دنیای دیجیتال

برنامه‌ی اختصاصی اپل برای خانه‌ی هوشمند در IOS 10 چیست ؟

به قلم فروشگاه اینترنتی ارشاکو : دستگاه های زیادی تا به امروز با پلت‌فرم اینترنت اشیای اپل سازگار شده‌اند ، اما از آن‌جا که سیستمی برای مدیریت این دستگاه‌ها و البته اپلیکیشن‌ها وجود ندارد، کاربران مجبور بوده‌اند برای هریک از عملکردهای این پلت‌فرم مثل نورپردازی، امنیت یا رسیدگی به لوازم خانه‌ی هوشمند، از اپلیکشن‌های مجزا استفاده کنند و همین موضوع کمی باعث بی نظی در این پلت فرم گشته بود .

حالا اپل می‌خواهد در نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل iOS اپلیکیشنی را برای مدیریت این پلت‌فرم در نظر بگیرد.این اپلیکیشن حکم یک مرکز مدیریت برای همه‌ی وسایلی را دارد که در خانه‌ی شما با هوم‌کیت سازگار شده‌اند.

با توجه به گزارش  MacRumors ، این خبر از طریق یادداشت یکی از کارمندان اپل بر روی سایت امازون به دست امده است. البته در این یادداشت به جزییات خاصی اشاره نشده و بر اساس آن تنها می‌دانیم که در نسخه‌ی جدید iOS قرار است یک اپلیکیشن «مستقل» برای هوم‌کیت ارایه شود. این اپلیکیشن حکم یک مرکز مدیریت برای همه‌ی وسایلی را دارد که در خانه‌ی شما با هوم‌کیت سازگار شده‌اند.

اما بایستی احتمال‌هایی مثل به‌ تاخیر افتادن یا لغو شدن برنامه را در نظر بگیریم و نمی‌توانیم از این‌که اپلیکیشن هوم‌کیت به همین‌صورت ارایه شود . اما از طرفی نیز میتوان گفت این موضوع برای اپل جدی تلقی می شود ، چرا که این شرکت چندی پیش به دنبال  ثبت علامت تجاری اپلیکیشن هوم‌کیت بوده است .

همان‌طور که می‌دانید گوگل هم پلت‌فرمی به نام Brillio برای اینترنت اشیا دارد و در این زمینه به‌تازگی از مودم OnHub رونمایی کرده است. به‌این‌ترتیب احتمالا اپل با به‌روزرسانی اپلیکیشن هوم‌کیت برای رقابت جدی‌تر با گوگل و سایر رقبا آماده می‌شود.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا