خودرو

مکزیک: کارخانه خودرو کیا

روبان بریده می‌شود و خودروها خط تولید را در کارخانه‌ی جدید کیا در مونتری مکزیک ترک می‌کنند. این کارخانه دومین محل تولید خودرو در کیا پس از افتتاح اولین سایت تولیدی در ۸ سال پیش است.

KiaMexicoPlant010
با هزینه‌ای بالغ بر سه میلیارد دلار، این کارخانه محل تولید کیا فورته/سراتو سدان، هاچبک فورته ۵ و دیگر خودروهای جمع‌وجور در آینده‌ای نزدیک است. تیم ما این شانس را داشته تا از این کارخانه بازدید نماید و از امیدهای کیا برای ادامه‌ی رشد سریع خود مطلع گردد.

  • این کارخانه بزرگ است

جدیدترین کارخانه‌ی تولید خودروی کیا مساحتی در حدود ۲۸ هکتار دارد که ۵٫۵ هکتار بیشتر از استادیوم کابوی‌ها است. این کارخانه محل استقرار ۱۳ تأمین‌کننده است که امکاناتی را در این سایت در اختیار دارند.

151117 Kia Visita Medios y Distribuidores

  • کارخانه با شتاب ساخته شده است

کلنگ احداث این کارخانه در اکتبر ۲۰۱۴ به زمین شده شد و کار احداث آن در نوامبر سال ۲۰۱۵ به اتمام رسید یعنی زمانی کمتر از ۱۵ ماه! برای درک این مسئله باید گفت که برای ساخت یک خانه‌ی خانوادگی ساده در ایالات‌متحده به‌طور متوسط ۶ ماه زمان لازم است.

 

  • کارخانه محل تست خود را دارد

هر خودرویی که خط تولید را ترک می‌کند در تست‌های مخصوص داخل کارخانه مورد آزمایش قرار می‌گیرد. این محل تست دربردارنده‌ی ناهمواری‌ها، خطوط ممتد و برآمدگی‌هایی با شیب ۳۰ درصد است.

KiaMexicoPlant005

  • کارخانه پرسنل زیادی دارد

تنها یک ماه پس از تولید کیا فورته سدان ۲۰۱۷ این کارخانه پرسنل ۷ هزار نفری داشته است. کیا تلاش دارد تا با اضافه کردن شیفت‌های دوم و سوم کاری تعداد پرسنل را به دو برابر یعنی ۱۴ هزار نفر افزایش دهد.

KiaMexicoPlant001

  • این کارخانه می‌تواند تعداد زیادی خودرو بسازد

این کارخانه در سال می‌تواند ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو بسازد که برابر با تعداد پیکاپ های فورد سری F فروخته شده در ایالات‌متحده در ۶ ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ بوده و حدود ۱۰ درصد ظرفیت جهانی کیا را تشکیل می‌دهد. تولید فورته سدان هم‌اکنون در حال انجام است و کیا برنامه‌ریزی کرده تا در آینده‌ای نزدیک تولید فورته ۵ هاچبک و دیگر خودروهای کوچک را نیز آغاز کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا