آرایشی و زیبایی

۱۱وسیله زیبایی که در سفر باید همراه داشته باشید

 

به قلم ارشاکو :  مسلما در هنگام مسافرت به دلیل کمبود حجم چمدان نمی­توان تمام محصولات بهداشتی و آرایشی را که از آن استفاده می­کنیم، با خود همراه داشته باشیم. این ۱۱ نکته به شما کمک می­کند تا در طول مسافرت بتوانید با کمترین لوازم و محصولات بهداشتی از پوستتان مراقبت انجام دهید.

نکات زیبایی در هنگام مسافرت

استفاده از کرم به جای لوسیون: 

 

۱
استفاده از کرم به جای لوسیون

 

به جای استفاده از لوسیون بدن سعی کنید از کرم­هایی با درصد روغن بالا استفاده کنید. استفاده از این کرم­ها باعث می­شود تا رطوبت رسانی بدن بهتر انجام شود و پوست را از آسیب­های مسافرت محافظت می­کند.

۲- استفاده از پاک کننده مناسب پوست

 

ستفاده از پاک کننده مناسب پوست
ستفاده از پاک کننده مناسب پوست

 

 

استفاده از پاک­کننده مناسب پوست به شما کمک می­کند که علاوه بر اینکه پوست خود را در طول سفر تمیز نگه­میداریدف ابرسانی مناسب پوست نیز انجام دهید. در ضمن استفاده از یک پاک­کننده مناسب باعث می­شود تا پوست شما چربی اضافه به خود نگیرد و همچنان شفافیت و درخشندگی خود را حفظ کند.

۳- همراه داشتن دستمال آرایش پاک کن

 

همراه داشتن دستمال آرایش پاک کن
همراه داشتن دستمال آرایش پاک کن

 

 

این دستمال­ها همیشه به دردتان می­خورد. همیشه در هر زمان و مکانی به درد می­خورد. برخی از این دستمال­های حاوی عصاره­های میوه­ای هستند. مثلا میوه­هایی مثل گریپ فروت که برای از بین بردن چربی و تمیز کردن پوست بسیار مناسب است.

 

۴- همراه داشتن شامپو مخصوص موهای خشک

 

همراه داشتن شامپو مخصوص موهای خشک
همراه داشتن شامپو مخصوص موهای خشک

 

 

برخی اوقات آب و هوای جایی که به ان مسافرت می­کنید، ممکن است باعث خشک شدن موهایتان شودو برای همین همراه داشتن شامپو مخصوص موهای خشک می­تواند برای شما نجات دهنده باشد.

۵- همراه داشتن اتوی مسافرتی

 

همراه داشتن اتوی مسافرتی
همراه داشتن اتوی مسافرتی

 

 

همراه داشتن اتو در مسافرت بسیار مفید و کاربردی است. گاهی اوقات به دلیل نشستن­های مداوم در ماشین یا هواپیماف و یا قرار دادن لباس­ها در جمدان باعث می­شود تا لباستان چروکیده شود. برای رهایی از این وضعیت بهتر است از یک اتوی مسافرتی همراه خود داشته باشد.

۶- استفاده از زیورآلات آغشته شده به عطر

 

استفاده از زیورآلات آغشته شده به عطر
استفاده از زیورآلات آغشته شده به عطر

 

 

اصطلاح معروفی وجود دارد و آن این است که در سفر باید عطر را پوشد نه اینکه اسپری کرد. پس سعی کنید روی بدن، روی لباس و حتی زیورآلاتتان هم عطر بزنید و انها را استفاده کنید. با این روش ماندگاری عطرتان بیشتر خواهد شد و مجبور نیستید که همیشه عطر در کیف دستیتان داشته باشد.

۷- همراه داشتن ریمل

 

همراه داشتن ریمل
همراه داشتن ریمل

 

 

ریمل در بسیار از مواردی نقش کلیدی در آرایش بانوان بازی می­کند، مثلا گاهی فرصت کشیدن خط چشم ندارید یا حتی فرصت آرایش کردنف یک ریمل ساده با قدرت حجم دهندگی بالا برای مژه می­تواند تاثیر زیادی در چهره شما بگذارد.

 

۸- استفاده از کره به جای مروطوب کننده و نرم کننده برای لب

 

استفاده از کره به جای مروطوب کننده و نرم کننده برای لب
استفاده از کره به جای مروطوب کننده و نرم کننده برای لب

 

 

اگر لبهایتان درطول سفر خشکی زده و فراموش کرده­اید که نرم کننده و مرطوب کننده مخصوص لب را همراهتان بیاوریدف می­توانید از کره گیاهی یا حیوانی به جای آن استفاده کنید. معمولا تغییرات آب و هوایی باعث خشک شدن پوست لب می­شود و مسلما به این توصیه نیاز پیدا خواهید کرد.

۹- استفاده از دیودورانت بر روی صورت

 

استفاده از دیودورانت بر روی صورت
استفاده از دیودورانت بر روی صورت

اگر به مکانی گرم و خشک مسافرت کرده­اید، این نکته را در نظر داشته باشید: اول رُل دیودورانتتان را تمیز کنید و بعد در نقاطی از پوست صورت که بیشتر عرق می­کند، بزنید. مثلا پشت لب و پیشانی. ترکیبات استفاده شده در دیودورانت­ها که باعث جلوگیری از تعریق زیر بغل می­شود، دقیقا همین کار را بر روی پیشانی و پشت لب انجام می­دهند. فقط سعی کنید هر روز اینکار را انجام ندهید و در مواقع اضطراری از این روش برای جلوگیری از تعریق استفاده کنید. بهتر است از دیودورانت­هایی که به شکل ژل هستند استفاده کنید.

۱۰- استفاده از لاک­های مات

 

 

اگر مسافرت می­روید و می­خواهید از ناخن­هایتان را لاک بزنید، بهتر است از لاک­های مات استفاده کنید. چون ماندگاری این لاک­ها بر روی ناخن بیشتر است و کمتر لب پریده می­شوند.

۱۱- استفاده از ژل شست و شو

 

استفاده از ژل شست و شو
استفاده از ژل شست و شو

فرض کنید در سفر برای دیدن مکانی دیدنی خارج از شهر از هتل خارج می­شود و می­دانید که در آن مکان دسترسی به آب ندارید و در همان مکان خارج از شهر ناهار میل می­کنید. مسلکما در طول این بازدید دستهایتان به انواع و اقسام میکروب­ها و باکتری­ها آلوده می­شود. پس چه بهتر که یک ژل شست­شوی ضد باکتری در کیف دستیتان داشته باشدف تا در مواقع لزوم از آن استفاده کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا