معرفی انواع عطر و ادکلن های جدید

عطر، هدیه ای مناسب برای ولنتاین!

کم کم به ولنتاین نزدیک می­شویم و دغدغه خیلی از ماف انتخاب بهترین هدیه برای عشقمان است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به این باور همیشگی که ” عطر جدایی می­آورد” اعتقادی ندارید، پس مسلما  عطر می­تواند یک انتخاب عالی برای هدیه دادن به عشقتان باشد.

در این مقاله قصد داریم تا نکات و پیشنهاداتی را در خصوص انتخاب عطر مناسب در اختیار شما قرار دهیم. ابتدا عطرها را به ۴ دسته تقسیم بندی می­کنیم و در مورد هر دسته توضیحاتی می­دهیم تا انتخاب عطر مناسب برای شما راحت­تر و ساده شود. چهار دسته عطر داریم: ۱- رمانتیک، ۲- دوستانه و غیر رسمی، ۳- هوس انگیز و ۴- پیچیده و غیر طبیعی

بسته به اینکه بخواهید رابطه­تان به چه سمتی پیش برود و چگونه ادامه یابد، می­توانید یکی از یکی از این ۴ دسته عطر مورد علاقه­تان را انتخاب کنید.

 

رمانتیک:

هیچ هدیه­ای برای ولنتاین رمانتیک­تر از یک دسته گل بزرگ رز قرمز نیست. و مسلما عطری که از این رزها در فضا می­پیچد بی­نظیر است. پس بی دلیل نیست که بیشتر عطرهایی که رایحه رمانتیک دارند، دارای ترکیباتی از انواع رز با خود دارند. اگر می­خواهید فضایی رمانتیک برای رابطه­تان ایجاد کنید، پس بهتر است عطری انتخاب کنید که پایه ترکیباتش رز باشد مثل ” لیریک وُمَن” “lyric Woman” یا ” لیریک مَن” “lyric Man” که محصول برند ” آموآژ” هستند. ورژن زنانه این عطر دارای ترکیبات خاص و زیبایی از رز است که به همراه نت­های ادویه­ای ، صمغ درخت و وانیل رایحه ای رمانیک برای این عطر ایجاد کرده اند. اما ورژن مردانه این عطر در پایه خود هاله­ای از نت رز با خود دارد. در واقع هر دو ورژن زنانه و مردانه این عطر، مناسب برای افرادی است که می­خواهند با عشقشان رابطه­ای رمانتیک را ادامه دهند.

غیر از ” لیریک” “lyric” ، عطر دیگری که مناسب برای این سبک رابطه­ها است، عطر ” پاریس” محصول برند ” وای وی ای اِس سنت لُرانت” “Paris by Yves Saint Laurent” است. در رایحه این عطر از نت­های گلبرگ­های رز استفاده شده است که نسبت به عطر ” لیریک” درصد بیشتری از رایحه عطر با رز ساخته شده است. در این عطر علاوه بر رز از نت بنفشه شیرین نیز استفاده شده است و تصویری رویایی از پاریس عاشق را القا می­کند. همه می­دانیم که پاریس یکی از رمانتیک­ترین شهرهای جهان است!

 

 

رز قرمز
رز قرمز

 

دوستانه و غیر رسمی: 

گاهی اوقات بهترین عطر برای هدیه، آن­هایی هستند که رایحه پر طراوت، تازه و ساده  به جای رایحه سنگین و تند دارند. این عطرها برای افرادی مناسب است که نمی­خواهند با رایحه عطر خود جلب توجه کنند و در مرکز توجه قرار گیرند ولی در عین حال می­خواند خوشبو باشند. هیچ تیپی دوستانه­تر و غیر رسمی­تر از پوشیدن یک تی­شرت سفید و استفاده از عطر ” او دُ لَ کاست” ” Eau de lacost” نیست. این عطر تریبی از نت مرکبات شیرین، گل­های سفید و مقدار مناسبی مشک است. با وجود این ترکیبات، رایحه ” او دُ لَ کاست بسیار ساده و خوشایند است.  اما برای مردان جوانی که نمی­خواهند از عطرهای با اریحه سنگین استفاده کنند عطر ” تِق دِقمِس”” Terre d’Hermes” بهترین انتخاب است. تمام عطرهای برند “هِقمِس””Hermes” ساده  و سبک هستند ولی در عین حال بسیار بسیار خاص و بی­همتا هستند. در رایحه عطر ” تِق دِقمِس” از ترکیباتی مثل پرتقال و رایحه­های معدنی گرم و زمینی استفاده شده است. این عطر یکی از آن دسته از عطرهایی است که باید حتما در قفسه عطرهای هر مرد جوانی باشد .

هوس انگیز:

ولنتاین فقط یک روز رمانتیک نیست، گاهی اوقات بهتر است عطری برای معشوقتان بخرید که رایحه­ای هوس انگیز و هیجان انگیز داشته باشد. اگر شما به دنبال عطری با رایحه هوس انگیز برای معشوقتان هستید، چند عطر هست که باید حتما امتحان کنید:

وقتی واژه­ هوس انگیز را می­شنوم، یکی از عطرهایی که نامش در همان لحظه به ذهنم خطور می­کند، عطر ” شالیمَر بای گواِرلَین” ” Shalimar by Guerlain” است.  رایحه این عطر یادآور دختران قرن ۲۰ میلادی و موسیقی جاز  آن زمان است. رایحه این عطر به شدت شرقی است و در آن از نت قوی ترنج به همراه نت­های دودی و وانیل استفاده شده است.  عطر دیگری که همیشه با شنیدن این واژه به ذهنم خطور می­کند، عطر ” پوتَن دِ پَلِس” “Putain des places” است. این عطر رایحه­ای مرموز و در عین حال دوستانه دارد. ترکیبات بکار رفته در این عطر نت­های پودری، کیوه، گل و مقدار مناسبی از رایحه­های خاصی است که یاد آور خاطرات  عشق بازی شب گذشته است. بی شک رایحه این عطر مناسب زمان­های بعد از صرف یک شام عاشقانه است. اما عطر ” عطر جین پاول” ” jean Paul” محصول برند ” گااولتیِر” “Gaultier” نیز یکی دیگر از عطرهایی است که به عنوان یک هدیه با رایحه هوس انگیز، می­واند استفاده شود. رایحه این عطر ترکیبی است از عنبر، وانیل و مشک. هرچند ترکیبات این عطر ساده به نظر می­رسد اما به دلیل استفاده از ­نت های میوه و میزان مناسبی از نت وانیل، رایحه این عطر بی همتا و تک است.  این عطر می­تواند به عنوان نشانی میان شما و او باشد!!!

پیچیده:

” فِمینیته دو بوآ ” ” Feminite du Bois” محصول برند ” سرژ لوتنز” Serge Lutens” از آن عطرهایی است که هر باونیی باید در قفسه عطرهایش داشته باشد. این عطر مناسب خانم­هایی است که شخصیتی پیچیده دارند. نام این عطر در فرانسه به معنی چوب­های زنانه است، و همانطور که از نامش پیداست، ترکیبات بکار رفته در این عطر شامل نت سدر تند به همراه نت­های میوه­ای شیرین است. رایحه این عطر کمی تند است.  اگر به دنبال یک عطر مردانه با رایحه­ای پیچیده و خاص می­ گردید، عطر “دیور اوم” “Dior Homme” است . چیزی که رایحه این عطر را پیچیده و در عین حال بی همتا ، مدرن و گاهی کلاسیک می­کند، استفاده از نت­هایی مثل زنبق است. علاوه بر این در رایحه ” دیور اوم” از نت­ای پودری گرم، نارگیل و چوب استفاده شده است. مردان جوانی که از این عطر استفاده می­نند شخصیتی حساس، خلاق و بسیار خاص دارند.

این هم دسته بندی­ای عطر برای ولنتاین. امیدوارم امسال، ولنتاین یکی از بهترین روزهای عمرتان باشد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا