گوناگون

بخور نخورهای خانم های باردار در دوران عید

به قلم فروشگاه اینترنتی ارشاکو : ما ایرانی ها اغلب عادت داریم که در دورهمی ها و یا زمان هایی که با فامیل و اقوام یک جا جمع می شویم ، انواع و اقسام خوراکی ها را تدارک ببینیم و حتما بایستی در حین صحبت ، خوردن هم باشد !!! حالا اگر عید هم باشد و همه چیز مهیای پذیرایی شدن، که دیگر نو اعلی نور است !!! ولی در این بین گروه هایی هستند که بایستی رژیم غذایی خود و آن چه بایستی بخورند و نخورند را هم چنان رعایت کنند تا دچار مشکل نشوند ، یکی از این گروه ها خانم های باردار هستند ، که حتما بایستی حواسشان به خود و فرزندشان باشد .

به طور کلی خانم‌ها در بارداری به سه گروه تقسیم می‌شوند، خانم‌های دارای وزن نرمال قبل از بارداری، کمبود وزن قبل از بارداری و افزایش وزن قبل از بارداری. خانم‌های با وزن قبل از بارداری نرمال در طول بارداری مجاز به افزایش وزن ۱۶-۱۱کیلو هستند، خانم‌های دارای اضافه وزن مجاز به افزایش وزن  ۷-۱۱کیلو هستند و افراد دارای کاهش وزن می‌توانند ۱۵-۱۸ کیلو افزایش وزن داشته باشند. بر این اساس باید به اضافه وزن ۱۵ روز عید توجه داشته باشند. به طور متوسط از سه ماهه دوم به بعد در صورت نرمال بودن وزن قبل از بارداری، خانم‌ها می‌توانند هفته‌ای ۴۰۰گرم وزن اضافه کنند. بنابراین باید مراقب باشند که میزان اضافه وزن در ایام نوروز از این مرز فاصله چشمگیری پیدا نکند چون در ماه‌های بارداری دچار مشکل می‌شوند و اضافه وزن آنها را اذیت خواهد کرد.

آجیل شور ممنوع 

مصرف نمک و هرچیز نمک‌دار که در این ایام می‌توان مشخصا به آجیل شور اشاره کرد، اصلا مجاز نیست. بهتر است آجیل به صورت خام مصرف شود و البته در مصرف آن نیز افراط نشود چون آجیل دارای کالری نسبتا بالایی است.

 

زنان باردار
زنان باردار

 

خوردن شیرینی به مقدار خیلی خیلی کم 

مصرف شیرینی نیز به همین دلیل به مقدار بسیار جزئی مجاز است.قند خون نیز از فاکتورهای سلامتی است که باید توسط خانم باردار رعایت شود. در این دوران بهتر است بیشتر از میوه ها و سبزیجات استفاده شود تا دچار یبوست نشوند .

شام دیروقت قدغن 

از خوردن شام بایستی در اواخر شب اجتناب کنند و حتما پیاده روی را در برنامه روزانه خود بگنجانند .

 

زنان باردار
زنان باردار

 

غذاهای چرب ممنوع 

به طور کلی پرخوری، مصرف غذاهای چرب و مصرف منابع زیاد کربوهیدرات به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. با توجه به مهمانی‌های مختلف عید، خانم‌های باردار باید حتما مراقب این موارد باشند.

تنقلات نفخ آور ممنوع 

مصرف شکلات زیاد و یا خوردن تنقلات نفخ آور اجتناب کنند . تا دچار مشکل نگردند .

خوردن آب کافی 

مصرف روزانه ۸ لیوان آب بسیار مهم می باشد . خانم‌های باردار لازم است خواب کافی از ۱۱ شب تا هفت صبح داشته باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا