مد و مدگرایی

گل های زمستانی و برفی پرورش دهید!

اگر اهل گل کاری و پرورش و گل و گیاه باشید، بدون شک با فرا رسیدن فصل سرما از ماندن در خانه و خشک شدن باغچه ها و زرد شدن برگ درختان احساس خوبی ندارید، البته هر یک از اینها زیبایی هایی دارد که در خور ستایش است، با این حال برای کسی که عاشق گل و گیاه است و همیشه در گوشه ای از باغچه مشغول پرورش گل  گیاه است و ارتباط خوبی با این کار دارد، دوری حتی دو سه ماهه از این سرگرمی بسیار سخت خواهد بود. امروزه باغبانی و پرورش گیاهان به فصول خاصی محدود نیست و با ایجاد گلخانه های مختلف می توان در تمام فصول گیاهان مختلفی را پرورش داد. برخی گیاهات را برای تغذیه و برخی را به عنوان زیبایی زندگی خود و حس خوبی که به پرورش گل و گیاه در ما ایجاد می کند، دوست داریم.

۲۰۱۵۵۴۱۳۵۹۳۱۴۰a

اگر شما هم جزء افرادی هستید که به پرورش گل ها بسیار علاقه دارید و یا دوست دارید در منزل خود همیشه سبزیجات تازه که خودتان پرورش دهنده آن باشید، کشت شود، با ورود فصل سرد بازهم می توانید این کار را ادامه دهید و گل هایی زیبا و سبزیجاتی تازه و سالم پرورش دهید. حتی با وجود فضاهای کم در منزل می توانید بهترین استفاده را کرده و گیاهانی را انتخاب کنید که با شرایط موجود بیشترین سنخیت و انعطاف پذیری را داشته باشند.

cloche_encounters

cloche_1

گیاهان زود بازده ، گل هایی که پیاز دار هستند و گل هایی که به هوای سرد مقاوم می باشند مناسب برای کاشت در فصول سرد هستند. به عنوان مثلا شما علاوه بر اینکه می توانید از فضا ی خانه ، راه پله و دیگر بخش های موجود برای پرورش گل و گیاه استفاده کنید، می توانید با ایجاد گل خانه های کوچک در داخل باغچه حیاط این کار را انجام دهید، شما می توانید حتی گل هایی را بکارید که نیاز به گل خانه هم نداشته و با برف و سوز و سرما دوست باشند. به عنوان مثال گل شب بو، گل یخ، گل نرگس، خرزهره، 

۶۳۴۶۲۸_lmr4sbpe

برای اینکه گلهایی مثل لاله و سنبل در اوایل بهار سر گل باشند پیازشان را در دی ماه بکارید. این نوع گلها برای گلدهی به سه ماه وقت احتیاج دارند، پیازهای گلایل را بگذارید آخر زمستان. ضمنا بعضی از گلهای نشایی مانند میمون، بنفشه و شب بوی زعفرانی هم گلهایی هستند که می توانیم در پاییز یا زمستان بکاریم و منتظر گلهای زیبایشان در بهار باشیم.

۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا