آرایشی و زیبایی

۵ باور اشتباه درباره پوست

به قلم فروشگاه اینترنتی ارشاکو : در زندگی بسیار پیش می آید که باورهای غلط آن قدر بر زبان جاری می گردند تا بالاخره ملکه ذهن می گردند . پس بهتر است از این سخنان دوری و اجتناب کنیم . به همین جهت امروز دوست داریم چند سخن اشتباه را که تبدیل به باورهایی برای ما شده است را بگوییم تا دیگر به آن ها اعتقادی نداشته باشیم . در ادامه مطلب همراه ما باشید ….

آب سرچشمه جوانی

علت اصلی چروک شدن و پیری پوست، نور آفتاب ، بالا رفتن سن و بیشتر از همه ژنتیک فرد است . آب در هیچ کدام از این موارد نمی تواند به شما کمکی کند .آب تنها زمانی می تواند از چروک شدن پوست شما جلوگیری نماید که بدن شما از بی آبی شدید در رنج باشد . تنها کاری که در این بین می توانید انجام دهید ، استفاده مرتب از کرم ضد آفتاب می باشد .

محصول گیاهی و طبیعی عوارضی نخواهند داشت

هر ماده طبیعی مثل آلوئه ورا ممکن است برای شما همان قدر عوارض جانبی ایجاد کند که محصولات ساخت دست بشر باعث آن میشود . اگر شما از یک محصول گیاهی و یا طبیعی استفاده و احساس می کنید پوستتان ملتهب شده است، بلافاصله مصرف آن محصول را قطع کنید .

 

پوست
پوست

صابون پوست را خشک می کند
این باور اشتباه است. صابون برای پوست و شامپو برای مو ساخته شده است. کسانی که سرشان را با صابون می شویند، قطعا دچار خشکی، کدری و شکنندگی مو می شوند، زیرا مواد قلیایی صابون بسیار بیشتر از شامپو است .  برای پوست های چرب و نرمال، استفاده از صابون های معمولی که خاصیت قلیایی بالایی دارند ایرادی ندارد و باعث خشکی پوست نمی شود. استفاده از صابون، زمانی برای پوست درست نیست که فرد پوستی خشک داشته باشد. در این صورت استفاده از صابون باعث خشکی بیشتر می شود. افرادی که پوست خشک دارند، می توانند از صابون های خنثی استفاده کنند.

در هوای ابری نیازی به ضد آفتاب نیست 

حتی در هوای ابری.بیشتر از ۶۰ تا ۸۰ درصد از پرتوهای خورشید قادرند از لایه های ابر بگذرند و به بدن یک شناگر در عمق سی سانتی متری آب یک استخر برسند پس ضد آفتاب در همه حال ضروری می باشد .

لکه های قهوه ای ناشی از ناراحتی های کبدی است 

هیچ سندی وجود ندارد که بتوان لکه های قهوه ای که بر روی پوست ایجاد می شوند و با افزایش سن نیز پررنگ تر می شوند ، با ناراحتی های کبدی پیدا کرد . تنها با استفاده از ضد آفتاب از ایجاد این لکه ها می توانید پیشگیری نمایید .

سولاریوم پوست را جوان می کند 

اشعه فرابنفش این پرتوها، در دستگاه های سولاریوم باعث شکست رشته های کلاژن و الاستین پوست می شود و نتیجه اش در دراز مدت چین و چروک پوست خواهد بود و نه جوان سازی پوست !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا