آرایشی و زیبایی

علت خشکی پوست شما در زمستان چیست ؟

به قلم ارشاکو : حمام کردن و یا گرفتن دوش سرپایی روزانه شاید خوشایند بسیاری از شما می باشد چرا که بخار آب باعث سرحالی و فشار آب نیز می تواند باعث آرامش هر چه بیشتر شما شود . امام اگر به هنگام دوش گرفتن و یا حمام کردن نکاتی را رعایت نکنید ، ممکن است به پوست خود صدمه بزنید . مخصوصا در فصل های سرد سال ، که پوست نیاز به مراقبت بیشتری دارد .

در این مطلب از ارشاکو قصد داریم ۶ تا از روش های ناصحیح به هنگام حمام کردن که تقریبا تبدیل به یک عادت برای اکثر افراد شده اند با شما دوستان ارشاکویی صحبت کنیم ، پس در ادامه مطلب همراه ما باشید …

 

 

 

با آب داغ حمام نکنید !

 – خشک شدن بیش از حد پوست

حمام کردن با آب داغ‎

 

شما هم حتما با ما در این باره موافق هستید که حمام کردن با آب گرم ، آن هم در فصل های سرد سال خیلی لذت بخش است . اما لذت به چه قیمتی ؟ به قیمت از دست دادن چربی پوست تان ، آن هم در فصول سرد سال ؟!حمام کردن با آب داغ  یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که،  شما می توانید در مورد پوست خود داشته باشید. اگر درزمانی که هوا سرد است، دوش آب داغ بگیرید، پوست شما تمام چربی طبیعی اش را از دست می دهد و این خشک شدن بیش از حد پوست، خارش هایی که در فصل سرد سال دارید را افزایش می دهد. بهترین راه این است که، زمان استفاده از آب داغ در حمام را بسیار محدود کنید و به جای صابون از بدن شوی استفاده کنید.

 

 

از صابون های معطر استفاده نکنید 

 

خشکی پوست در زمستان

استفاده از صابون های معطر و یا صابون هایی که مرطوب کننده ندارند‎

 

ما هم می دانیم که خوشبویی حس خوبی دارد و همه ما دوست داریم که خوشبو باشیم . ولی با استفاده از صابونهای معطر و یا صابونهایی که مرطوب کننده ندارند، شما می توانید باعث تحریک جدی پوست خود شوید. کسانی که دارای پوستی حساس هستند بایستی بیشتر به این نکات توجه کنند .

 

 

از لیف یا اسفنج استفاده نکنید 

 

خشک شدن بیش از حد پوست

استفاده از لیف یا اسفنج‎

 

روشن بگوییم، اجباری وجود ندارد که، استفاده از لیف یا اسفنج را کلا از عادت های حمام کردن خود حذف کنید. با این حال، قابل ذکر است که این وسایل حمام شما می توانند در معرض باکتری ها باشند، اگر شما به اندازه کافی آنها را تعویض نکنید. لیف شما می تواند حامل باکتری، کپک و …. باشد. پس از هر حمام لیف تان را کاملا خشک کنید و هر چند وقت یکبار آن را عوض کنید.

 

پرهیز از حمام های طولانی مدت 

گاهی یک حمام طولانی مدت پس از یک روز سخت لازم است. اما سعی کنید، زمان حمام کردن خود را نهایتا به ۱۵ دقیقه محدود کنید. و بلافاصله پس از خشک کردن بدنتان با حوله، از مرطوب کننده استفاده کنید.

 

تیغ خود را خشک کنید 

 

 

خشکی پوست در زمستان

تیغ خود را خشک نمی کنید‎

 

اگر تیغ خود را به صورت خیس در حمام رها می کنید، همه شکاف های کوچک تیغ، یعنی جایی که باکتری ها می توانند در آن رشد کنند، رطوبت خود را حفظ می کنند. این شکاف ها ارتباط مستقیم با پوست شما دارند و درصورتی که دارای باکتری باشند، می توانند باعث ایجاد عفونت پوستی در شما شوند.

 

نیازیبه شستن هر روز بدنتان نیست 

نیازی نیست که در فصل های سرد هر روز بدن تان را بشویید . اگر هم می شویید اصلا نیازی نیست که حتما از صابون و یا بدن شوی استفاده کنید .  بدیهی است که، قسمت هایی از بدن شما، مثل صورت و دست هایتان باید هر روز شسته شوند. اگر کاری که باعث تعرق بدن شما بشود، انجام نمی دهید ( مثل ورزش کردن)، نیازی نیست هرروز که دوش می گیرید تمام قسمت های بدنتان را بشویید. کمرتان، قفسه سینه تان، بازوهایتان و ساق پاهایتان، اگر در فصل زمستان فقط یکبار در هفته با صابون شسته شوند، کافی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا