گوناگون

۵ دلیل موفقیت افرادی که همواره یادداشت برمیداند!!!

با ارشاکو همراه شوید تا دلیل موفقیت کسانی که به یادداشت برداری اهمیت می دهند را با یکدیگر یاد بگیریم…

بطور فعالانه در حال یادگیری هستند.
عمل یادداشت‌برداری بهترین راه برای درگیر شدن در جریان یادگیری است. افرادی که یادداشت‌برداری می‌کنند بیشتر درگیر یادگیری هستند زیرا زمانی که مطلبی را یادداشت می‌کنند در واقع در حال پردازش اطلاعات و نوشتن نکات مهم بر روی کاغذ، در تبلت و یا لپ‌تاپ خود هستند. آنها در حال آغاز پروسه‌ی درک و برقراری ارتباط هستند که باید در مرحله‌ی بعد با هم یکی شوند.

اهمیت یادآوری اطلاعات را می‌دانند.
دانش آموزان و دانشجویان نیاز دارند که همه‌ی اطلاعات لازم را در زمان پاسخ به سوالات امتحانی به یاد بیاورند. یک سخن‌گو ممکن است یادداشت‌های خود را در دست نگیرد اما اگر برای یادداشت‌برداری وقت گذاشته باشد شانس بیشتری دارد تا همه‌ی مطالبی که قصد بیان آنها را دارد آسان‌تر به یاد بیاورد. تحقیقات این مسئله را تائید می‌کند. Howe در سال ۱۹۷۰ دریافت که دانش‌آموزانی که یادداشت‌برداری می‌کنند اطلاعات را حتی بعد از گذشت یک هفته، ۷ برابر بیشتر نسبت به آنهایی که یادداشت برداری نمی‌کنند، به یاد می‌آورند.

 

common-characteristics-of-successful-people
اهمیت یادداشت برداری

 

سیستم یادداشت‌برداری کارآمد خود را دارند.
چه کسی می‌گوید نوشتن اطلاعات با جمله‌های کامل فکر خوبی است؟ بهتر است از مختصرنویسی و یا سیستم‌های دیگر استفاده کنید. به علاوه، کلمه به کلمه نوشتن نکات باعث جا انداختن بسیاری از عناصر مهم در روند یادگیری و یادآوری می‌شود. ترسیم تصویری روش مناسبی برای رفع این مشکل است، به ویژه اگر دانش‌آموزان یادگیرنده‌ی تصویری باشند. بسیاری از افراد لیست عبارات مخفف شده و علائم مخصوص به خود را برای یادداشت‌های خود ایجاد می‌کنند که روش بسیار خوبی برای صرفه‌جویی در زمان است.

می‌دانند چگونه برای یادداشت‌برداری آماده شوند.
خیلی اوقات دانشجویان و مدیران باید به یک سخنرانی مشکل گوش دهند و یا در موقعیتی قرار می‌گیرند که نکته‌برداری بسیار لازم است. اگر مطلب درسی باشد معمولا استاد سخنان خود را به متنی از یک کتاب ارجاع می‌دهد. از پیش خواندن متن، می‌تواند عامل مفیدی در این موقعیت‌ باشد زیرا با این کار مخاطبان می‌توانند فهمی کلی از متن به دست آورند. با از پیش‌خوانی مخاطبان می‌توانند معانی اصطلاحات و مفاهیم نا‌آشنا را پیدا کنند، داده‌ها را بررسی کنند، از اطلاعات زائد و غیر مرتب اجتناب کنند و قبل از شروع سخنرانی نکات مهم را یاد بگیرند.

می‌دانند که یادداشت‌برداری به آنها کمک می‌کند که به اهداف خود دست پیدا کنند.
مطالعاتی در زمینه‌ی تاثیر نکته‌برداری، دست نویس و تایپی، بر افزایش یادگیری و دستیابی به اهداف صورت گرفته است. محققان دانشگاه دومینیکن کالیفرنیا کشف کرده‌اند که نوشتن اهداف و تقسیم‌بندی آنها عاملی تعیین‌کننده است که به افراد در دسترسی به اهدافشان کمک می‌کند. این محققان اذعان داشته‌اند که شانس موفقیت افرادی که اهداف خود را یادداشت می‌کنند در حدود ۳۳% بالاتر است. همچنین کتاب جالبی به نام “بنویس تا اتفاق بیافتد” نوشته‌ی هنریتا آن کلوزر نیز به چاپ رسیده است که توضیح می‌دهد چرا یادداشت کردن اهداف برای رسیدن به موفقیت مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا