مد و مدگرایی

آداب لباس پوشیدن در جاهای خاص

باید برق بزند!
ارشاکو : بدیهی است در اولین برخورد انتخاب کفش هم آداب خودش را دارد. خانم‌ها بهتر است به کفش‌های پاشنه‌دار فکر کنند البته نه کفش‌هایی با پاشنه‌های باریک ۷ سانتی! در این شرایط کفش‌هایی با پاشنه‌های پهن و بلندی حدودا ۵ سانت مشروط بر آنکه سروصدای زیادی راه نیندازند معمولا انتخاب‌های مناسب‌تری هستند.

یادتان باشد خانم باشید یا آقا باید به انتخاب کفش‌هایی فکر کنید که در عین آراسته بودن در آنها احساس راحتی می‌کنید به خصوص خانم‌ها نباید این‌طور به نظر برسد که کفش‌شان مانع راه‌رفتن‌شان است. اگر با کفش‌های پاشنه‌دار هم میانه‌ای ندارید دست‌کم به کالج‌ البته از نوع رسمی‌اش فکر کنید.

خانم‌ها باید فکر پوشیدن کفش‌های عروسکی را از سرشان بیرون کنند و آقایان هم فکر پوشیدن کفش‌های کتانی را! واکس را هم فراموش نکنید چون تمیزی کفش شما همانقدر مهم است که سبک و مدل آن.

سبک لباس پوشیدن شما می‌تواند در یک قرار کاری از شما تصویر فردی جدی، حرفه‌ای و مترقی نشان دهد یا غیرحرفه‌ای و بی‌نظم. یادتان باشد خوب لباس پوشیدن به معنای مرتب بودن و در نظر گرفتن زمان و مکان برای انتخاب نوع پوشش است نه عجیب و غریب پوشیدن!

اگر قرار است در یک مصاحبه کاری پیروز باشید و فردی موفق جلوه کنید از همین حالا این توصیه‌های کارشناسان روابط انسانی را آویزه گوش‌تان کنید. آنها می‌گویند:« یک فرد موفق رنگ‌های مرده نمی‌پوشد، کفش‌های مرتب و تمیز می‌پوشد، در عطر و آرایش زیاده‌روی نمی‌کند، طلا و جواهرات زیادی از خودش آویزان نمی‌کند، موهایش همیشه مرتب است و دست‌کم دوبار در روز ظاهرش را در آینه چک می‌کند.»

با اقتدار و تاثیرگذار
شما باید بازی را طوری بچینید که در همان اولین ثانیه‌های مصاحبه کاری بدون برو و برگرد برنده میدان باشید. برای برنده بودن باید بتوانید در همان ۳۰ ثانیه اول یعنی درست قبل از اینکه حرفی به میان بیاید تصویری درست از خودتان ارائه دهید و احترام مصاحبه کننده یا طرف قرارداد را برانگیزید.

شما باید تصویری درست از شخصیت‌تان ارائه دهید؛ شخصیتی محکم، با اقتدار و تاثیرگذار بنابراین باید سخت مراقب لباس پوشیدن‌تان باشید و فراموش نکنید سبک و سیاق لباس پوشیدن شما معتبرترین معرفی است که می‌توانید بدون هیچ دردسری برای خودتان دست و پا کنید.

لباسی که شما می‌پوشید پر است از نشانه‌های مخفی. وقتی در اولین برخورد بلوز و شلوار جین و کفش‌ ورزشی می‌پوشید زبان لباس شما می‌گوید «من آدم بی‌تفاوتی هستم و نتیجه این قرار چندان برای من مهم نیست.» وقتی آشفته و نامرتب لباس می‌پوشید زبان لباس شما می‌گوید «این قرار اهمیتی برای من ندارد و علاقه‌ای هم به فهمیدن حرف‌های شما ندارم»….

می‌بینید که لباس‌ها قبل از خودتان شما را به دیگران معرفی می‌کنند! حالا فکر کنید پای یک قرارداد یا مصاحبه کاری در میان باشد. شما برای از دست دادن یک قرارداد یا حتی مصاحبه کاری ۲ شرط بیشتر ندارید؛ اول اینکه سابقه کاری مناسبی نداشته باشید و دوم اینکه لباس‌ مناسبی نپوشیده باشید.

در حالت اول که کاری از دست ما برنمی‌آید جز آرزوی موفقیت اما دست‌کم در حالت دوم می‌توانیم به شما ترفندهایی را گوشزد کنیم که به کار بستن‌شان مساوی است با نتیجه دلخواه شما یعنی تاثیر گذاشتن روی طرف قرارداد و فرد مصاحبه کننده!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا