دنیای دیجیتال

۵ اشتباه رایج در حین استفاده از کامپیوتر

به قلم ارشاکو :  گاهی از اوقات ما در حین کار با کامپیوتر از سر بی اطلاعی و یا سهل انگاری دچار اشتباهاتی می شویم که ممکن است خسارات جبران ناپذیری را برایمان در پی داشته باشید . به پنج مورد از این اشتباهات در این مطلب از ارشاکو خواهیم پرداخت . با ما همراه باشید ….

 

۱ – بعد از اتمام کارتان ، کامپیوترتان را خاموش کنید .

بیشتر افراد عادت دارند بعد از اتمام کارشان یا زمان هایی که یک مدت محدودی مثلا برای صرف ناهار یا شام پشت سیستم شان نیستند آن را روشن می گذارند ، که اصلا برای کامپیوترتان نمی تواند خوب باشد .خاموش کردن سیستم سبب میشود که کش و اطلاعات جانبی و پس مانده های حاصل از باز کردن هر برنامه که سبب اشغال فضای مموری سیستم میشود ، پاک سازی شود. نکته ی قابل توجه بعدی ، هک شدن سیستم شما می باشد. زمانی که شما آنلاین هستید و کامپیوتر شما نیز روشن باشد ، بیشترین احتمال برای هک شدن وجود دارد.

 

n00026852-b
بعد از اتمام کارتان ، کامپیوترتان را خاموش کنید .

 

۲ – بک آپ گیری از کامپیوترتان را فراموش نکنید 

قبل از این که اطلاعات خود را از دست بدهید ، اقدام به بکاپ گیری از اطلاعات کامپیوترتان بکنید . برای این کار می توانید از فلش ها و یا فضاهای ابری می توانید استفاده کنید .

 

۳ – از گرد و غبار گیری سیستم تان جلوگیری کنید.

از نشستن گرد و غبار بیش از اندازه بر روی قطعات سیستم تان جلوگیری کنید . گرد و غبار سبب میشود که گرمای ناشی از کارکرد قطعات ، به خوبی منتقل نشود و سیستم تهویه نشود. دقت داشته باشید که زمان گردگیری و پاک کردن، هیچ اتصالی به جریان برق وجود نداشته باشد. در صورتی که با قطعات موجود در کیس و باز کردن آن آشنایی ندارید ، از تکنسین مربوط کمک بخواهید.

 

C6_910208
از گرد و غبار گیری سیستم تان جلوگیری کنید.

 

۴ – استفاده از محافظ برق رو فراموش نکنید 

محافظ برق نجات دهنده سیستم شما از شوک های الکتریکی و نواسانات برق که میتوانند به دستگاه شما آسیب برساند است. پس استفاده از محافظ برق را هیچ گاه فراموش نکنید .

 

۵- به هر وای فای ناشناسی متصل نشوید!

دقت داشته باشید که شبکه های وای فای رایگان ، بهترین موقعیت برای هکر ها جهت تجاوز به حریم خصوصی افراد است. از شبکه ی وای فای مطمئن مثل وای فای خانگی استفاده کنید و در صورت لزوم ، با استفاده از آموزش های وب سایت ، محدود سازی حجم وایرلس مهمانان و سایر افراد را اعمال کنید. پس سعی کنید از وای فای های رایگانی که در بسیاری از مکان های عمومی نظیر کافی شاپ ها ارائه می شود ،خودداری کنید .

 

wifi63
به هر وای فای ناشناسی متصل نشوید!

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا