آرایشی و زیبایی

مراقبت از پوست در دهه چهارم زندگی

به قلم فروشگاه اینترنتی ارشاکو : بسیاری از ما ورود به دهه چهل سالگی را مقارن با شروع دوران پیری و فرتوتی  چهره و پوستی چروک تصور می کنیم که دیگر زندگی در جاده سراشیبی خود قرار گرفته است و بایستی با آن همراه شد ! اما این گونه نیست ، فرد می تواند با داشتن یک رژیم غذایی مناسب و اصول زندگی درست ، این دوران از زندگی خود را شاداب و پرانرژی سپری کند و از لحظه لحظه عمرش سود بجوید . در این مطلب قصد داریم راه هایی برای مراقبت از پوست در این دهه از زندگی را بیان کنیم ، پس در ادامه مطلب همراه ما باشید …

هیچ قابل انکار نیست که با ورود به دهه چهل سالگی تغییرات انکار ناپذیری در بدن شما رخ می دهد که ناگزیر به پذیرش آن هستیم . با ورود به این دهه ، احتمالا می بینید که اطراف دهان و چشم ها و روی پیشانی تان خطوط و چروک هایی ظاهر شده و به طور کلی حس می کنید چهره تان شکسته و سرد به نظر می آید. اما با همه این احوالات ، می توانید با انجام فعالیت هایی ، از روند پیری پوست خود بکاهید و پیشروی آن را کند تر کنید .

پوست
پوست

 

از محصولات ضد پیری استفاده کنید 

این فرآورده ها حاوی ترکیباتی هستند که پوست را نرم و با فرایند پیری پوست مبارزه می کنند. به دنبال محصولاتی باشید که حاوی ترکیباتی چون آلفاهیدروکسی اسید یا رتینوئیدها باشند. این ترکیبات نه تنها تولید کلاژن را در پوست تحریک می کنند ، بلکه از وضوح چین و چروک ها و خطوط می کاهند. باز هم دقت کنید که سر خود به دنبال خرید این محصولات نروید و به خاطر اینکه فلان محصول برای دوست تان خوب عمل کرده، از آن استفاده نکنید. ممکن است محصولی که به دوست تان کمک کرده است، برای شما مضر باشد. بهترین کسی که می تواند شما را راهنمایی کند، متخصص پوست ومو است. او با توجه به خصوصیات پوست شما و معیارهای دیگری که به عنوان یک متخصص به آنها اشراف دارد، می تواند بهترین محصول را به شما پیشنهاد کند.

پوست
پوست

 با روش دیگری از پوست تان مراقبت کنید 

با ورود به دهه چهل سالگی ، روش مراقبت از پوست نیز بایستی تغییر کند . هیچ لزومی ندارد همان مراقبتی که در دهه سی یا بیست زندگی خود انجام می دادید در حال حاضر نیز برای رفع نیاز پوست چهل ساله شما کافی و جوابگو باشد ، بلکه در این سن ، بایستی مراقبت از پوست خود را افزایش دهید . اما یک خبر خوب این که اگر در دهه های قبلی از زندگی خود ، از کرم های ضد آفتاب استفاه می کردید ، الان کارتان خیلی آسان تر می باشد ولی اگر این کار را انجام نداده اید بایستی بگوییم که شاهد چین و چروک هایی بر روی پوست خود خواهید بود که نیازمند تغییر جدی در روش مراقبت از پوست خود می باشید .

 استفاده زیاد از مواد آرایشی دیگر بس است 
 برخی از زنان در این سنین و با مشاهده این تغییرات بیشتر و غلیظ تر از مواد آرایشی استفاده می کنند تا چین و چروک ها یا جوش ها زیر آن پنهان شوند. جدا از آسیبی که استفاده زیاد از مواد آرایشی به پوست می زند، گاهی اوقات زیرسازی شدید پوست و استفاده زیاد از پودرها باعث می شود که چین و چروک ها واضح تر به چشم آیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا