خودرو

افق برنامه ساخت پورشه میشن E

 

پورشه اعلام کرد که سدان الکتریکی خود را که رقیبی برای تسلا است تا سال ۲۰۲۰ عرضه می‌کند. این خودرو با سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد یورویی و ایجاد اشتغال برای ۱۴۰۰ نفر ساخته خواهد شد.پورشه تائید کرد کانسپت Mission E که اولین بار در موتورشو فرانکفورت معرفی گردید چراغ سبز تولید را تا پایان دهه‌ی میلادی دریافت نموده است.اولین خودروی الکتریکی این برند عصر جدیدی را برای ساخته‌های شرکت شروع خواهد کرد و البته سرمایه‌ی وسیعی را نیز برای کارخانه‌ای که در آن ساخته می‌شود می‌طلبد.

با پشت سر گذاشتن رسوایی موسوم به دیزل گیت، فولکس‌واگن اعلام کرده بود که در چند سال آینده تعداد بیشتری از خودروهای الکتریکی و هیبریدی را به بازار عرضه خواهد نمود. این گروه خودروسازی همچنین تائید کرده که نسل آینده‌ی سدان فیتون الکتریکی خواهد بود و هم‌اکنون پورشه خودرویی کاراتر را به فرم Mission E 592 اسب بخاری خواهد ساخت.
به عنوان التزامی عملی برای تولید خودروهای الکتریکی، حدود ۷۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در سایت اصلی اشتوتگارت پورشه و برای ایجاد خط مونتاژ اضافی و رنگ‌آمیزی صورت خواهد گرفت. از سوی دیگر ۱۴۰۰ شغل جدید نیز ایجاد می‌شود.
۳۰۰ میلیون یوروی دیگر نیز در سایر بخش‌ها سرمایه‌گذاری خواهد شد. دکتر اولیویر بلوم، رئیس هیئت‌مدیره‌ی پورشه می‌گوید که این خودرو شروع‌کننده‌ی فصلی جدید در تاریخ خودروهای اسپورت خواهد بود.

Mission E آمیخته‌ای از روح جنگندگی هایپرکار ۹۱۸ و نسبت‌های پانامرا است اما ظاهر آن کمتر بحث‌برانگیز خواهد بود. با ارتفاعی برابر با ۱۳۰۰ میلی‌متر، این خودرو بسیار به زمین نزدیک خواهد بود و بدنه نیز از آلومینیوم، فولاد و پلیمر فیبر کربن تقویت‌شده ساخته خواهد شد. رینگ‌ها از کربن ساخته شده و در جلو ۲۱ و در عقب ۲۲ اینچی خواهند بود.

چراغ‌های جلوی LED با ماتریکس ۴ نقطه‌ای را پیش‌ازاین در ۹۱۱ فیس لیفت شده تا حدی دیده‌ایم درحالی‌که خط سقف الهام گرفته شده از ۹۱۸ به این منظور طراحی شده تا حد امکان نمایی آئرودینامیک را فراهم سازد. ویژگی متمایزکننده‌ی این خودرو طراحی درب‌های آن است که در نبود ستون B امکان دسترسی آسان به کابین را به سرنشینان می‌دهد.

در بخش پرفورمنس و کارایی پورشه نیم‌نگاهی به خودروی مسابقه‌ای هیبرید لمانز یعنی ۹۱۹ داشته است. سیستم رانندگی ۸۰۰ ولتی جدید که از دو پیشرانه‌ی الکتریکی و باتری قدرتمند تشکیل شده (پورشه ادعا می‌کند که این سیستم به اندازه‌ی هر سیستم الکتریکی امروزی قدرتمند است) هر چهارچرخ Mission E را به حرکت درمی‌آورند و قدرت ۵۹۲ اسب بخاری دارند.

پورشه مدعی است که این خودرو در مدت‌زمان ۳٫۵ ثانیه به‌تندی ۱۰۰ کیلومتر رسیده و برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به ۹ ثانیه دیگر احتیاج دارد. این کانسپت در زمان ارائه از سیستم فرمان پذیری هر چهارچرخ سود می‌برد و سیستم گشتاور برداری پورشه نیز به‌طور خودکار قدرت را به‌طور انفرادی و برای به حداکثر رساندن چسبندگی بین هر چرخ توزیع می‌کند.

MISSION E
دیگر مزیت سیستم رانندگی الکتریکی قدرتمند این خودرو محدوده‌ی حرکتی ۵۰۰ کیلومتری آن است که با تسلا مدل S و کانسپت آئودی e0tron برابری می‌کند.

MISSION E
جایی که پورشه دست بالاتر را می‌گیرد به سیستم شارژ توربوی این شرکت مربوط می‌شود که اجازه می‌دهد تا از طریق پورت ۸۰۰ ولتی،۸۰ درصد باتری‌ها در حدود ۱۵ دقیقه شارژ شوند. پورشه ادعا می‌کند که به خاطر استفاده از کابل‌های مس سبک‌تر و کوچک‌تر این کار امکان‌پذیر است. به عنوان یک جایگزین، باتری‌ها می‌توانند از طریق شارژ القایی بی‌سیم نیز دوباره پر شوند. یک پانل موجود در پشت چرخ جلو پورت شارژ را پنهان می‌کند.

MISSION E
اما تکنولوژی‌های بکار رفته به همین‌جا ختم نمی‌شود. پورشه از تکنولوژی ردگیری چشم و کنترل حرکتی برای عملکردهای عمده‌ی خودرو بهره گرفته است.

داشبورد خودرو نیز به دو بخش مجزا تقسیم شده و نشان دهنده‌های سنتی نیز راه را برای استفاده از صفحه دیجیتال ۳ بعدی باز کرده‌اند. پانل به حرکات راننده واکنش نشان می‌دهد بنابراین صفحه‌نمایش همیشه قابل دیدن بوده و در جلوی چشم راننده قرار دارد.

دومین صفحه‌نمایش در طول داشبورد گسترده شده و برنامه‌های قابل انتخاب ۳ بعدی را نشان می‌دهد و می‌تواند برای استفاده از عملکردهای اصلی و ابتدایی نظیر ناوبری، مدیا و سیستم تهویه بکار گرفته شود. این سیستم‌ها می‌توانند از طریق حرکات دست نیز فراخوانی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا