ورزش و سلامتی

آیا تستوسترون کم شما را خسته و نا امید کرده است؟

این مقاله ۶۹ روش برای افزایش مقادیر تستوسترون بدن با استفاده از مواد غذایی,ورزش,مکمل ها و غیره ارائه میکند.

  1. کمی از چربی اضافه ی بدن را کاهش دهید.
  2. تغذیه ی بهتری داشته باشید و از خوردن غذاهای فرآورده ای بپرهیزید.
  3. الکل کمتری مصرف کنید.
  4. از روی مبل برخیزید و شروع به حرکت کنید.فعال نبودن میتواند یک عامل هورمون کش باشد.
  5. در مورد تحرک بیشتر تمرینات هوازی را امتحان کنید.جلسات تمرینی کم و شدید ثابت کرده اند که مقدار تستوسترون را افزایش میدهند.
  6. گاه گاه روزه بگیرید,که پتانسیل کمک به افزایش تستوسترون بدن با افزایش لپتین,انسولین و آدیپونکتین را دارا میباشد.
  7. غذاهای سرشار از روی مصرف کنید,مانند صدف خوراکی,گوشت گاو,اسفناج و دانه های کدو تنبل.
  8. برای کسب نیرو تمرین کنید.تعداد دفعات تمرین را کاهش داده و وزن هی مورد استفاده را سنگینتر کنید.
  9. در مقابل نور خورشید قرار بگیرید.نور خورشید به تولید ویتامین D کمک میکند,که این ویتامین نقش حیاتی ای در تولید تستوسترون افا میکند.
  10. صداهای روزانه را کاهش دهید.(تلویزیون یا رادیو را برای یک یا دو ساعت خاموش کنید).سر و صدا باعث افزایش میزان استرس میشود که بر مقادیر تستوسترون اثر میگذارد.
  11. بیشتر بخوابید.
  12. در تعطیلات خواب نیمروزی داشته باشید.
  13. یاد بگیرید آرام باشید.کاهش استراس به تنظیم مناسب مقادیر تستوسترون در بدن کمک میکند.
  14. قند کمتری مصرف کنید.این باعث کاهش مقادیر انسولین میشود که به مبارزه با کمبود تستوسترون کمک میکند.
  15. پرهیز از چربی های اشباع شده را متوقف کنید.چربی های اشباع شده که عوامل شیطانی نیستند.این باور یک افسانه است.(در گوگل جستجو کنید)چربی های اشباع شده نقش ضروری ای در تولید تستوسترون سالم ایفا میکنند.
  16. BCAA ها را فراموش نکنید,خواه از محصولات لبنیاتی باشد خواه از مکمل های بازیابی بدن.تحقیقات بیان میکنند که مصرف BCAA مرتبط با افزایش مقادیر تستوسترون میباشد.
  17. در مورد تمرینات قدرتی,از حرکات ترکیبی بزرگتری استفاده کنید.
  18. کلسترول بخورید,بله,درست خواندید.بدن کلسترول را به تستوسترون تبدیل میکند.این بحث علمی است برادر.

 

 

Testosterone-androgen-hormone-acne-300x248

  1. بیش از حد تمرین نکنید.به باشگاه بروید<سخت تلاش کنید,و برگردید.
  2. به سبوس و محصولات سبوس دار نه بگویید.سبوس یک فیتو استروژن قوی است که میتواند در افزایش مقدار استروژن نقشی داشته باشد.
  3. آجیل بخورید.تحقیقات یک همبستگی قوی بین مصرف آجیل و مقایدر تستوسترون قویتر نشان میدهند.
  4. ریحان مصرف میکنید؟در یکی از مطالعات,محققان از اینکه چگونه مصرف ریحان باعث افزایش سریع(همانند یک خرگوش)تستوسترون میشود به معنای واقعی کلمه شوکه شدند.بله میدانیم که شما خرگوش نیستید.همچنین چیزی را هم از دست نمیدهید.پس امتحان کنید.
  5. جعفری مصرف میکنید؟اوه بله,دوباره شروع شد.جعفری شامل آپیجنین است,که در واقع به تحریک تولید تستوسترون در بیضه ها کمک میکند.
  6. اگر با زنان(یا مردان)صحبت کنید مجذوب میشوید.مسئله ی بسیار جالی است.
  7. خودتان را با سنتان وقف دهید.با افزایش سن تمرینات تستوسترون کمتر و کمتری تولید میکنند.اگر جوان هستید,مراقب بدنتان باشید و همین الان رژیم غذاییتان را اصلاح و آماده کنید.هیچوقت دیر نیست.اگر ۴۰ سال به بالا هستید,دیگر بهانه نیاورید.خودتان را سنتان وقف دهید.
  8. در بعد از ظهر وزنه برداری کنید.مقادیر تستوسترون در بعد از ظهر ها تمایل به کاهش دارد.محققان همبستگی ای بین تمرین بعد از ظهر و افزایش مقادیر تستوسترون یافتند.هر چه دیرتر تمرین کنید,تاثیر بیشتری بر تستوسترون بدن خود اعمال میکنید.
  9. تمرینات خود را تغییر دهید.بعد از چند هفته بدن شما تمایل به سازگار شدن با تمرین را دارد و تستوسترون کمتری تولید میکند.یک تغییر سریع درتمرین ها ممکن است دقیقا همان چیزی باشد که شما میخواهید.
  10. رابطه ی جنسی بیشتری داشته باشید.مردانی که از لحاظ رابطه ی جنسی فعال باقی میمانند عمر بیشتری خواهند داشت.رابطه ی جنسی بیشتر برابر با تسوسترون بیشتر است.
  11. عاشق شوید.در این صورت مقادیر تستوسترون شما برای چند ماه اول به شدت افزایش میابد.بعد از این چند ماه باید خودتان دست به کار شوید.
  12. برای موفقیت تلاش کنید.محققان انگلیسی ارتباطی بین نسل بعدی و مقادیر تستوسترون یافته اند.
  13. در یکی از آزمایشات بر روی انسان ها,ژله ی سلطنتی نشان داده است که مقایدر تستوسترون را تا ۲۰% افزایش میدهد.مصرف مقدار کم ۲۵ میلی گرم سودمند خواهد بود.
  14. از یک تیم ورزشی برنده پیروی کنید;تیم های بازند هرا از زندگیتان خارج کنید.یکی از مطالعات اخیر که مقایدر تستوسترون ۲۱ نفر از طرفداران ورزش را بررسی کرده است,افزایش تستوسترون را در افرادی که طرفدار تیم برنده هستند تشخیص داده است و همینطور کاهش این مقدار را در طرفداران تیم بازنده.
  15. وقت سر کلم خوردن است! سر کلم شامل یک ماده ی فتو شیمیایی به نام ایندول – ۳ – کربینول(IC3)میباشد که افزایش تستوسترون را نشان داده است.
  16. از یک برنامه ی تمرینی که کل بدن را به حرکت وا دادر استفاده کنید.تمرین با کل بدن تاثیر بیشتری نسبت به تمرین فقط با گروه کوچکی از عضلات بدن یا مجموعه ی خاصی از عضلات دارد.
  17. یک مکمل افزایش دهنده ی تستوسترون را امتحان کنید.دیدگاه ها و پر فروش ترین ها را در M&S بررسی کنید تا محصولاتی را بیابید که ارزش صرف وقت و پولتان را داشت هباشند.
  18. بدون هیچ دلیلی کار خوبی انجام دهید.لذت بردن به افزایش خوشحالی و رفع استرس کمک میکند.
  19. یک باشگاه با تعداد زیادی زن یا مرد جذاب پیدا کنید.جدی میگویم.
  20. زنجبیل بخورید.محققان ایرانی دریافته اند که استفاده از مکمل زنجبیل به افزایش مقادیر تستوسترون تا ۱۷٫۵% کمک میکند.
  21. رژیم غذایی خود را با یک مولتی ویتامین تقویت کنید.یک مولتی ویتامین که سالم و دارای طرح پشتیبانی باشد را در نظر بگیرید که سختی های برنامه ی غذایی روانه ی شما را آسانتر کند.
  22. اسید های چرب ضروری(EFAها) را فراموش نکنید.اگر میدانید برایتان کار مشکلی است که در رژیم غذاییتان از چربی های سالم استفاده کنید, EFAها را امتحان کنید.این یک انتخاب مقرون به صرفه و آسان است.
  23. تخم مرغ بخورید.تخم مرغ به افزایش مقادیر کلسترول خوب بدن کمک میکند,که در افزایش مقدار تستوسترون بدن کمک میکند.
  24. ریش در بیاورید.به نوعی هم جدی هستم هم نه.
  25. انار میتواند به افزایش مقادیر تستوسترون کمک کند.تئوری ها بیان میکنند که این میوه ی فوق العاده به تحریک آنتی اکسیدان های تولید شونده در بیضه ها کمک میکند.
  26. گوشت نمک سود بیشتری بخورید.این یک غذای مردانه است,و اگر یک ریش بلند و حماسی نیز داشته باشید که دیگر مطمئنان تاثیر فراوانی در افزایش مثادیر تستوسترون میگذارد.این حرف علمی است برادر.
  27. از رژیم های غذایی خالی از چربی کوتاه مدت دوری کنید.کاهش بیش از حد در کالری مصرفی وقتی که صحبت در مورد حفظ سلامتی مقادیر هورمون های بدن باشد کار درستی نیست,نیاز به گفتن نیست که این نوع رژیم ها میتوانند باعث تحلیل رفتن های ناخواسته ی عضله شوند.
  28. مکمل ZMA را امتحان کنید.ترکیب مس و منیزیم به شما کمک میکند بیشتر بخوابید,خواب بهتری داشته باشید و به طبع مقایدر تستسوترون بهتری نیز داشت هباشید.
  29. از تمرین های مختلفی استفاده کنید.پیاده روی,تمرینات قدرتی,عضله سازی,تمرینات هوازی شدید,و غیره.تنوع وقتی که صحبت در مورد تولید تستوسترون باشد به نظر مفید می آید.
  30. رابطه ی جنسی صبحگاهی داشته باشید.در صبح مقادیر تستوستسورن شما بیشتر است,و شما هم خیلی دوست ندارید که آنها را در اواسط روز با رابطه ی جنسی تخلیه کنید.
  31. تمرینات مقاومتی را حتما ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهید.نه تنها وقتی صحبت در مورد عضله سازی باشد بسیار مهم هستند بلکه یک افزایش دهنده ی ضروری مقدار تستوسترون است.
  32. استراحت بین ست ها را محدود کنید.این یک روش عالی برای افزایش شدت تمرین و افازیش مقادیر تستوسترون است.
  33. یک سالاد”واقعی”بخورید.سرشار از مواد افزایش دهنده ی تستوسترون مانند اسفناج,آجیل,گوشت گاو و اووکادو.
  34. در مصرف کافئین زیاده روی نکنید.مقدار زیادی محرک برای مقادیر کورتیزول(استرس)شما خوب نیست.
  35. برای ۵ دقیقه ی مطلق افکر کنید,آرام باشید,صاف بنشینید,چشمانتان را ببندید و کمی استراحت با آرامش داشته باشید.
  36. یک دوش یا حمام آب سرد داشته باشید.یک مطالعه ی انجام شده توسط موسسه ی تحقیقاتی ترومبوسیس انگلستان دریافته است که مقادیر تستوسترون بعد از حمام آّ سرد افزایش میابد.
  37. شنبلیله مصرف کنید.تحقیقات بیان کرده اند که مکمل شنبلیله ممکن است به افزایش مقادیر تستسوترون کمک کند.
  38. از ریشه ی گزنه برای کاهش استروژن استفاده کنید.به عنوان یک پاداش,ریشه های گزنه در ترکیب با آونا ساتیوا ثابت شده است که به افزایش بهتر مقادیر تستوسترون کمک میکند.
  39. مواد آلی بیشتری مصرف کنید.پستیساید ها و افزودنی های غذایی ناخواسته را که فقط میتوانند به سیستم ترشحات داخلی شما کمک کنند را کاهش میدهد.
  40. سیگار کشیدن را متوقف کنید.سیگار ها شامل مقدار زیادی مواد شیمیایی هستند که میتوانند مانند یک فرشته ی نجات برای سیستم ترشحات داخلی شما عمل کنند.
  41. از رژیم غذایی ذخیره ی کربوهیدرات ارائه شده توسط جان کیفر استفاده کنید.ثابت شده است که این رژیم غذایی پتانسیل افزایش زیاد مقایدر تستوسترون را دارا میباشد.
  42. سیر بخورید.نه تنها برای فراری دادن خون آشام ها مفید است,بلکه همچنین سیر کمی باعث افزایش مقدار تستوسترون بدن میشود.
  43. کاهش مقدار تستوسترون را با استفاده از رزرواترول برعکس کنید.رزرواترول یک ماده ی طبیعی است که در انگور یافت میشود و در مطالعات انجام شده بر روی حیوانات ثابت شده است که مقدار تستوسترون بدن را تا ۵۰% افزایش میدهد.
  44. از مصرف فلوراید پرهیز کنید.فلوراید با فعالیت ید در بدن مبارزه میکند,و جای آن را در سلول های انسان میگیرد.مطمئنا دوست ندارید فلوراید وارد غده های ترشحی شما شود یا به سیستم ترشحات داخلی شما آسیب برساند.
  45. به یک رژیم غذایی با چربی کم و فیبر زیاد نه بگویید.بله درست خواندید.ثابت شده است که این نوع تغذیه تولید تستوسترون را کاهش میدهد و یا حتی قطع میکند.برخی از فیبر ها مشکل ندارند.از طرف دیگر مقدار زیادی فیبر اصلا خوب نیست.
  46. در باشگاه حسابی تمرین کنید!البته نه به معنای واقعی.ثابت شه است که حرکات انفجاری و شدید باعث افزایش کمی در مقادیر تستوسترون میشوند.
  47. شرمنده ی گیاهخواران هستم,اما این نوع تغذیه با کاهش مقدار تستوسترون رابطه ی مستقیم دارد.
  48. کره مصرف کنید نه جایگزین هایش را.روغن موجود در جایگزین ها(کره ی تقلبی)ی کره وقتی که صحبت در مورد سلامت غدد ترشح داخلی بدن میباشد اصلا خوب نیست.
  49. در مورد تغذیه ی زیاد تجدید نظر کنید.روش های تغذیه ای مانند روزه گرفتن گاه گاه و ذخیره ی کربوهیدرات میتوانند به بالا نگه داشتن مقادیر تستوسترون و هورمون رشد شما کمک کنند.
  50. هنرهای رزمی یا کلاس MMA را امتحان کنید.
  51. اکنون میخواهم شما را کاملا گیج کنم…محققان ژاپنی فهمیده اند که ۷ روز پرهیز و خودداری کردن از مصرف مشروبات الکلی و تزریق سرم تستوسترون باعث افزایش ناگهانی ۱۴۵% مقدار تستوسترون میشود.لذت این راهنما را ببرید.

منبع : body4life.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا