دنیای دیجیتال

دوربین عکاسی J5 نیکون رونمایی شد

مزایا و معایب دوربین عکاسی J5 نیکون

مشخصات دوربین عکاسی J5 نیکون

به گزارش فروشگاه اینترنتی ارشاکو دوربین های نیکون تا به امروز برای عکاسان و علاقمندان به عکاسی خود را ثابت کرده اند هم اکنون دوربین بدون آینه J5 نیکون محصولی جدید از این کمپانی معرفی شد.

نیکون به تازگی دوربین J5 را از سری ۱ دوربین های بدون آینه خود، معرفی کرده است. محصول جدید از لحاظ ظاهری، یکی از جذاب ترین دوربین های نیکون به شمار می رود و به لطف قیمت معقول و قابلیت هایی که دارد، می تواند توجه عاشقان عکاسی را به خود جلب نماید.

اگر قصد خرید دوربین عکاسی یا آشنایی با انواع دوربین را دارید، در ادامه مطلب با ارشاکو همراه باشید تا با  دوربین جدید نیکون بیشتر آشنا شویم.

بر خلاف دیگر دوربین های بدون آینه سری J، که اغلب تنظیمات خود را در منوهایی پیچیده می گنجاندند، J5 با استفاده از چرخ دنده ای کلاسیک در بالای بدنه خود، دسترسی به گزینه های مختلف را آسان تر کرده است.

علاوه بر این موضوع، نمایشگر دوربین نیز به حالت منعطف درآمده و می تواند با قرار گرفتن در زاویه هایی متفاوت، عکاسی در شرایط سخت را آسان تر سازد. حتی عاشقان سلفی های با کیفیت هم می توانند این نمایشگر را ۱۸۰ درجه باز نمایند و با تسلطی کامل، عکس خود را ثبت نمایند.

J5_SL_10_30_PD_left.0-w600

دوربین J5 سنسوری ۱ اینچی دارد که قادر است تصاویر را با ۲۰.۸ مگاپیکسل به ثبت رساند. بد نیست بدانید که مدل قبلی نیکون، عدد ۱۸.۴ مگاپیکسل را به کاربران ارائه می داد.

سیستم فوکوس خودکار این دوربین از ۱۷۱ نقطه تشخیص کنتراست و ۱۰۵ نقطه تشخیص فاز بهره می برد. پردازنده Expeed 5A که در داخل دوربین به کار رفته، به آن اجازه می دهد تا با فوکوس دنباله دار، تصاویر را با سرعت ۲۰ فریم در ثانیه به ثبت رساند. در صورتی که گزینه فوکوس یکباره انتخاب گردد، این سرعت به ۶۰ فریم در ثانیه نیز خواهد رسید.

J5 همچنین قادر است ویدیوها را با کیفیت ۴K نیز به ثبت رساند. البته در این حالت سرعت ضبط به ۱۵ فریم در ثانیه، تقلیل پیدا می کند.

علیرغم تمام امکانات بیان شده، همچنان نقطه ضعف اصلی دوربین برطرف نشده است. سنسور ۱ اینچی، J5 را در مقایسه با دیگر دوربین های بدون آینه بازار بسیار عقب می اندازد و بسیاری از عملکرد های آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

در صورتی که به دنبال عمق میدان هستید، و یا عملکرد قوی در نور کم برایتان دارای اهمیت است، J5 نمی تواند گزینه خوبی برای خرید باشد. در ضمن فراموش نکنید که این محصول از قابلیت پذیرش لنز از دیگر سیستم ها نیز بی بهره است.

با این حال نیکون قیمتی وسوسه بر انگیز را برای J5 در نظر گرفته است. مدل پایه با لنزی ۳۰-۱۰ میلی متری و گشودگی دهانه لنز f/3.5-5.6 قیمتی بالغ بر ۴۹۹ دلار خواهد داشت. مدل دیگر، لنزی ۱۱۰-۳۰ میلی متری با گشودگی دهانه لنز f/4-5.6 نیز به همراه دارد و بدین شکل با قیمتی ۷۴۹ دلاری به بازار عرضه می شود.

J5_SL_back.0-w600

Fujifilm ، Olympus و سونی از جمله شرکت هایی هستند که هم اکنون دوربین های بدون آینه قدرتمندتری را در بازار موجود دارند؛ با این حال اگر سرعت عکس برداری، ابعاد بدنه و سادگی کار با یک دوربین برایتان دارای اهمیت است، J5 می تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد.

لطفا نظرات ،تجربیات و یا نقد های خود را در مورد مقاله فوق با فروشگاه اینترنتی ارشاکو مطرح کنید و برای استفاده دوستان و آشنایان خود این مطلب را به اشتراک بگذارید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا