دنیای دیجیتال

چه اقدامی به هنگام خیس شدن لپ تاب مان انجام دهیم ؟

به قلم ارشاکو : با توجه به تحقیقات انجام یافته  مایع ریخته شده روی لپ تاپ در رتبه ی چهارم صدمات وارده به لپ تاب ها قرار دارد .  موضوع قابل بحث این است که برای پخش مایع و قرار گرفتن آن روی لپ تاپ شما ، تنها چند ثانیه قرصت باقی ست تا باتری لپ تاپ را خارج کرده و آداپتور را از برق جدا کنید . اگر هر چه سریعتر این کار را انجام دهید ، شانس خود را برای نجات لپ تاپ خود و جلوگیری از اتصال کوتاه افزایش داده اید .

۱  خشک شدن با جریان هوا

اگر تها چند قطره از آب معمولی روی لپ تاپتان ریخته شده است ، ساده ترین روش این است که اجازه دهید به طور طبیعی خشک شود . لپ تاپ را به صورت وارونه و باز قرار دهید به طوریکه هوا در اطراف صفحه کلید آن جریان یابد .

همچنین شما می توانید آن را در مقابل پنکه قرار دهید . توجه داشته باشید که نباید از هوای گرم برای این کار استفاده کرد ، زیرا هوای گرم می تواند قطعات پلاستیکی داخل دستگاه را ذوب کند . پس از اینکه تقریبا به مدت ۲ روز اجازه دادیم دستگاه خشک شود ، بعد از چک کردن نهایی آن ، می توانید باتری را دوباره وصل کرده و دستگاه را راه اندازی کنید .

 

پاک کردن لپ تاب
پاک کردن لپ تاب

۲  استفاده از رطوبت گیرها

اگر مایع به عمق قسمت های داخلی از لپ تاپتان نفوذ کرده است ، شما می توانید از یک رطوبت گیر استفاده کنید ؛ مانند ژل سیلیکا که اغلب در کنار محصولات جدید برای خشک نگه داشتن آنها قرار داده می شود یا هم چنین می توانید از برنج خام نیز استفاده کنید .

همچنین شما نیاز به یک ظرف به اندازه ی کافی بزرگ جهت نگهداری لپ تاپ خود دارید  که باید کاملا مهر و موم شده ، تا مانع از نفوذ رطوبت خارجی به داخل آن شود . بعد از پر کردن ظرف با برنج کافی که کاملا روی لپ تاپ را بپوشاند ، درب آن را محکم ببندید و آن را برای دو روز در گوشه ای بگذارید . اگر این کار را انجام دادید ، یادتان باشد که قبل از استفاده از لپ تاب حتما با استفاده از یک پارچه نرم آن را تمیز کنید .

۳  خارج کردن کیبورد

آسیب پذیرترین نقطه از لپ تاپ به هنگام ریختم مایع روی آن ، کیبورد می باشد و ممکن است شما برای دسترسی به تمام مایع ریخته شده روی لپ تاپ احتیاج به خارج کردن کیبورد پیدا کنید . ابتدا شروع به جمع آوری و پاک کردن مایع ریخته شده از روی سطح کامپیوتر کنید .

پس از خارج کردن کیبورد با توجه به دستورالعمل های موجود در بخش پشتیبانی وب سایت سازنده ی لپ تاپ ، شما باید به پاک کردن مایع باقی مانده و استفاده از پاک کننده های ملایم که روی یک پارچه اسپری کرده اید ، اقدام کنید و کار را به اتمام برسانید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا