ورزش و سلامتی

چگونه می توان بعد از ۴۰ سالگی تناسب اندام داشت؟!

به قلم ارشاکو : ۴۰ سالگی سنی است که از آن به عنوان های زیادی یاد می شود ، سن کامل شدن عقل ، سن شروع بیماری ها و … . اما هیچ کدام از این عناوین مهم نیستند ، تنها چیزی که خیلی مهم است نحوه زندگی و برخورد ما با مسائل زندگی و مقطع سنی ۴۰ سالگیمان می باشد . بعد از ۴۰ سالگی نیز می توان با رعایت چند نکته ساده هم چنان زیبا بود ، تناسب اندام داشت و از همه مهم تر سالم و بدون بیماری زندگی کرد. همه چیز فقط و فقط به خود ما بستگی دارد. پس اگر شما هم با ارشاکو موافق هستید ، در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا این روش های ساده را با هم مرور کنیم ….

 

فعال باشید 

 

فعال باشید
فعال باشید

به افراد بالای ۴۰ سال همیشه توصیه می شود که فعال باشند ، تا از معرض چاقی و بیماری در امان بمانند چرا که تغیرات متابولیکی و هورمونی در سنین بعد از ۴۰ سالگی می تواند منجر به افزایش ذخایر چربی در بدن به خصوص در مردان شود.

 

ورزش کنید 

اگر تا ۴۰ سالگی گاه ورزش می کردید و گاه نه ، بهتر است که بعد از این روزانه و به طور مداوم چهل دقیقه در روز ورزش کنید و سعی کنید ورزش ها و فعالیت های بدنی را انجام دهید که نیاز به انعطاف پذیری و قدرت عضلات بیشتری داشته باشند.چون که پس از سن ۴۰سالگی میزان انعطاف پذیری و قدرت عضلات مرکزی در بدن کاهش می یابد.

 

کمتر تلویزیون ببینید 

بعد از ساعات کاری بهتر است به جای تماشای طولانی مدت تلویزیون، کمی استراحت کنید و به فعالیت های تفریحی بپردازید. مطالعات علمی نشان داده اند که تماشای روزانه بیش از دو ساعت تلویزیون می تواند خطر بروز دیابت، بیماری قلبی و مرگ زودرس را به ترتیب تا ۲۰، ۱۵و ۱۳درصد افزایش دهد.

 

مواد غذایی ارگانیک بخورید 

از حالا به بعد باید با مصرف مواد غذایی طبیعی و ارگانیک روز به روز سعی کنید که سموم کمتری وارد بدنتان شود تا به این صورت از بروز بیماری های مزمن در بدن شما پیشگیری گردد. چرا که تا به این سن هر چه دوست داشته اید خورده اید و هر چقدر که لازم است سم وارد بدن تان کرده اید !!!

 

مواد غذایی ارگانیک بخورید
مواد غذایی ارگانیک بخورید

 

میان وعده های سالمی بخورید 

پس از سن ۴۰سالگی، همیشه شما باید در طی روز مواد مغذی برای خوردن به عنوان میان وعده داشته باشید. متخصصان تغذیه مصرف بادام خام را به عنوان یک ماده غذایی خوب برای میان وعده توصیه می کنند. در ضمن میوه هایی مانند سیب، موز، خشکبار به عنوان میان وعده های خوب برای سلامت مطرح می باشند. پس بهتر است به جای استفاده از تنقلاتی مانند چیپس و پفک در روز سعی کنید از میان وعده های مغذی سود ببرید.

 

میان وعده های سالمی بخورید
میان وعده های سالمی بخورید

 

چای سبز بنوشید 

محققان سلامت دریافته اند که ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در چای سبز می تواند میزان سوخت و ساز سلول های چربی را افزایش دهد و به این صورت باعث لاغری و یا تثبیت وزن شود.

چای سبز بنوشید
چای سبز بنوشید

 

آب بخورید ، آب بخورید ، آب بخورید 

یکی از مهمترین موارد که شما می توانید برای کاهش وزن انجام دهید آن است که آب بیشتری در طی روز بنوشید. به علاوه این که سعی کنید از مواد غذایی آب دار در رژیم غذایی خود بیشتر استفاده نمایید.

 

 

آب بخورید ، آب بخورید ، آب بخورید
آب بخورید ، آب بخورید ، آب بخورید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا