دنیای دیجیتال

۵ عامل مهمی که می تواند باعث کاهش سرعت wifi تان شود

 

به قلم ارشاکو :  در دنیای امروز که با نام دنیای ارتباطات شناخته می شود ، هیچ چیز نمی تواند بدتر و اعصاب خورد کن تر از وجود سرعت پایین اینترنت باشد . اللخصوص برای مردم ایران که به خودی خود از سرعت پایین اینترنت مملکت رنج می برند. عوامل شناخته شده زیادی هستند که باعث می‌شوند سرعت وای‌فای کاهش یابد. ولی به‌غیر از آن؛ چند مورد هم هستند که زیاد شناخته شده نیستند ولی می‌توانند خرید اینترنتی و یا عادت بازدید از فیسبوک را مختل کنند. در زیر به پنج عامل اشاره خواهیم کرد ، پس با ما همراه باشید ….

 

۱ – یخچال ها و لامپ ها

بایستی به محل قرار گیری روتر تان توجه داشته باشید . لامپ ها یکی از وسایلی هستند که امکان تاخل با ارتباط اینترنتی شما می توانند داشته باشند .

اوایل ماه جاری میلادی؛ کارشناسان آف‌کام کشف کردند که لامپ‌ها در کنار یخچال‌ها؛ اسپیکرها؛ تلفن‌‌های بی‌سیم و دستگاه‌هایی که برای باز کردن در پارکینگ استفاده می‌شوند با سیگنال‌هایی که از سمت روتر به کامپوتر روانه می‌شوند تداخل ایجاد می‌کنند.

امواج رادیویی که از این دستگاه‌ها منتشر می‌شود درست مانند سیگنال‌هایی است که از سمت روتر به گیرند‌ه این امواج ارسال می‌شود. بهترین راه حلی که برای این مشکل می توان پیشنهاد داد این است که روتر خود را به دور از این وسایل قرار دهید .

 

۲ – وای‌فای همسایه‌ !!!

روترها سیگنال‌ وای‌فای را روی چند کانالی که در دسترس آن‌ها است منتشر می‌کنند البته فرکانس‌هایی که یک شبکه بی‌سیم می‌تواند روی آن‌ها کار کند.

روترهای امروزی قادر هستند به‌صورت خودکار بهترین کانال موجود و در عین‌حال با کمترین تراکم را انتخاب کنند. ولی این بدان معنی است که ممکن است شما و همسایه‌تان در حال استفاده از یک کانال باشید.

اگر روترها بیش از اندازه به‌هم نزدیک باشند شاهد تداخل‌های بسیار جدی خواهید بود. برای رفع این مشکل می‌توانید از سرویس‌دهنده شبکه خود بخواهید کانال را عوض کند. معمولا آن‌ها در وبسایت خود نکاتی در مورد روترهای خود ارائه می‌دهند.

 

wifi
wifi

 

۳ – وجود انسان ها 

حتما برایتان پیش آمده است که وقتی مهمان دارید وای فایتان به بدترین شکل ممکن عمل می  کند .  اگر فکر می‌کنید دلیل این مسئله وجود افراد زیاد با دستگاه‌های گوناگون است که همگی با هم و در یک زمان در حال استفاده از اینترنت هستند اشتباه ‌می‌کنید. یک از مواردی که می‌تواند روی سیگنال اثر منفی داشته باشد تعداد افرادی است که در آن مکان حضور دارند. یعنی حضور فیزیکی هر چه بیشتر باشد باعث افت کارایی روتر می‌شود.

دانشگاه کالیفرنیا در یکی از تست‌های خود به این نتیجه رسید که با حضور فیزیکی افراد؛ سیگنال وایرلس به‌شدت دچار نوسان می‌شود. به همین منظور دو روتر در دو نقطه مقابل هم در یک اتاق قرار داده شدند.

زمانی‌که کسی در مسیر سیگنال حرکت می‌کرد سیگنال افت شدیدی نشان می‌داد و با افزایش افراد در فضای اتاق پخش می‌شد ولی در مسیر درست حرکت نمی‌کرد.

 

 

۴ – تلویزیون های اینترنتی 

یکی دیگر از مواردی که روی کارایی وای‌فای تأثیر دارد استفاده از شبکه‌های تلویزیون اینترنتی است که این روزها بحثش بسیار داغ است. از دیگر موارد تاثیر گذار می توان به  دراپ‌باکس؛ بازی‌های آنلاین از دیگر موارد اشاره کرد .

برای چنین موردی می‌توانید در روتر با استفاده از قابلیت Quality Of Service اپ‌‌ها را اولویت‌بندی کنید؛ در نتیجه به هرکدام از آن‌ها پهنای باند مشخصی تخصیص داده می‌شود.

 

۵ – مکان شما 

منظور ما این نیست که گوشی یا لپ تاب شما تا چه حد به روتر نزدیک است ، نه ! این مسئله کاملا واضح و مبرهن است ، بلکه همان‌طور که همه تا به‌حال تجربه کرده‌اند برخی از نقاط از آنتن‌دهی و در نتیجه پوشش وای‌فای بهتری برخوردار هستند. تفاوت‌های جغرافیایی بطور قابل‌توجهی در میزان سرعت تأثیر دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا