معرفی انواع عطر و ادکلن های جدید

دستکش های خوشبو !!

به قلم ارشاکو : داستان خوشبو کردن دستکشها تا اینجا پیش رفت که تا نیمه ائل قرن ۱۹ خوشبو کردن دستکش­ها جزو کارهای تشریفاتی به شمار می­رفت و تنها افراد پروتمند می­توانستند اینکار را انجام بدهند. چون در آن زمان مراحل خوشبو کردن دستکش خیلی طولانی بود و هزینه زیادی نیاز داشت. در سال ۱۸۳۴ فردی به نام خاویِر جووِن دستگاهی اختراع کرد که روند تولید وسایل زینتی را آسانتر می­کرد و به همین دلیل قیمت تمام شده این وسایل که دستکش هم جزو انها بود ارزان تر بود و افراد بیشتری می­توانستند این کالاهای تزیینی را تهیه کنند. در همین زمان بود که کالاهای خود از قبیل همین دستکشهای خوشبو را به نقاط بیشتری ارسال می­کردند. مثلا دستکشهای مادام آگوستین پِرین در این زمان در اکثر کشورهای اروپایی فروخته می­شد و از سال ۱۸۶۹ در آمریکا فروش این دستکش­ها در آمریکا نیز شروع شد.

اما تجارت معطر کردن دستکش­ها فقط در دست چرم­اران نبود بلکه از قرن­های ۱۸- ۱۹ خانه­های عطر هم مشغول این تجارت شدند. یکی از مهمترین وقایع در مورد شرکت این خانه­های عطر در تجارت معطر کردن دستگش­ها مروبط به سال ۱۸۷۲ است. در این سال دستکش­هایی به نام گوایرلِن به بازار آمد که ارتباط مستقیم با عطر” کوییق دو قوزی” داشت.

 

دستکش های خوشبو
دستکش های خوشبو

 

امروزه برندهایی مثل هاوس آف پِرفیومر اِ گانتیه که توسط جین فرانسوا لاپورت درسال ۱۹۸۸ بنیان گذاری شده در کار معطر سازی دستکش­ها هستند  و در کنار تولید عطرهای مخصوص دستکش، عطرهای منحصر به فردی تولید می­کنند.

سال گذشته برند گواِرلین در کنار استودیو آنیِل تصمیم گرفتند که این سنت را احیا کنند. ( البته اینکار قبلا توسط سِلین و سایر برندهای لوکس اتفاق افتاده بود. ) این دو برند تصمیم گرفتند که از دو جفت دستکش خوشبو شده رونمایی کنند.  بای معطر کردن این دستکش­ها از عطر لا پُتیت روب نویر استفاده شده بود.

 

دستکش های خوشبو
دستکش های خوشبو

 

کاری مشابه به این کار در سال ۲۰۱۲ توسط لارتیزان پِرفیومر با مشارکت کاوز انجام شد. انها تصمیم گرفتند که از دستکشهایی پرده برداری کنند که با عطر” مور اِ موس اکستریم” خوشبو شده بود. البته این نکته قابل توجه است که امروزه استفاده از دستکش­های خوشبو به عنوان یک وسیله زینتی رایج است و وبی آنها یاد آوررایحه اصل استفاده شده در انها است. نه رایحه عطری که استفاده می­کنیم.چون  فرمول ترکیباتی که برای خوشبو کردن این دستکش­ها به کار می­رود با آنچه برای ساخت عطر بکار می­رود کاملا متفاوت است. همینطور که وقتی از رایحه­ای بر ای استفاده در صابون و شامپو و سایر مواد شوینده استفاده می­شود|ف با رایحه ای که از عطر می­شنویم کاملا متفاوت است. اما می­توان گفت نت پایه یکسانی دارند.

 

دستکش های خوشبو
دستکش های خوشبو

 

استفاده از دستکش­های معطر و سایر لوازم تزیین، تجربه جدیدی در زندگی امروزی است. ( مثلا دستبند چرمی برند” فرانسیس کورکجیان” یا کاکشن جدید جواهرات “کیلیان هنِسی” و غیره) .

حالا با توجه به تمام داستانهایی که گفته شد آیا شما از این دستکش­های معطر استفاده می­کنید؟ اگر استفاده می­نید ترجیح می­دهید از عطری برای معطر کردن انها استفاده شود؟ آیا استفاده از دستکش­های معطر مثل استفاده از گردنبد و گوشواره و دیگر لوازم تزیینی، به این گستردگی مورد استفاده قرار می­گیرد؟

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که طرفدار استفاده از این دستکش­ها هستید، ایا با من موافقید که تولید کنندگان این محصول باید بیشتر مورد توجه و حمایت ف=قرار گیرند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا