آرایشی و زیبایی

چگونه ناخن هایی زیبا و سالم داشته باشیم؟

بی شک داشتن ناخن های زیبا و سالم یکی از نکات مهم زیبایی به شمار می رود. چه بسا که در پی اهمیت این موضوع مانیکور ها و پدیکور ها به وجود آمدند. اما داشتن ناخن هایی زیبا نیز همانند سایر زیبایی های دارای ترفندهایی می باشد . در این مطلب از ارشاکو می خواهیم به چند نکته در این باره بپردازیم .

برای داشتن ناخن هایی زیبا پوشش ناخن‌های خود را کوتاه یا دستکاری نکنید

لطفا از دستکاری پوشش ناخن تان دست بردارید ! خواه خودتان به نظافت و تمیزی ناخن هایتان می رسید یا یک متخصص . پوشش ناخن ها یعنی قسمتی که پوست انگشتتان به ناخن تان می چسبد حتما وجودش نیاز بوده است که  هست  ! و نیازی به دستکاری کندن و …. نیست . این قسمت از ناخن باعث جلوگیری از عفونت ها و رشد قارچ و … است که با دستکاری و کندن این قسمت انگشتان خود را مستعد چنین بیماری هایی می کنید.

مرطوب کردن بستر ناخن و پوشش آن باعث جلوگیری از شکستن ناخن ها می شود

شکستن ناخن ها ، لب پر شدن و ترک خوردن ناخن همه و همه می توانند از خشکی پوست شما حاصل شوند. هرچند دلیل علمی ای بر اینموضوع وچود ندارد که مرطوب نگه داشتن انگتان باعث رشد بهتر ناخن ها خواهد شد ولی به یقین می توان گفت که مرطوب نگه داشتن دستانتان از شکستن ناخن هایتان جلوگیری خواهد کرد.

از سفت‌کننده ناخن کمتر استفاده کنید یا اصلا استفاده نکنید

ناخن سالم، ناخنی است که انعطاف‌پذیر باشد؛ بنابراین اگر می‌خواهید ناخن‌های‌تان صدمه‌ای نبینند، با استفاده از سفت‌کننده‌های ناخن، آنها را شکننده‌تر نکنید.ناخن هایی که ضعیف و شکننده می باشند نیاز به محصولات سفت کننده ای دارند که در بازار عرضه شده اند.ناخن های سالم و طبیعی هیچ نیازی به این محصولات ندارد.

 

yaspic.ir-tarahi-nakhun-21
چگونه ناخنهایی زیبا و سالم داشته باشیم؟

برای داشتن ناخن هایی زیبا و سالم کمتر از مانیکورهای حرفه‌ای استفاده کنید

مانیکو و پدیکور ، تمیز نگه داستن ناخن و زیبایی ناخن ها کارهایی است که اکثر بانوان در این روزها به آن می پردازند. اهمیت دادن ه زیبایی ناخن ها خوب و زیباست اما استفاده زیاد از مانیکو و پدیکور نیز می تواند مشکلات و بیماری هایی را برای ناخن های شما ایجاد کند. افرادی که به‌صورت مستمر مانیکور می‌کنند، معمولا از عفونت مزمن بستر ناخن رنج می‌برند. از علائم این بیماری، می‌توان به پف کردن و قرمز شدن نواحی اطراف پایه ناخن اشاره کرد.

برای مراقبت از ناخن های تان بیش از حد دست‌ها را نشویید و به پاک‌کننده‌های شیمیایی دست نزنید

هرچند تمیزی دستانتان بسیار زیباست اما شست و شوی آنها نیز آن هم با مواد شوینده به تعداد زیاد می تواند زیان بار باشد . اگر در طول روز مجبور هستید که این کار را چندین بار تکرار کنید به شما توصیه می کنیم که حتما از نم کننده های دست و صورت استفاده کنید .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا