معرفی انواع عطر و ادکلن های جدید

بوی عطر ما چگونه به مشام دیگران می رسد ؟

به قلم ارشاکو : الکل ها تشکیل دهنده ی ۹۰ تا ۹۶ درصدی عطرها می باشند !!! زیرا الکل باعث متصاعد شدن و یا به عبارتی پخش شدن بو از روی پوست شما خواهند شد و اگر وجود نداشته باشند خودتان تنها کسی خواهید بود که متوجه خواهد شد که عطر زده اید !!!

هر عطری از ۳ رایحه مختلف تشکیل شده است !!! رایحه اولیه ، رایحه میانی و رایحه پایانی !

چه جالب ! مگر همه عطر ها فقط  از یک بو تشکیل نشده اند ؟! نه ، عطرها از ۳ رایحه یا به زبان خودمان از ۳ بو تشکیل شده اند.

همانطور که ذکر شد هر عطری دارای ۳ رایحه می باشد ، که هر کدام از این رایحه ها دارای میزان ماندگاری و وزن مولکولی متفاوتی هستند ، خب این یعنی چی ؟ یعنی این که هر کدام میزان ساعت معینی می توانند به مشام شما برسند .

 

Floral-Perfume
بوی عطر ما چگونه به مشام دیگران می رسد

 

به توضیح هر کدام از این رایحه های می پردازیم:

رایحه ابتدایی : رایحه ابتدایی همان اولین بویی است که به هنگام اسپری عطر بلافاصله بوی آن را حس می کنید . همان بویی که اغلب بر اساس همین بو عطر یا ادکلن خود را انتخاب می کنید ، که کاریست اشتباه !

رایحه اولیه تازه و تند بوده و به سرعت تبخیر می شود و میزان ماندگاری آن به نسبت بقیه رایحه ها خیلی کم می باشد ، اما مهم ترین نقش را در خرید یک عطر ایفا می کنند ، چرا که اکثر مردم از وجود رایحه های بعدی عطر بی اطلاع می باشند .

رایحه میانی : رایحه میانی بلافاصله بعد از رایحه اولیه خود را نشان می دهد که می شود گفت تشکیل دهنده بدنه اصلی عطر ماست و بوی تند اولیه ای را که به مشام می رسید را به سمت ملایم بودن سوق می دهد و اکثرا از عصاره های گل در این رایحه استفاده می شود. این رایحه نسبت به رایحه اولیه از میزان ساعت ماندگاری بیشتری برخوردار می باشد .

رایحه پایانی : رایحه پایانی و اصلی ترین و ماندگارترین رایحه !!! بلی ، رایحه اصلی . زمانی که دو رایحه اولیه از بین رفتند زمان به مشام رسیدن رایحه سوم خواهد بود ، رایحه ای که دوام و ماندگاری بیشتری نسبت به دو رایحه اولیه داشته و همان بویی خواهد بود که تا چندین ساعت بعد از استفاده از شما و لباس هایتان متصاعد خواهد شد . این رایحه معمولا از اجزای سنگین و پر دوامی هم چون صمغ ها ، کهرباها ، نعناع هندی و … تولید می شوند .

فکر کنم الان همه ما متوجه شده ایم که به هنگام خرید عطر ، مهم ترین رایحه در انتخاب عطر مورد نظر کدام رایحه می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا