحه عطرتان می­پیچد، دیگران متوجه ورود شما بشوند.

در ان مقاله نکاتی را با شما در میان می­گذاریم تا بهتر بتوانید به خواسته خود برسید و عطر مناسبتان را پیدا کنید.

  • رایحه و نتهایی که به دنبلاش هستید را مشخص کنید.

اگر شما به دنبال عطر خاص خودتان( امضای عطری” هستید، بهتر است که ترکیبات و نتهایی که به دنبالش هستید را مشخص کنید. مسلما عطرها و نتهای خاص در فروشگاهها زیاد هستند، مثلا عطرهایی با نت جنگل، گل، میوه، چوب و مشک و انتخاب بهترین میان انها اصلا کار ساده­ای نیست. سعی کنید عطری انتخاب کنید که حتما با رنگ پوستتان، احساساتتان، شخصیتتان هماهنگی دارد. به تمام این فاکتورها س را نیز اضافه کنید. عطری انتخاب کنید که یاداوری شما و خاطرات شما در دیگران، با این رایحه توام باشد.

  • جستجو کنید و تست کنید

پوست­های مختلف، نسبت به عطرهای مختلف واکنش­های خاص و متفاوتی دارند. حتما می­دانید که واکنش­های شیمیایی پوست هر فرد با هر عطری نسبت به پوست فرد دیگری متفاوت است و همه عطرها بر روی همه پوستهاف یک رایحه و بو را نخواهند داشت. برای اینکه متوجه شوید که این عطر مناسب پوست شما هست یا نه راهی جز آزمون و خطا ندارید. اگر رایحه عطری را می­خواهید بر روی پوست خود امتحان کنید و بعد نسبت به خرید آن اقدام کنید، بهتر است نیم ساعت بعد از تست عطر تصمیم بگیرید. چون برای تمام فعل وانفعالات شیمیایی پوست با هر عطری ۳۰ دقیقه زمان لازم است. کف دست و پشت دست مکان مناسبی برای تست عطر نیست. توجه کنید که هیچ عطری را در جایی که طلا و جواهرات دارید مثل گردن و دست استفاده نکنید. چون فلزات در تماس با پوست آغشته به عطر، اسیده می­شوند.

 

عطر
عطر
  • نتهای مختلف در عطر

در هر عطری ۳ نوع نت وجود دارد که هرکدام مشخصه خاص خود را دارند. نت ابتدایی که پر طراوت، قوی است و وقتی عطری را اسپری می­کنید بلافاصله مشخص می­شود . نت میانی یا قلب عطر که معمولا بعد از ۱۰ دقیه مشخص می­شود و نشان­دهنده مردانه و زنانه بودن عطر است. نت پایانی یا پایه که سنگین، ماندگار است و ماندگاری هر عطری وابسته به این نت است.

وقتی می­توانید در مورد استفاده از یک عطر تصمیم نهایی را بگیرید که تمام این نتها خودشان را نشان داده باشند.

  • انتخاب مناسبترین عطر

وقتی که به فروشگاهی سر می­زنید، با انبوهی از عطرها و نتهای مختلف مواجه می­شوید و انتخاب شما را سخت می­کند. اما مورد دیگری که توجه شما را به خود جلب می­کند نوشته­هایی است که تفاوتت عطر را نشان می­دهد و بهتر است نکاتی در مورد ان­ها را بدانید. مثلا” آب آرایشی  eau de toilletآب عطر: eau de parfum، عطر تابستانی summer perfume، عطر روغنی perfumed oil و لوسیون عطر perfumed lotions”

برای استفاده روزانه، آب آرایشی مناسب است. و بهتر ایت از لوسیون­ها و پورهای مخصوص همان عطر استفاده کنید تا رایحه عطر بهتر و بستر خودش را نشان دهد. برای میهمانی ها و ملاقاتها بهتر است از عطر و یا آب عطر استفاده کنید.

  • روش استفاده از عطر

گاهی اوقات از بعضی واژه پوشیدن عطر را می­شنوید. به نپر من منپور این از این جمله استفاده مناسب عطر در قسمتی مناسب از بدن است. مثل لباس که برای هر قسمت لباس مخصوص وجود دارد. بهترین قسمتهایی که برای عطر مناسب هستند یکی پشت گوش، گردن و روی مچ دست است. ( البته توجه داشته باشید که در این قسمتها هنگام اسپری کردن عطر جواهرات نداشته باشید).

اگر عطر را روی لباستان اسپری کنید، رایحه عطر سبک می­شود و خودتان فقط استشمام خواهید کرد. برای عطرهای با کیفیت دو تا ۳ بار اسپری کردن کافی است تا رایحه عطرتان برای تمام طول روز ماندگار باشد.

  • مراقبت از عطر

عطرهایتان را هرگز در مجاورت نور، حرارت و گرما قرارندهید چون خاصیتشان را از دست می­دهند. بهتر است آنها را در جای خشک و خنک و در جعبه اصلیشان نگداری کنید. معمولا عطرها از ۲ تا ۵ سال عمر دارند. البته اگر جعبه عطری باز شده باشد، مسلما زودتر عمرش تمام می­شود. اگر شیشه عطری از نشده باشد، مسلما ماندگاری بیشتری خواهد داشت. توجه داشته باشید که تغییر رنگ عطرف به معنی تغیر رایحه ان نمی­باشد.

۵- نکته اساسی در انتخاب عطر مناسب

الف- انتخاب عطر مناسب با شخصیتتان

ب- تست عطر

ج- انتخاب نوع مناسب( آب آرایشی و آب عطر)

د- روش استفاده مناسب

ه- مراقبت از عطر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا