گوناگون

عجیب ترین شهرهای جهان

فهرست عجیب ترین ها در دنیای امروز یکی از جذابترین ها برای افراد هستند که گویا تمامی ندارند و هربار با نوع جدیدی از آن آشنا میشویم .اینبار با ارشاکو همراه باشید تا عجیب ترین شهرهای جهان را بررسی کنیم .چرا یک شهر عجیب نام میگیرد؟معماری خاص خانه ها؟افراد ساکن در شهر؟عادت های افراد ساکن در شهر؟و یا … ؟

لانگیربین

این شهر شمالی ترین شهر کره زمین واقع در کشور نروژ است .اما ویژگی دیگری آن را به یکی از عجایب تبدیل کرده است .لانگربین تنها دارای یک قبرستان است که از ۷۰ سال پیش تاکنون جنازه ای در آن دفن نشده و مردن در این شهر غیرقانونی است !زیرا اجساد در لایه منجمد دائمی زمین قرار دارند و تجزیه نمیشوند .به دلیل این ویژگی عجیب مردن در لانگربین غیرقانونی بوده و جنازه ای اجازه دفن در قبرستان را نخواهد داشت !

میاکجیما

نام جزیره ای است واقع در ژاپن که اهالی آن به دلیل فعالیت بالای آتشفشان و وجود گازهای سمی باید همیشه از ماسک استفاده کنند .در سال ۲۰۰۰ آتشفشان این جزیره فعال شد و ۳۶۰۰ نفر مجبور به ترک محل زندگی خود شدند اما بعد از چند ماه با استفاده از ماسک همگی به جزیره خود برگشتند و به زندگی ادامه دادند !

سواستیکا

بر خلاف نام دلهره آور این شهر (در غرب به معنای چلیپای شکسته نازی ها) یکی از صلح آمیزترین و آرام ترین مناطق مسکونی است .این شهر در اونتاریوی کانادا واقع شده و در دهه ۳۰ به دلیل ظهور نازیسم مشکلات زیادی برای افراد آن ایجاد شد .با پیشروی جنگ و نابود شدن اروپا مقامات اونتاریو تصمیم گرفتند نام شهر را به وینستون تغییر دهند اما طولی نکشید که ساکنین تابلوی جدید شهر را برداشته و به جای آن نام سواستیکا را دوباره سردر ورودی شهر بنا کردند .

شهر زباله

شهری واقع در جنوبی ترین قسمت منشیات ناصر قاهره که محل زندگی زباله جمع کن های قاهره میباشد .بازیافت زباله یکی از اصلی ترین راه های امرار معاش مردم این شهر است و طبیعتا یکی از فقیرترین شهرهای قاهره محسوب میشود .

رازول

این شهر واقع در نیومکزیکو را به دلیل حادثه عجیبی که مردم آن مدعی میشوند میشناسند .در سال ۱۹۴۷ بسیاری از طرفداران یوفوها ادعا کردند یک سفینه فضایی در آنجا فرود آمد و ارتش برای پنهان کردن ماجرا وارد عمل شد .در حال حاضر این شهر توریست های علاقه مند به بیگانگان فضایی و یوفوها را به سمت خود جذب میکند .

کوبر پدی

شهری واقع در جنوب استرالیا که نزدیک یک معدن عقیق واقع شده است .این مکان به دلیل قرار گرفتن در صحرا در تابستان محلی غیرقابل سکونت است اما معدن کاوان خانه ها و اتاق هایی را زیر زمین و در معدن های قدیمی عقیق ساخته ایند .جالب است که این خانه ها نه در گرما و نه در سرما به وسایل تهویه و گرمایشی نیازی ندارند چرا که در تمام سال دمای مطبوعی دارند .

شهر شطرنج

این شهر توسط یک تاجر میلیونر و متعصب به شطرنج ساخته شد و در الیستای روسیه بنا شده .شهر شطرنج با هزینه ای بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون دلار برای طرفداران شطرنج ساخته شده و میزبان سه تورنومنت جهانی فدراسیون شطرنج است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا