ورزش و سلامتی

۱۰ دلیل حیرت انگیز برای خوردن توت

بهار از راه رسیده است و این بدان معنی است که میتوانید به زودی از توت ها و مزایای باور نکردنی آنها لذت ببرید.در واقع,دلایل بسیاری وجود دارند که چرا باید توت بخورید و آنها را در دستور غذایی خود قرار دهید,اما دلیل اصلی به خاطر مزایای سلامتی آن است.توصیه میشود از انواع توت های ترش لدت ببرید,مانند مونتمورنسی,تا به تمام مزیای سلامتی توت دست یابید.در اینجا ۱۰ دلیل حیزت انگیز وجود دارند که بیان میکنند چرا باید توت بیشتری مصرف کنید.

  1. افزایش مقادیر انرژی

مصرف توت به افزایش مقادیر طبیعی انرژی کمک میکند.نکته این است که,عمده ی کالری های موجود در توت از قندهای طبیعی حاصل میشوند,که کمک میکند حال و هوای شما بهبود یافته و مقادیر انرژیتان افزایش یابد,بنابراین دفعه ی بعدی که احساس کردید به شدت کم انرژی و بی حال هستید,یک مشت توت تازه بخورید و سریعا احساس بهتری پیدا خواهید کرد.

  1. به داشتن خواب بهتر کمک میکند

اگر در خوابیدن مشکل دارید,به طور منظم توت مصرف کنید تا خوابتان را بهبود بخشید.توت ها حاوی ملاتونین هستند که به داشتن خواب بهتر کمک میکند.دفعه ی بعد که از بی خوابی رنج بردید,در گرفتن یک نسخه ی پزشکی از داروهایی که اثرات جانبی بدی دارند عجله نکنید,سعی کنید هر روز چند توت مصرف کنید تا خواب بهتری داشته باشید.

  1. مفید برای بینایی

یک دلیل باور نکردنی دیگر برای خوردن روزانه ی توت به خاطر مفید بودن آن برای بینایی است.توت ها حاوی مقدار زیادی ویتامین آ میباشند,و بخشی از این ویتامین بتا کاروتین است که به داشتن دید بهتر کمک میکند و سلامتی چشمان را تضمین میکند.رتینول بخش دیگری از ویتامین آ میباشد که به سلامتی پوست کمک میکند.توت ها در واقع حاوی حدود ۲۰ برابر ویتامین آ بیتشر نسبت به توت فرنگی و بلوبری میباشند پس چرا بیشتر از آنها استفاده نکنید؟

  1. به پیشگیری از سرطان کمک میکند

آیا میدانستید که با مصرف منظم توت,میتوانید با انواع مشخصی از سرطان ها مبارزه کنید؟توت ها سرشار از آنتی اکسیدان های قدرتمند و طبیعی هستند که خطر ابتلا به سرطان را کاهش داده و به افزایش سن سالم کمک میکنند.در این فصل افزودن مقدار بیشتری توت به دستور غذاییتان را در نظر بگیرید.

  1. بهبود هضم

به خاطر محتوای زیاد فیبر,توت ها به بهبود سیستم هضم و کاهش مقادیر کلسترول کمک میکنند.مسلما مجبور نیستید مقدار زیادی توت بخورید.یک مشت از آنها کافی میباشند چون حاوی حدود یک چهارم فیبر مورد نیاز روزانه ی شما میباشند.

  1. کاهش دهنده ی درد و تورم

توت ها منابع عالی آنتوسیانینز میباشند,که میتواند به کاهش درد و تورم بسیاری از بیماری های مزمن و شدید,از جمله نقرس و آرتریت(ورم مفاصل),کمک کند.اگر از درد آرتریت رنج میبرید,به جای خوردن قرص سعی کنید روزانه مقداری توت مصرف کنید تا ببینید آیا موثر هستند یا خیر.

  1. به جلوگیری از گرفتگی عضلات کمک میکند

با اینکه موز در هر وعده مصرف دارای پتاسیم بیشتری نسبت به توت رسیده میباشد,اما همه موز دوست ندارند,و در صورتی که موز از میوه های مورد علاقه ی شما نیست میتوانید پتاسیم مورد نیاز بدنتان را از طریق خوردن توت تامین کنید.پتاسیم به کاهش درد و جلوگیری از گرفتگی عضلات کمک میکند,بنابراین فکر خوبی است که همیشه قبل و بعد از تمریناتتان مقداری توت مصرف کنید.اگر دوست دارید همچنین میتوانید آب توت نیز مصرف کنید.توت همچنین میتواند به کاهش درد قاعدگی نیز کمک کند.

 

 

  1. بهبود عملکرد مغز

اگر احساس میکنید دچار فراموشی شده اید,توت ها میتوانند به جلوگیری از از دست دادن حافظه کمک کنند و مهم نیست شما چه سنی داشته باشید.از آنجایی که توت ها سرشار از آنتی اکسیدان های قدرتمندی به نام آنتوسیانینز که برای مغز عالی هستند,میباشند به آنها “غذای مغز”گفته میشود.بنابراین روزانه مقداری توت مصرف کنید و عملکرد مغزیتان را افزایش دهید.

  1. مفید برای قلب

غذاهایی که برای قلب مفید هستند همیشه ارزش خوردن دارند,و هیچوقت برای شروع جستجو برای غذاهای مفید برای قلب خیلی زود یا خیلی دیر نیست.مصرف توت میتواند به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کند,و در کل توت ها برای سلامتی مفید هستند.آیا این دلیل قابل قبولی برای مصرف بیشتر توت نیست؟

  1. دارای مشخصه های ضد التهاب فراوان

یکی از مهمترین مزایای سلامتی خوردن توت این است که آنها دارای مشخصه های فراوان ضد التهابی میباشند.این خبر عالی ای برای دونده ها و ورزشکاران است,که ممکن است از درد پس از تمرین رنج ببرند,همچنین برای آن دسته از افرادی که از درد آرتریت رنج میبرند نیز مفید میباشد.بنابراین اگر اکنون از این درد رنج میبرید,سعی کنید سه بار در روز آب توت ترش رقیق مصرف کنید.

 

با وجود تعداد زیادی از مزایای سلامتی,غیر ممکن است که بتوانید توت ها را فراموش کنید.میتوانید همه ی آن مزیت های نام برده را از طریق توت تازه به دست آورید,یا اینکه میتوانید آب توت یا توت خشک شده نیز مصرف کنید.وقتی آب توت خریداری میکنید,اطمینان حاصل کنید که بدون هیچ قند افزودنی میباشد.آیا توت دوست دارید؟روش مورد علاقه ی شما برای خوردن آنها چیست؟

منبع : body4life.ir.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا