گوناگون

۹ راه تضمین شده برای اینکه در عکس پروفایلتان فوق العاده به نظر برسید

این روزها عکس پروفایل شما اولین چیزی است که در یک آشنایی جدید دیگران از شما می بینند و یا کارفرمای آینده ی شما و حتی خواستگار سابقتان آن را جستجو می کنند. من به شما اصمینان می دهم که آن ها از روی عکس پروفایلتان در مورد شما قضاوت می کنند. بنابر این اگر میخواهید در عکس خود زیبا، جذاب ومهربان به نظر بیایید به توصیه های این مقاله توجه کنید.

 

 

  1. می خواهید چه شخصیتی از خود به نمایش بگذارید؟

خوب، شما از لحاظ فنی قرار نیست چیزی را به فروش بگذارید اما در واقع تصویر پروفایل شما نوعی از بازاریابی محسوب می شود بنابراین باید فکر کنید که میخواهید مردم شما را چگونه ببینند. اولین گام این است که محیطی را انتخاب کنید که داستان زندگی شما را بازگو می کند. اگر عاشق طبیعت هستید در هنگام پیاده روی در فضای باز عکس بیاندازید. اگر روی شغل و حرفه ی خود متمرکز هستید پس زمینه ی عکس  را فضای حرفه ای کاری خود قرار دهید. صورت و بالاتنه ی شما باید سه چهارم عکس را دربربگیرد.

 

  1. به وضعیت نوری چهره ی خود اهمیت دهید.

وضعیت نوری و زوایای چهره ی خود را بشناسید. هر گونه نور شدید خورشید یا قرار گرفتن نور فلورسنت در بالای سر باعث ایجاد سایه های نازیبا در صورت می شود. بهترین نور طبیعی در ساعت جادویی روز می تابد، درست بعد ازطلوع خورشید و اندکی پیش از غروب، زمانی که آسمان درخشان است و زوایای نور خورشید کم هستند. اگر عکس خود را در داخل خانه می اندازید بهتر است که یک چراغ سقفی و چند چراغ مطالعه روشن کنید.

 

  1. زاویه ی طلایی خود را کشف کنید.

 این کار اندکی زمانبر است و نیاز به تمرین دارد. در مقابل آینه بایستید و در حالی که سر خود را به جهت های مختلف حرکت می دهید حالت چهره ی خود را متناوبا تغییر داده و حداقل سی عکس از خود بیاندازید. در گام بعد خوب به عکس ها نگاه کنید. آیا زاویه ی مستقیم، چهره ی شما را بهتر نشان داده؟ آیا کمی زاویه، گونه های شما را برجسته تر و زیباتر نمایان کرده؟ دو یا سه عکس از بین عکس ها انتخاب کنید. قرار نیست همیشه با لبهای غنچه شده عکس بیاندازید. مطمین باشید این مدل مناسب همه نیست.

 

  1. لباس شما ضامن زیبایی شما

سیاه، سفید، خاکستری و بژ عکس را بی روح و بی جان می کند. رنگی به تن کنید که مکمل شخصیت شما باشد. با پوشیدن لباس لاجوردی رنگ آبی چشمان شما بیشتر جلوه می کند و با سبز زمردی موهای شرابی شما به چشم می آید. لباس های دکلته و باز باعث می شوند در عکس خود برهنه به نظر بیایید و از همه مهمتر لباسی را بپوشید که واقعا دوستش دارید و می دانید که در آن زیباتر و با اعتماد به نفس تر از همیشه به نظر می رسید.

  1. ژست بگیریم یا ژست نگیریم؟

اکثر مردم راحت نیستند که کسی از آنها عکس بگیرد. یک پرتره ی نشسته ممکن است مصنوعی به نظر برسد. بهتر است برخیزید و به رقص و حرکت های معمولی بپردازید و راحت باشید و سعی کنید حالت های مختلف را امتحان کنید.

یک نکته ی طلایی: در موقع عکس گرفتن کمی زاویه ی خود را نسبت به دوربین تغییر داده و با زاویه ی ۴۵ درجه بایستید. عکس از روبه رو شانه های شما را عریض تر و شما را چاقتر نشان می دهد. دستتان را رو به دوربین به روی کمر خود قرار دهید و وزن خود را به روی پای پشتی خود بیاندازید. خیلی نرم و طبیعی.

 

ترفند های یک عکس خوب

 

  1. چشم های خود را ببندید.

جدی می گویم. مخصوصا اگر معمولا در عکس ها چشمک میزنید. با شمارش معکوس عکاس ناگهان چشمان خود را باز کنید.

  1. چانه.

مستقیم به دوربین نگاه کنید و کمی سر خود را به سمت بالا زاویه بدهید و چانه را به سمت جلو بکشید. با این روش از شر غبغب خود در عکس ها راحت می شوید.

  1. خنده.

لبخند های مصنوعی و یخ  بدترین ایده ی ممکن هستند. به چیزی که شما را می خنداند فکر کنید و یا یه کلمه ی یک بخشی را مانند سیب را تکرار کنید تا لبانتان خندان به نظر بیایند.

 

  1. اپلیکیشن ها.

امروزه بیشتر گوشی های هوشمند، دارای ابزار های ویرایش عکس می باشند. شما می توانید یکی از این برنامه ها را بر  روی گوشی خود نصب کنید و به کمک آن چهره ی خود را بهبود دهید. روشنایی را افزایش دهید، کنتراست را کمتر کنید و یا اشباع رنگ را زیاد کنید. پف زیر چشم خود را حذف کنید ولی در تغییرات زیاده روی نکنید. حرفه ای ها می گویند تا جایی پیش بروید که چهره ی شما به صورت طبیعی زیبا به نظر برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا