گوناگون

علائم گرمازدگی چیست؟

به قلم فروشگاه اینترنتی ارشاکو : آیا علائم هشدار دهنده گرمازدگی را می شناسید؟ آیا نحوه کمک به فرد گرمازده را می دانید؟ برای یافتن پاسخ این سوال ها بهتر است که در ادامه مطلب با ارشاکو همراه شوید .

 

آیا علائم هشدار دهنده گرمازدگی را می شناسید؟
خطر گرمازدگی با افزایش دمای هوا بیشتر می شود. مشکل گرمازدگی که در اثر گرمای زیاد هوا بروز می کند، باید به سرعت شناسایی و تحت درمان قرار بگیرد، چون می تواند عواقب خطرناکی برای سلامتی در پی داشته باشد. در این مطلب شما را با علائم گرمازدگی بیشتر آشنا می کنیم.

 

گرمازدگی در اثر به هم ریختن سیستم تنظیم دمای بدن بروز می کند. در واقع زمانی که دمای بدن به طور ناگهانی از ۴۰ درجه سانتی گراد عبور کند، صحبت از گرمازدگی به میان می آید. گرمازدگی برای سلامتی خطرناک است و باید به سرعت اقدامات لازم انجام شود.

 

گرمازدگی و افزایش درجه حرارت بدن

در هوای گرم اگر درجه حرارت بدن بدون دلیل از ۳۸ یا ۳۹ درجه ی سانتیگراد تجاوز کند، طبیعی نیست. در صورت مشاهده ی چنین علائمی در یک فرد، باید نسبت به احتمال گرمازدگی هوشیارتر باشید و فرد را به مکان خنک ببرید و لباس های وی را از تن درآورید.
لازم است روی فردی که دچار گرمازدگی شده است آب بپاشید و منتظر رسیدن اورژانس باشید.

 

گرمازدگی و سردرد شدید

سردرد شدید یکی از عوامل گرمازدگی می باشد . در واقع در صورت گرمازدگی، فرد احساس خفگی می کند، در نتیجه اکسیژن کافی به مغز نمی رسد و سردردهای شدیدی بروز می کند. این سردردها همچنین در اثر کم آبی بدن ناشی از گرمازدگی نیز رخ می دهد.

 

علائم گرمازدگی,گرمازدگی,نشانه های گرمازدگی

از حال رفتن و بیهوشی جزء نشانه های جدی و شدید گرمازدگی است

 

 

 گرمازدگی و بیهوشی
از حال رفتن و بیهوشی جزو نشانه های جدی و شدید گرمازدگی است. این مسئله زمانی بروز می کند که دیگر علائم گرمازدگی مشخص نشده و یا نادیده گرفته شوند.

در هر حال لازم است به سرعت با اورژانس تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا