گوناگون

این ۵ روش هوش شما را افزایش می دهند

یک دیدگاه کلی وجود دارد مبنی براینکه برای تقویت هوش نمی‌توان کار زیادی انجام داد. همیشه باور بر این است که باهوش بودن یا نبودن فرد در هنگام تولد تعیین می‌شود و نمی‌توان آن را تغییر داد. اما این‌ها تصوراتی نادرست هستند.در این پست از ارشاکو  ۵ سرگرمی مختلف ارائه شده که در افزایش هوش به شما کمک می‌کند – و البته همه‌ی آنها با تحقیقات و آزمایشات علمی تائید شده و موثق هستند. همراه با ارشاکو بمانید ….

مطالعه کنید.
مطالعه در بالا بردن سطح هوش تاثیر بسزایی دارد، علی الخصوص وقتی موضوعات مختلفی از داستان و شرح حال گرفته تا گلچین‌های ادبی را با اشتیاق مطالعه کنید.

مطالعه استرس را کاهش داده، و به شما کمک می‌کند احساسات مختلفی را تجربه کنید، همچنین اطلاعات بسیاری در زمینه‌های مختلف در اختیار شما قرار می‌دهد. تمامی این عوامل باعث می‌شوند حس بهتری نسبت به خود داشته باشید. حس رضایت از خود یکی از مهمترین پایه‌های تندرستی و سلامت است.

 

ورزش کنید.
عقل سالم در بدن سالم است. علاوه بر این، مغز همچون ماهیچه‌های دیگر بدن است. ورزش منظم عملکرد جسم و مغز را همانطورکه باید باشد حفظ می‌کند، تنش را کم کرده و کمک می‌کند راحت تر بخوابید.

 

یک زبان جدید یاد بگیرید.
یادگیری زبان جدید شاید کار آسانی نباشد اما بدون شک مزایای زیادی دارد از جمله اینکه هوشتان را زیاد می‌کند. فرایند یادگیری زبان جدید شامل وظایفی است همچون تحلیل ساختارهای گرامری و یادگیری لغات جدید، که هوش را بالا برده و سلامت مغز را در پی دارد.

همچنین تجربیات مختلف ثابت کرده است افرادی که هوش کلامی و زبانی بالایی دارند در برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و حل مسئله حرفه‌ای‌تر عمل می‌کنند.

غذاهای مختلف درست کنید.
اکثرا فکر می‌کنیم آشپزی صرفا اتلاف وقت است و شدیدا در مقابل آن مقاومت می‌کنیم. اما در واقع باید خوشحال باشید که فرصت آشپزی دارید.

آشپزهایی که سعی می‌کنند متفاوت باشند سطح بالایی از خلاقیت را دارا هستند. آنها به کیفیت متعهد هستند، از امتحان کردن چیزهای جدید نمی‌ترسند و به جزییات توجه خاصی دارند.

هرگاه غذایی درست می‌کنید، یاد می‌گیرید که اندازه‌گیری‌های صحیحی داشته باشید و تصمیماتی سریع بگیرید. با وجود این مهارت‌ها، باهوش‌تر هم خواهید بود.

یکی از آلات موسیقی را یاد بگیرید.
کنفوسیوس مدت‌ها پیش می‌گفت “موسیقی لذتی می‌بخشد که بشر نمی‌تواند بدون آن زندگی کند.” موسیقی مغز را تحریک می‌کند و این موضوع اثبات علمی دارد.

موسیقی قدرت جذب احساسات پیچیده و حالات روانی فرد را دارد. محققین زیادی اثبات کرده‌اند که گوش دادن به موسیقی و همچنین نواختن آن حافظه را تقویت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا