مد و مدگرایی

چگونه از رنگ پس دادن لباس هایمان جلوگیری کنیم؟

رنگ پس دادن لباس ها یکی از معضلاتی است که ممکن است به هنگام شست و شوی لباس ها گریبان هر  خانمی رو بگیرد ! و این یعنی فاجعه و دردسر ! در این مطلب از ارشاکو می خواهیم یاد بگیریم چگونه از آسیب رسیدن به لباس هایمان جلوگیری کرده و مانع رنگ پس دادن آن ها در حین شست و شو شویم. با ما در ادامه مطلب همراه باشید …

 

جهت انجام این عمل شما باید به نکاتی در دو بازه زمانی قبل از شست و شو و هنگام شست و شو  توجه کنید .

 

قبل از شست و شو :

 

بایستی برای شست و شوی لباسی برای بار اول انتظار رنگ پس دادن آن را داشته باشیم پس سعی می کنیم آن را از بقیه لباس ها جدا کنیم .رنگ هایی مانند قرمز براق ، سبز و آبی معمولا ناپایدارتر می باشند و در اولین دفعه ی شست و شوی آنها باید توجه ویژه ای به آنهاداشت .

به این نکته نیز بایستی توجه داشته باشید که به هنگام شستن لباس ها در ماشین لباسشویی تا حد امکان بهتر است که لباس های سفید یا روشن از لباس های تیره یا رنگی جدا شده و به طور مجزا شسته شوند.

 

به هنگام شست و شو :

تنها کار ممکنه در این مرحله این می باشد که دقت کنید و اگر فکر می کنید که لباس هایتان قرار است رنگ پس دهند آنها را با آب سرد بشویید ، روش های دیگری همچون اضافه کردن نمک یا سرکه در حین شست و شو که گاها از زبان این و آن می شنویم ، پایه علمی نداشته و اصلا قابل اعتماد نمی باشند.

 

 

Washer-cleanning
چگونه از رنگ پس دادن لباس هایمان جلوگیری کنیم؟

 

نکات مهم جهت جلوگیری از رنگ پس دادن :

  1. اهمیتی ندارد لباس رنگی چقدر روشن است، اگر با لباس های سفید شسته شود، همیشه این احتمال وجود دارد که رنگ های پارچه به لباس سفید منتقل شود.
  2. در لباس های تیره از رنگ های تیره استفاده شده است و پاک کردن رنگ های تیره زمانی که به لباس های دیگر منتقل می شود بسیار دشوار است؛ بنابراین هرگز لباس های سفید را با هیچ نوع لباس رنگی نشویید.
  3. پارچه های بادوام مانند کتان، نسبت به انواع ظریف تر در مقابل نگهداری رنگ مقاوم ترند

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا