گوناگون

این سوالات را از خود بپرسید

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که رفتارهای معمول جای اصول را گرفته اند. ولی این راه موفقیت نیست. افراد موفق خستگی ناپذیرند و همیشه به دنبال چیز بهتری هستند. به همین دلیل سوالات خوبی از خود می‌پرسند و به دنبال راهی برای رسیدن به جواب هستند. با ارشاکو همراه باشید….

چه عادت‌های بدی را باید کنار بگذارم تا موفقیتم به خطر نیفتد؟
افراد موفق می‌دانند که اشتباهاتی دارند. آن‌ها می‌خواهند که کارآمدتر و کاردان‌تر باشند. هر عادت نامناسب مانند سدی برای رسیدن به موفقیت است.

اگر این افراد دیر بخوابند و باید زود بیدار شوند، این کار را می‌کنند. اگر لازم است برای سالم بودن به باشگاه بروند، حتما این کار را انجام می‌دهند. موفقیت یک چرخه‌ی بی‌وقفه است و نیازمند برنامه ریزی قبل از چالش‌هاست.

 

آیا از اشتباهاتم درس می‌گیرم؟
همان‌قدر که افراد موفق به پیش رو نگاه می‌کنند، اشتباهات گذشته را نیز در نظر می‌گیرند. آن‌ها می‌دانند که شکست‌ها به آن‌ها یاد می‌دهد که چطور در آینده قدم بردارند. هیچ چیز نباید نادیده گرفته شود. این افراد از گذشته درس می‌گیرند و سعی می‌کنند اشتباهات را تکرار نکنند.

 

چه قوانینی برای رسیدن به موفقیت باید شکسته شود؟
افراد موفق به شخصیت و آبرو اهمیت می‌دهند. اگر راه رسیدن به موفقیت با معیارهای آنان یکی نباشد، برای آن‌ها ارزشمند نیست. آن‌ها می‌خواهند احساس رضایت حاصل از انجام کار را بدست بیاورند، و نه احساس بدبختی را!

 

 

آیا می‌توانم زندگی دیگران را بهبود ببخشم؟
افراد موفق می‌دانند که شادی آنها به رضایت و خوشحالی دیگران نیز وابسته است. آنها مایل هستند که زندگی خانواده و افرادی را که با آنها در ارتباط هستند را بهتر کنند.

 

آیا دستیابی به موفقیت را باور دارم؟
این افراد موفقیت خود را با اعتقاد به آن تضمین می‌کنند. آن‌ها نه تنها مشتاقند، بلکه آرامش خاطری دارند که در آن دانش و قدرت رسیدن به موفقیت دیده می‌شود.

 

چه راهکارهایی من را به موفقیت در هدفم می‌رساند؟
افراد موفق تنها به زیبایی و ظاهر چیزی که می‌خواهند توجه نمی‌کنند. آنها با رویا‌پردازی، طرح می‌ریزند. آنها می‌خواهند با این کار نقشه‌ای برای به انجام رساندن پروژه یا فعالیت خود طراحی کنند.

 

آیا راهی برای پیشرفت وجود دارد؟
رابرت کیوساکی در کتاب «پدر پولدار، پدر بی پول» می‌گوید:
“اغلب افراد موفق در زندگی، افرادی هستند که از خود سوال می‌پرسند. همیشه در حال یادگیری‌اند. همیشه در حال رشدند. همیشه رو به جلو حرکت می‌کنند.”

افراد موفق راضی نمی‌شوند که در یک وضعیت راحت ساکن باشند. علاوه بر این‌که تجربه کسب می‌کنند، دوست دارند که از هر موقعیتی برای رشد و یادگیری استفاده کنند.

 

آیا این واقعا کاری است که می‌خواهم انجام دهم؟
بسیاری از مردم نمی‌دانند که اشتیاق و علاقه تا چه حد می‌تواند موفقیت‌آفرین باشد. آنها به وضعیت فعلی خود عادت کرده‌اند. اما افراد موفق به دنبال چیز‌های بیشتر و ایجاد تغییر هستند. این طور به نظر می‌رسد که آن‌ها با یک آرزوی درونی متولد شده‌اند و اشتیاق شدیدی برای رسیدن به آن دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا