ورزش و سلامتی

14 علت مشخص که نشان میدهد چرا خانم ها از آقایان چاق ترند

تا به حال به این فکر کرده اید چرا زنان بیشتر از مردان به چاقی و اضافه وزن مبتلا میشوند؟در ایران حدود 24 میلیون فرد چاق وجود دارد که تعداد 16 میلیون از آنها خانم و 8 میلیون از آنها مرد هستند !در ادامه 14 دلیل مشخص که این اتفاق پیش می آید را با هم مرور میکنیم .

1 – اولین علتی که میتوان در هر خانه ای آن را دید این است که بیشتر وقت زنان خانه دار در آشپزخانه میگذرد ،آنها مدام با مواد غذایی در تماس هستند و مجبورند غذاها را بچشند .شاید به جرعت بتوان گفت این موضوع مهمی است که باعث میشود خانم های خانه دار همواره به خوردن ترغیب شوند .

2 – به طور متوسط یک خانم بیشتر از همسر خود در مهمانی و مجالس حضور دارد .در این مهمانی ها غالب پذیرایی به واسطه شیرینی و آجیل و تنقلات میباشد که همین امر باعث افزایش تدریجی وزن میشود .

3 – مادران مسئول تغذیه کودک خود هستند و ممکن است در این فرایند از غذای کودک خود برای تشویق او میل کنند یا اینکه تمایل داشته باشند کمی با فرزند خود غذا بخورند .

4 – مادران و بانوان محترم خانه دار غالبا به حکم جلوگیری از اسراف و صرفه جویی سعی میکنند غذایی از وعده ای که پخته اند باقی نماند لذا گاها تمام غذای باقی مانده را میل میکنند و این ممکن است بیشتر از نیاز روزانه آنها باشد .

5 – خانم ها به طور معمول از آقایان کم تحرک ترند و این امر باعث افزایش توده چربی در اثر بی فعالیتی یا من فعالیتی میشود .

6 – حجم توده عضلانی در خانم ها کمتر از آقایان است .عضله در اصل میزان سوخت بیشتری را نسبت به چربی مصرف میکند .در مردان حجم توده عضلانی بیشتر و ملموس تر است .اما در زنان حجم بافت چربی بیشتر از مردان است به همین دلیل اگر خانمی به اندازه شوهرش غذا بخورد ممکن است در دراز مدت دچار اضافه وزن و چربی بیشتر شود .

7 – افرادی طبق عادت خود زمانی که استرس دارند یا عصبانی هستند روی به غذا خوردن می آورند .با همین خرده خوری ها وزن افزایش یافته و فرد دچار اضافه وزن میشود .زنان خانه دارد به دلیل درگیر بودن با مسائل خانه و استرس و دلهره بیشتر در معرض این مورد هستند .

8 – در طی روند زندگی زنان در معرض ترشح هورمونی به نام استروژن قرار میگیرند که عامل تجمع چربی در بافت ها و به خصوص پایین تنه است .

9 – تخمدان پلی کیستیک در زنان و دختران باعث تاثیر بر روی ترشح معده میشود .به همین دلیل فرد زود به زود احساس گرسنگی کرده و غذا میخورد که همین امر باعث افزایش وزن او میشود .

10 – در دوران یائسگی ترشح هورمون ها دچار اختلال میشود لذا ترشح هورمون استروژن کاهش یافته و نوع دیگری از چاقی را به وجود می آورد زیرا هورمون های زنانه باعث چاقی پایین تنه میشوند اما در این سنین ترشح نشدن هورمون های زنانه باعث چاقی بالا تنه میشود .

11 – غالبا داروهای مصرفی خانم ها از نوع هورمونی و چاق کننده است مانند داروهای ضدبارداری که باعث چاقی پایین تنه میشوند .

12 – افزایش وزن در دوران بارداری : در دوران بارداری کمی افزایش وزن خود مادر طبیعی است اما گاهی افراد به اشتباه فکر میکنند زن باردار باید خیلی بیشتر از حد معمول غذا بخورد و همین امر سبب افزایش بی رویه وزن او میشود که ممکن است بعد از بارداری نیز جبران نشود .

13 – چاقی دوران شیردهی : زنان شیرده به دلیل تامین شیر مورد نیاز کودکشان در طول روز باید 650 کیلو کالری انرژی دریافت کنند اما گاهی افراد زیاده روی کرده و بیشتر از این مقدار غذا میخورند .

14 – چاقی بعد از ازدواج : زنان گاها بعد از ازدواج پا به پای همسر خود غذا میخورند و سعی میکنند اصطلاحا کم نیاورند اما این یک کار نادرست است زیرا مردان جثه و عضله بیشتری دارند به همین دلیل میزان غذای مورد نیاز آنها از زنان بیشتر است .

لطفا نظرات ،تجربیات و یا نقد های خود را در مورد مقاله فوق با ما مطرح کنید و برای استفاده دوستان و آشنایان خود این مطلب را به اشتراک بگذارید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا