گوناگون

9 خاصیت مهم هویج که باعث میشود شما بیشتر به آن علاقه مند شوید

هویج هم از آن دسته مواد غذایی خوشمزه ای است که هم میتوانید آن را خام مصرف کنید و هم آب آن را بگیرید و با بستنی یا بدون افزودنی میل کنید .طرفداران آب هویج ،هویج خام ،آب هویج بستنی و … کم نیستند اما واقعا از خواص بی نظیر هویج خبر دارید؟میدانید این موجود نارنجی خوشمزه چه فوایدی برای شما دارد؟در حالت کلی خوردن یک لیوان آب هویج از خوردن دو عدد هویج خام مفیدتر است .

این نارنجی خوشمزه منبعی سرشار از منگنز ،پتاسیم و دیگر موادی است که میتوانند بدن شما را در بسیاری موارد مانند بیماری های پوستی ،رشد بهتر مو و ناخن و … ایمن کنند .هویج سرشار از بیوتین ،نیاسین ،پانتونیک اسید ،فسفات ،مس ،ویتامین های گروه B و C و K و E است .آب هویج را بهتر است به صورت روزانه تهیه و مصرف کنید تا خواص آن به طور کامل حفظ شوند .با خوردن آب هویج و یا خود هویج فواید زیادی را به دست خواهید آورد از جمله :

1 – تقویت بینایی : یکی از مهم ترین خواص هویج تقویت بینایی است زیرا بتاکاروتن و لوتئین موجود در آن از پیری زود هنگام چشم و علائم آن بیشتر جلوگیری میکند .

2 – ضد سرطان : هویج به دلیل دارا بودن کاروتنوئید یک ماده ضد سرطان عالی محسوب میشود و از سرطان ها به خصوص مثانه ،سینه ،پروستات و روده پیشگیری میکند .

3 – کاهش بیماری های قلبی : آب هویج به دلیل داشتن ویتامین A باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته میشود .

4 – جلوگیری از عفونت و آنفولانزا : هویج ماده غذایی بسیار خوبی برای درمان آنفولانزاست و اگر با سیر و پیاز ترکیب شود این خاصیت بیشتر نیز میشود .به همین دلیل توصیه میشود بیمارانی که مبتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا شده اند سوپ سبزیجات که حاوی پیاز و هویج است میل کنند .

5 – بهبودی زخم ها : هویج به دلیل داشتن بتاکاروتن باعث بهبودی هرچه سریعتر زخم ها میشود .به عنوان مثال اگر دچار زخم و جراحت شده اید و آب هویج بنوشید متوجه میشوید که زخم ها زودتر بهبود می یابند .

6 – بالا بردن سوخت و ساز بدن : هویج به دلیل داشتن ویتامین B باعث افزایش سوخت و ساز بدن ،شکسته شدن پروتئین ،گلوکز و چربی میشود به همین دلیل روند ساخت ماهیچه در بدن را افزایش میدهد .

7 – کاهش خطر ابتلا به آلزایمر : هویج به دلیل داشتن مواد و املاح معدنی در خود باعث کاهش ابتلا به آلزایمر و کاهش استرس میشود .

8 – سم زدایی از کبد : یکی دیگر از فواید مهم آب هویج پاکسازی کبد است به همین دلیل اغلب پزشکان به افرادی که کبد چرب و یا مشکلات کبدی دارند توصیه میکنند آب هویج زیاد بنوشند .

9 – افزایش ایمنی بدن : به دلیل داشتن مواد واملاح ضروری هویج و آب هویج باعث ایجاد ایمنی در بدن و کاهش خطر ابتلا به بیماری ها میشود .هویج از ورود رادیکال های آزاد به بدن نیز جلوگیری میکند .

لطفا نظرات ،تجربیات و یا نقد های خود را در مورد مقاله فوق با ما مطرح کنید و برای استفاده دوستان و آشنایان خود این مطلب را به اشتراک بگذارید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا