گوناگون

7 ترکیب ساده که میتوانید از آنها برای پاکسازی بهتر کمک بگیرید

در اینجا قصد داریم چند ماده شوینده و پاک کننده قوی با استفاده از ترکیباتی که ممکن است همین حالا هم در دسترس شما باشند بسازیم .گاهی همین ترکیبات ساده بیشتری اثر را بر روی لکه ها و کثیفی ها بر جای میگذارند و آنها را از بین میبرند .با ما همراه باشید تا این فرمول ها را با هم ببینیم و نحوه استفاده از آنها را مرور کنیم .

1 – مایع ظرفشویی + جوش شیرین

این ترکیب معجزه آسا در مواقعی که با ظروف خشک شده و یا غذاهای چسبیده به ظرف ها مواجه میشوید بسیار انتخاب خوبی است .در اینجا جوش شیرین به عنوان یک عامل ساینده عمل میکند و اصطکاک را بیشتر میکند تا شما بهتر بتوانید از شر کثیفی ها خلاص شوید .

2 – نمک + سس کچاپ

یکی از دغدغه های موجود در مورد ظروف مسی سیاه و کدر شدن یا به وجود آمدن لکه های تیره بر روی آنهاست .نگران نیباشید ،این ترکیب به شما کمک میکند تا ظروف مسی خود را دوباره برق بیندازید .کافی است یک دستمال بردارید و روی آن سس کچاپ بریزید و سپس مقداری نمک به آن اضافه کنید و بر روی ظرف مسی خود بکشید سپس آن را آبکشی کنید و نتیجه شگفت انگیز را ببینید .

3 – مایع ظرفشویی + آب گازدار

مقداری مایع ظرفشویی و کمی آب گازدار را در یک کاسه ترکیب کنید سپس زیورآلات خود را درون آن برای مدت 5 دقیقه قرار دهید .بعد از این مدت آنها را خارج کنید و به کمک یک پارچه یا فرچه نرم آنها را تمیزز کنید .آب گازدار باعث از بین رفتن کثیفی میشود و مایع ظرفشویی درخشش را به زیورآلات شما باز میگرداند .

4 – نمک + لیمو ترش

این ترکیب برای پارچه های ظریف و حساس نیز قابل استفاده است .فقط کافی است مقداری نمک و آب لیمو ترش را با هم ترکیب کنید و بر روی لکه ها قرار دهید سپس بعد از گذشت نیم ساعت آنها را با استفاده از آب گرم و سرکه آبکشی نمایید .بعد از این فرایند میتوانید به شستشوی معمولی خود ادامه دهید .

5 – سرکه + جوش شیرین

همه ما تا به حال با لکه های سمج و سرسخت مواجه شده ایم و گاها نمیدانستیم باید با آنها چه کنیم .وقتش رسیده که با این لکه ها خداحافظی کنید .به اندازه نیم پیمانه سرکه را با نیم پیمانه جوش شیرین ترکیب کنید سپس بر روی لکه قرار دهید و با یک پارچه مرطوب بپوشانید .بعد از 5 دقیقه آن را آبکشی نمایید .

6 – مایع شوینده لباس + جوش شیرین

در مواقعی که احساس میکنید لباس ها کمی کدر و کثیف تر به نظر میرسند میتوانید از این ترفند استفاده کنید .فقط کافی است نیم پیمانه یا یک پیمانه جوش شیرین را به مخزن مایع لباسشویی در ماشین لباسشویی اضافه کنید و از لباس های تمییزتر لذت ببرید .

7 – خمیر دندان + جوش شیرین

شما هم در خانه گلدان یا ظروف شیشه ای حاوی آب دارید؟حتما برای شما هم پیش آمده که لک آب بر روی آنها باقی بماند !فقط کافی است کمی جوش شیرین را با خمیر دندان ترکیب کنید سپس با کمک یک پارچه بر روی لکه ها بکشید تا پاک شوند .بعد از پاکسازی لکه ها میتوانید از یک دستمال مرطوب استفاده کنید .

لطفا نظرات ،تجربیات و یا نقد های خود را در مورد مقاله فوق با ما مطرح کنید و برای استفاده دوستان و آشنایان خود این مطلب را به اشتراک بگذارید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا