مد و مدگرایی

چند نکته کاربردی در انتخاب عینک دودی

به قلم فروشگاه اینترنتی ارشاکو : با آغاز فصل بهار و رفتن به سمت فصول گرم سال ، کم کم بازار استفاده از عینک دودی نیز داغ می شود . اما بهتر است که اگر قرار است که به به هنگام خرید عینک دودی ، عینک دودی ای استاندارد را انتخاب و خرید نماییم تا علاوه بر حفظ زیبایی ، به سلامت خود نیز اهمیت داده باشیم . در همین راستا ، دوست داریم که در این مطلب درباره انتخاب یک عینک دودی استاندارد با شما صحبت کنیم . در ادامه مطلب همراه ما بمانید ….

 

شناخت عینک دودی استاندارد 

دستگاه UV که اغلب در همه عینک فروشی های معتبر یافت می شود ف بهترین راه تشخیص عینک دودی استاندارد می باشد . بدون کمک گرفتن از این دستگاه ، حتی تشخیص یک عینک دودی استاندارد برای پزشکان و متخصان نیز سخت می باشد . در ضمن به یاد داشته باشید که ، نمی‌توان هر عینک دودی گران‌ قیمتی را استاندارد قلمداد کرد و باید تمامی آنها توسط دستگاه (یووی‌متر)‌ تست شوند.

 

 

در انتخاب عینک دودی باید این موارد را در نظر داشت:

 

نحوه انتخاب عینک دودی,چگونگی انتخاب عینک دودی,انواع عینک دودی

 

برای تهیه و انتخاب عینک دودی بهتر است با یک چشم پزشک مشورت کنید

 

یک عینک دودی استاندارد باید چشمان شما را در برابر نور شدید خورشید محافـظت کند.

همچنین در انتخاب عینک دودی باید به این نکته توجه کرد که عینک دودی حتما باید وضوح و کنتراست را بهبود ببخشد.

 

یـک عیـنـک دودی ارزان قیـمت و بی کیفیت مـعمـولا مـزایای فـوق را در اختیار شما قرار نمی دهـند بـلکه تنها از شدت نور می کاهد ولی اشعه ماوراء بنفش را حذف نمی کنـد. از ایـن رو عـنـبـیــه چـشمـان بـواسطـه کـاهش شـدت نـور منبسط تـر و بازتر شده و اجازه می دهد اشـعـه مـاوراء بنـفـش بیـشتری به آنها برسد که سبب آسیب به شبکیه چشم و در پی آن ابتلا به آب مروارید و حتی سرطان چشم می گردد.

بنـابـرایـن حتما از عیـنـک هـا ی دودی و آفتابی دارای حداقل حفاظت UV-400 بـا مـارک هـای مـعـتبر استفاده کنید. عینک‌های دودی ارزان به چشم آسیب می‌رساند.

 

توصیه های لازم در مورد انتخاب عینک دودی

 

انتخاب عینک دودی مناسب,انتخاب عینک دودی طبی,عکس عینک دودی

                                                                     هنگام انتخاب عینک دودی باید توجه کرد که شیشه‌ عینک مقاومت کافی داشته باشد

 

افرادی که در حال اسکی کردن، حمام آفتاب گرفتن و کوهنوردی در ارتفاعات هستند باید حتماً از عینک دودی استفاده کنند. برای این گونه محیط‌ ها عینک‌های دودی لازمند که فقط ۱۲ ـ ۸ درصد نور را از خود عبور دهند.

 

 

 

هنگام انتخاب عینک دودی باید توجه کرد که شیشه‌های عینک آفتابی باید مقاومت کافی داشته باشد. پلیکربنات از همه مواد مقاوم تر است.

نکته ای که در انتخاب عینک دودی باید در نظر داشت این است که قاب عینک دودی باید بزرگ باشد تا محافظت کامل در این خصوص صورت گیرد.

یک عینک دودی استاندارد عینکی است که وقتی آن را در مقابل یک صفحه طرح دار تکان می‌دهیم نباید صفحه موجدار تار و کج و معوج دیده شود.

 

هنگام خرید و انتخاب عینک دودی اگر می‌خواهید بدانید که تیرگی عینک دودی مناسب است یا نه، در یک اتاق با نور معمولی با عینک دودی به آینه نگاه کنید اگر عینک آفتابی شما مناسب باشد نباید چشمان خود را ببینید.

 

کودکانی که برای ساعتهای طولانی در زیر نور آفتاب در حال بازی کردن هستند باید از عینک ها ی دودی مخصوص خودشان استفاده کنند.

 

 

افرادی که تحت عمل آب مروارید یا لیزیک یا لازک قرار گرفته‌ اند باید در مواجهه با آفتاب از عینک های دودی و آفتابی مجاز استفاده کنند.

 

 

 هنگام خرید و انتخاب عینک دودی برای مصارف اسکی یا کوهنوردی باید عینک های آفتابی با شیشه‌ های رفلکس که دارای پوشش آینه‌ ای هستند انتخاب شوند.

 

با توجه به هزینه‌ ها ی مختلف که روزمره متحمل می‌شوید خرید یک عینک دودی استاندارد نه تنها عملی درست و به جا بلکه ضروری می‌باشد. بهای استفاده از عینکهای دودی تقلبی به خطر انداختن سلامتی چشم هایتان می‌باشد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا