معرفی انواع عطر و ادکلن های جدید

انواع نت ها در صنعت عطر

نتهای لیمویی و میوه ای در عطر:

 

 

mm
نتهای لیمویی و میوه ای در عطر

 

بوی مرکبات:

بیشتر اوقات با استفاده از نت مرکبات، طیف کاملی از نت میوه هایی که به هسپردیس مشهور هستند را نشان می­دهیم. این میوه ها و یا مواد خام دارای بوی مرکبات هستند( معمولا گل شاه پسند و برگ درخت لیمو) . تعداد کمی از آنها هم در موادی که برای درست کردن عطرهای قدیمی به همراه صمغ به کار می­رفتند. امروزه تغییرات زیادی در صنعت استخراج عطر با استفاده از گونه­های جدید مثل گریپ فروت و پاملو و … رخ داده است.

اسانس مرکبات در بیشتر موارد حس سردی و خنکی و تازگی را القا می­کنند.   اما در این میان نارنج استثنا است. همانطور که از تقطیر شاخه درخت نارنج و برگ درخت پرتقال تلخ به دست می­آید.

استفاده ازمرکبات در عطر باعث ایجاد حس تازگی و طراوت می­شوند. همانطور که باعث ایجاد حس خوش­آیندی در بینی می­شوند. این گونه­عطرها برای پاکسازی ذهن مناسب هستند و باعث ایجاد حس خوش­بینی، روشنایی، لطافت هوا و پاکیزگی در مخاطب می­شوند.  ترنج بخش جدا نشدنی اُدکُلن­های کلاسیک است. مرکبات همراه کلاسیک همیشگی در کنار نتهای گل و صمغ درختان هستند و از انها برای القای حس میوه ای،  از بین بردن شیرینی بو و ایجاد بوی ترش  در عطرها استفاده می­شود.

 

 

bb
انواع نت ها در صنعت عطر

 

بوی میوه، سبزیجات و مغزها:

نتهای میوه ای در کنار مرکبات( که در واقع زیر شاخه ای از میوه ها است) در سالهای اخیر بسیار مورد استفاده قرار می­گیرند به طوریکه برای خود یک دسته جداگانه در صنعت عطر ایجاد کرده­اند. استفاده از نت سیزیجات در عطر کمی غیر معمول است. گاهی به صورت ترکیبی استفاده می­شوند. استفاده از شلغم و ریزوم و زنبق در کنار ، مثالی از این دسته عطرهاست.

به طور طبیعی میوه ها و سبزیجات در مقابل عمل تقطیر به شدت مقاوم هستند و به دلیل میزان آب فروان در بافت طبیعی آنها، به عنوان نت اصلی در عطرها هستند. تاثیر انها در بوی عطر بیشتر ایجاد طراوت ، شادابی و الحقای حس مرموز بودن است.

وجود میوه ها در نت عطر با ایجاد بافت متنوع و تازه­ای می­شود. میوه ها به ویژه در دسته عطرهای با نت گل و میوه جایگاه ویزه ای دارند هلو و آلو به عنوان ترکیب اصلی در عطرهای کلاسیک استفاده می­شوند به طوری که در بسیاری از عطرهای ماندگار قرن ۲۰ از انها استفاده شده است.

از میان آجیل ها که برای نت عطر استفاده می­شوند می توان بادام( که اغلب با درخت پای گیلاس اشتباه گرفته می­شود) و بادام زمینی( که در بویس فارین استفاده شده)، فندق ( که در پارلین دو سانتا و مشانت لوپ استفاده شده است) اشاره کرد. تمام آنها باعث بازسازی نت ها می­شوند. نتهای آجیلی در کنار مواد زمینی و نتهای زمینی بسیار زیبا هستند از این میان می­توان به وتیور تونکا در هرمس سنس نام برد.

ادامه دارد….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا