خودرو

شرکت McLaren تا ۲۰۲۲ نیمی از خودروهای خود را هیبریدی خواهد کرد

هیبریدی شدن خودروهای شرکت McLaren

به قلم فروشگاه اینترنتی ارشاکو : رفته رفته بازار خودروهای هیبریدی گرم تر از سایر خودروها می شود و این روز ها نیز مستثنا نمی باشد . چند سالی است که بحث استفاده از خودروهایی که محیط زیست را کمتر آلوده سازند ، در مرکز توجه فرهنگ سازی جوامع غربی قرار گرفته است . با نقد و بررسی خودرو همراه ما باشید.

قیمت تمام شده ی بالای خودروهای هیبریدی و نیز کمبود تجهیزات و زیر ساخت های شهری لازم برای استفاده از آنان در ابنتدای کار باعث شده بود تا کسی تمایل به استفاده از این خودروها نداشته باشد .

اما در ۲-۳ سال اخیر شرکت های خودروسازی به فکری رسیده اند که مشکل عدم کارایی خودروهای برقی را حل کرده است ، و این راه حل ساختن موتور های نیمه برقی نیمه بنزینی(و یا گازوییلی) می باشد ، این خودروها که اصطلاحا هیبریدی نامیده می شوند از دو موتور جداگانه تشکیل می شوند ، موتور بنزینی ( و یا گازوییلی) آنها نحوه ی کارکرد معمول خود را دنیال می کند و موتور برقی به کار رفته در آنها در واقع نقش مکمل را بازی می کند و در مواقعی که نیاز به استفاده از آنان باشد به کمک موتور بنزینی خواهند آمد ، موتورهای برقی همانطور که از نامشان پیداست برای تولید نیرو از برق تغذیه می کنند که مقداری از برق لازم برای کارکرد موتور برقی خودروهای هیبریدی از طریق دینام موتور بنزینی تامین می شود و بدین طریق کمتر نیاز است تا از منبع برق برای شارژ باتری آن استفاده گردد.

مک لارن
مک لارن

اما این روزها پیوستن خودروهای شاسی بلند به جمع خودروهای هیبریدی را مشاهده می کنیم ، تا قبل از این فقط خودروهای شهری به موتورهای هیبریدی تجهیز گشته بودند . اما استفاده خودروهای مسابقه ای و سوپر اسپرت از موتور های هیبریدی تا به حال چندان مشاهده نشده بود .

اما اینطور که پیداست شرکت های خودروسازی که زمینه ی فعالیت تخصصی آنها ساخت خودرو های سوپر اسپرت است نیز دوست ندارند از این قافله عقب بمانند.

همه ی دوست داران خودروهای سوپر اسپرت و مسابقه ای با محصولات شرکت McLaren آشنایی کافی را دارند ، این شرکت که فقط و فقط در زمینه ی ساخت خودروهای سوپر اسپرت و بعضا خودروهای فرمول ۱ فعالیت می کند تا به امروز به ساخت خودروهایی سبک از جنس کربن فایبر و نیز موتورهای ۱۲ سیلندر بنزینی مشهور بوده است ، مدیر عامل این شرکت آقای مایک فلویت از چشم انداز ۶ ساله ی این شرکت و ورود آن به عرصه ی خودروهای هیبریدی به نکاتی اشاره کرده که شما را در اطلاع آن قرار خواهیم داد.

نیمی از خودروهای تولیدی مک لارن تا سال ۲۰۲۲ بنا به تصمیم این شرکت هیبریدی خواهند شد . برای این کار انها تصمیم دارند ، برای این که نهایت استفاده را از خودروهای هیبریدی ببرند ،  سیستم انتقال قدرت جدیدی را طراحی نمایند .

مک لارن می گوید ، تا به این لحظه هیچ یک از رقبای ما به سمت هیبریدی ساختن خودروهای کلاس سوپر اسپرت نرفته اند و ما قصد داریم تا در کنار عرضه ی خودروهای سریع و قوی به بازار بتوانیم تا در حفاظت از محیط زیست نیز سهم خود را ایفا کنیم”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا