آرایشی و زیبایی

۵ عاملی که باعث افتادگی سینه هایتان خواهد شد

به قلم ارشاکو : هیچ دوست نداریم که بهتون خبر بدیم که بعضی از علل افتادگی سینه غیر قابل پیشگیری هستن و با گذشت زمان اتفاق خواهند افتاد .  بچه‌دار شدن، شیردهی و بالا رفتن سن، همه اینها موجب کاهش قابلیت ارتجاعی کلاژن، بافت پیوندی زیر پوست، شده و سینه‌ها را شل‌تر می‌کند. این مسئله می‌تواند با ژنتیک شما هم در ارتباط باشد. اگر مادرتان سینه‌هایی شل دارد، شما هم در معرض آن قرار دارید.

 

خیلی از عادات بد شما که شاید حتی به فکرتان هم نرسد که ممکن است عامل افتادگی سینه هایتان شوند می توانند موجب این عمل شوند. بنابراین اگر از این عادت‌ها دوری کنید، فرم سینه‌هایتان بهتر خواهد ماند. همچنین بد نیست بدانید که در تحقیق جدیدی که در دانشگاه UCLA انجام گرفت، مشخص شد که بافت سینه دو تا سه سال سریع‌تر از بافت‌های دیگر بدن پیر می‌شود.

۱ – سیگار کشیدن 

سگار کشیدن حتی می تونه باعث افتادگی سینه هایتان شود.  کشیدن هر میزان سیگار، با کاهش ذخیره خون در سطح پوست، پوست را ضعیف و پیر می‌کند.

 

سیگار کشیدن
سیگار کشیدن

 

۲ – چاق شدن و لاغر شدن های زیاد 

بالا و پایین رفتن وزن تا ۵-۴ کیلو اشکالی ندارد اما شُل و سفت کردن رژیم‌غذایی که باعث بالا و پایین رفتن وزن تا ۱۵-۱۰ کیلو می‌شود، مطمئناً نمی تواند تاثیر خوبی روی سینه‌هایتان داشته باشد. هر بار که وزنتان بالا یا پایین می‌رود، بافت‌های سینه شل‌تر می‌شوند.

 

۳ – استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب

قرار گرفتن پوست درمعرض اشعات UV بدون پوشش محافظ کرم ضدآفتاب، می‌تواند موجب چروک شدن زودرس پوست شده و با کشیدن کلاژن و آسیب رسیدن به پوست، سینه‌هایتان نیز همین تاثیر را خواهند گرفت.

 

۴ – استفاده نکردن از سوتین های سفت

هر نوع سوتینی که به تن تان  می کنید هیچ فرقی نمی کند ، اگر سینه های شما را خوب نگه ندارد باعث افتادگی در سینه هایتان خواهد شد . هرچه تکان‌های سینه بیشتر باشد، پوست سینه و کلاژن‌ها بیشتر دچار فشار خواهند شد. بنابراین بهتر است از سینه‌بندی استفاده‌ کنید که درست اندازه سینه‌هایتان باشد و شکل آن را به خوبی حفظ کند.

 

۵ – ورزش هایی با شدت زیاد

هنوز محققان به نتیجه مطمئنی در این باره نرسیده اند ولی بعضی متخصصین اعتقاد دارند حرکات جلو و عقب رونده‌ای که ممکن است موقع دویدن یا ورزش‌های مداوم اتفاق افتد می‌تواند موجب ترکیدن کلاژن‌های سینه شود. اما قبل از اینکه از روی تردمیل پایین بیایید، درمورد جزییات آن بیشتر مطالعه کنید و فراموش نکنید که ورزش کردن در حفظ سلامتی و شادابی شما می تواند خیلی موثر باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا