ورزش و سلامتی

میوه هایی که در سلامت و زیبایی پوست موثر هستند

به قلم ارشاکو : درست است که رسیدگی به پوست و استفاده از کرم ها و تمیز کننده ها می توانند در سلامت پوست ما موثر باشند . امام نکته اصلی این است که ظاهر ما نشانگر آن چه است که در درون ما می گذرد ، اگر ما دارای درونی سالم باشیم ، صد در صد ظاهری سالم نیز خواهیم داشت ، پس تغذیه و هر آن چه که از غذاها و میوه های مصرف می کنیم می تواند در سلامت پوست ما بسیار موثر باشد . امروز قصد داریم با چندتا از این میوه ها شما را آشنا کنیم . در ادامه مطلب همراه ما باشید …

 

با آوکادو پوستی شفاف داشته باشید 

می توانیدآوکادو  را  به پوست صورت بمالید و هم به عنوان میوه یا در سالاد مصرف کنید. این میوه حاوی امگا ۳ است که  باعث بهتر شدن رنگ پوست و صاف شدن آن شده، با قرمزی و حساسیت های پوست مقابله می کند. اگر دیدید که پوست صورت (و همین طور مو و ناخن هایتان) خشک و کدر رنگ است، بدانید که آواکادو به خاطر داشتن مقدار زیاد بیوتین با این مشکلات مبارزه می کند. شما با مصرف این میوه از مزایای بلند مدت آن بهره مند می شوید. مصرف آواکادو همراه با میوه های دیگر و سبزیجات توانایی بدنتان برای جذب آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی را افزایش می دهد.

 

با خوردن سیب پوست روشن تری داشته باشید 

سیب نیز میوه ای است که بسیار مغذی بوده و باعث گردش خون مناسب در بدن شما میشود. سیب اگر مرتب مورد استفاده قرار گیرد باعث روشن شدن پوست می شود. سیب هم چنین حاوی آنتی اکسیدان می باشد. برای موهای شما نیز میوه ی مناسبی است.

 

سیب
سیب

با خوردن انبه پوستی درخشان داشته باشید 

انبه از میزان بالای ویتامین A، C، و E برخوردار است که یک موتورخانه آنتی اکسیدان محسوب می شود. پس با مصرف این میوه بدن از سمومی که در بدن انباشته شده و مانع داشتن پوستی درخشان می شوند خالی می شود. این میوه دارای اسید های آلفا-هیدروکسی طبیعی (AHA) است که آن را تبدیل به نسخه طبیعی کرم های گران قیمت کرده است. انبه را پوست کنده و آن را روی صورت خود بمالید؛ با این کار به جای استفاده از کرم های گران قیمت پوست خود را نرم و روشن تر کرده اید. به خاطر خاصیت اسیدیته این میوه می تواند به عنوان درمان لک ها یا نقطه های تیره روی پوست مصرف شود.

 

با هویج از پیری جلوگیری کنید 

هویج غنی از ویتامین به خصوص ویتامین A است و خاصیت ضدالتهابی، جوان‌کننده و محافظت‌کننده دارد و نه‌تنها باعث کاهش چروک‌های پوستی می‌شود بلکه با انواع عفونت‌های پوستی هم مقابله می‌کند. استفاده از هویج برای تمام پوست‌ها به خصوص پوست افراد تحت پرتودرمانی توصیه می‌شود.

 

موز یک آبرسان عالی برای پوست
هرروز موز بخورید . هرروز ! . ۷۵ درصد این میوه از آب تشکیل شده برای همین پوست را آبرسانی کرده، علاوه بر این با داشتن ویتامین C و B6 که دو عنصر اصلی برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست است از چین و چروک و شل شدن پوست جلوگیری می کند. شما همچنین می توانید از موز به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی استفاده کنید؛ به این صورت که یک موز رسیده را با قاشق یا چنگال له کرده و آنرا روی پوست خود بمالید. بعد از ۲۰ تا ۲۵ دقیقه این ماسک با آب ولرم از روی صورت بشویید و با پوستی متفاوت و نرم روبرو شوید. محققین تایوانی کشف کرده اند که عصاره پوست موز غنی از سروتونین است.

 

 

موز
موز

 

لیمو برای روشن کردن پوست
لیمو نه تنها نقطه های تیره روی پوست را روشن کرده و ناهمواری پوست را بهبود می بخشد، بلکه می تواند به عنوان یک تونیک (نیروبخش) سبک برای پوست های چرب استفاده شود. علاوه براین دیگر لازم نیست نگران جای زخم و قسمت های بیرنگ شده پوست باشید، زدن آب لیمو به این قسمت ها به مرور زمان باعث کمرنگ شدن اثر انها می شود. اگر می خواهید با جوشها بجنگید، لیمو می تواند در ترمیم پوست کمک کننده باشد و از زدن جوش در آینده جلوگیری کند. لیمو را خیلی راحت می توانید به برنامه غذایی اضافه کنید؛ به صورت آب میوه مصرف کرده یا در غذا و سالاد استفاده کنید.

با خوردن پرتغال از چین و چروک پوست تان جلوگیری کنید .

همه ما می دانیم پرتقال سرشار از ویتامین C است، اما باید خاطر نشان کنیم که بیشتر مواد مغذی این میوه در پوست ضخیم آن است، پس مالیدن پوست پرتقال به صورت و استفاده از آن در سالاد بهترین ایده برای استفاده از پوستش است. آنتی اکسیدان های این میوه نیز یک روش آسان و موثر برای تغذیه دادن به پوست است زیرا که می تواند با رادیکال های آزاد بجنگد، رادیکال های ازادی که باعث خرابی ، چین و چروک پوست و حتی سرطان می شوند.به دلیل اینکه پوست صورت حساس ترین قسمت پوست بدن تان است،  اگر پرتقال یا داروهایی که عصاره پرتقال در آن به کار رفته بخورید مطمئنا سرعت پیر شدن پوست شما کاهش می یابد.

 

پرتغال
پرتغال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا