ساعت

۱۰ ساعت سوییسی بر تر در سال ۲۰۱۵

اُمِگا:

 

ساعت
ساعت

 

شرکت اسمِگا یکی از قدیمی ترین کمپانی­ها با تاریخچه بسیار طولانی است. این شرکت در سال ۱۸۴۸ توسط فردی به نام ” لویی براندت” تاسیس شد و تا کنون ساعت­های بسیار خاص و شیکی را به بازار عرضه کرده است. دو تا از بهترین ساعتهای این برند “اسپید مَستر” و ” سیمِستر” است. اُمِگا امروزه به چند دلیل یکی از بهترین برندهای بین­المللی شناخته شده است:

  • بهترین ساعت با عملکرد بالا در سفر به کره ماه ( ناسا ا/سمِگا را به عنوان سومین ساعت برای استفاده در کره ماه انتخاب کرده است.
  • از سال ۱۹۹۵ف “جیمز باند” از این ساعت استفاده می­کند.
  • از سال ۱۹۳۲ در بازی­های اسلَمپیک از ساعت اَمِگا استفاده می­شود.
  • در طول جنگ جهانی اولف هر دو ارتش آمریکا وانگلیس مجبور شدند تا از ساعت اُمگا استفاده کنند.

معمولا ساعتهای اُمِگا قیمت پایه­ای بین هزار تا چند هزار دلار دارند. البته درست است که این قیمت زیاد است اما با توجه به کارایی ساعتها، جنس فلزی که برای ساخت آن­ها بکار می­رود و کیفیت بالای آنها نمی­توان گفت که ساعت­های این برند خیلی گران  هستند.

 

  • “رولِکس”

 

ساعت
ساعت

 

اگرچه امروزه برند رولِکس دیگر در اوج نیست و از نظر بعضی از مارشناسان از نقطه اوج خود نزول کرده است اما هنوز هم یک از با پرستیژ ترین برندها در زمین ساعت شناخته می­شود. کسی که ساعت رولکس روی مچ خود می­بنند، از نظر بسیاری ثروتمند است و کسی است که به دنبال کالاهای لوکس و لاکچری است.

این برند در سال ۱۹۰۵ در انگلستان توسط “آلفِرِد دِیویس” و ” “هانس ویلدسدُرف” تاسیس شد. بعد از کارخانه این برند در سال ۱۹۱۹ به سوییس منتقل شد. از آن پس رولِکس جایگاه خود را به عنوان یکی از برترین ساعت­های سوییسی باز کرد . ترکیبی از کیفیت عالیف قیمت بالاو ابتکارات جدید( مثل اولین ساعت ضد آب دنیا) ، ساعت­های ای برند را به عنوان یکی از کالاهای لوکس، با کیفیت و موفق در دنیا معرفی کرده است. قیمت این ساعت­ها هرگز کمتر ۷۵۰۰۰ دلار نبوده­­اند. اما جیزی که باید در مورد این ساعتها بدانید این است که برای تمام عمرتان کار خواهند کرد و هرگز از ارزش قیمتی آنها کم نخواهد شد.

 

  • “پاتِک فیلیپ”

 

ساعت
ساعت

 

 

کمپانی “پاتیک فیلیپ” در سال ۱۸۵۱ توسط “آنتونی پاتِک” و “آدرین فیلیپ” که هر دو ساعت­ساز بودندف تاسیس شد. رویای این افراد ساخت ساعت­هایی باکیفیت بالا بود. بعد از نوآوری­های خاصی مثل تعبیه تقویم و دقیقه شما در ساعت، تا به امروز این برند سعی داشته ست تا بهترین و جدید­ترین ابداعات و نوآوری­ها را در ساعت­های خود بکار گیرد. قیمت ساعت­های این برند از ۲۰۰۰ دلار بالاتر است اما این قیمت در مقابل کیفیت و امکانات ساعت­های آن، هیچ است. باید بگویم این برند رکوردار فروش گران قیمت­ترین ساعت در سال ۱۹۹۹ با قیمت تقریبی ۱۱ میلیون دلار را داراست.

 

  • “لانگینِس”
ساعت
ساعت

 

کمپانی “دی مونتخه لانگینِس” تاریخچه بسیار طولانی و با افتخاری دارد. این طکت در سل ۱۸۳۲ توسط “آگوست آگاسیه” تاسیس شد. این برند، در سراسر دنیا شناخته شده است. این برند یکی از بهترین تولید­کنندگان ساعت­های اسپرت در دنیا است. ساعت­ای این برند برای اولین بار در بازی­های المپیک سال ۱۸۹۶ توسط داوران استفاده شد. اگرچه قیمت ساعت­ای این برند نسبت به برندهایی که تا الان نام بردیم ارزان­تر استف اما ساعت­ای این برند جزء با کیفیت­ترین ساعتهای سوییسی شناخته شده اند. قیمت ساعتهای این برند بین ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار است.

  • “تیسوت”
ساعت
ساعت

 

داستان تیسوت از سال ۱۸۵۳، زمانی که “چارلز فِلیسیِن تیسوت” و پسرش تصمیم گرفتند تا فروشگاه کوچکی در یکی از شهرهای سوییس باز کنند. انها شروع به تولید انبوه ساعت جیبی کردند و این ساعت­ها با استقبال زیادی مواجه شد. از آن به بعد “تیسوت” به مسیر خود در راه نواوری و خلاقیت ادامه داد و سعی کرد تا در ساخته­های خود از فلزات و ترکیبات جدیدی استفاده کند. اولین ساعت­های پلاستکیریال سنگس و چوبی، ساخت “تیسوت” بود.  از این برند برای اولین بار در مسابقات ورزشی هاکی توسط داوران اسفاده شد. . این برند سعی در جلب نظر بسیاری از ورزشکاران و ورزش دوستان داشته است.  با توجه به قیمت ارزان و کیفیت بالا ساعت­­های  این برند،  یکی از پر طرفدارترین ساعت­های  دنیا شناخته شده است.

 

  • “تَگ اوق”

۶

 

 

تاسیس این شرکت در سال ۱۸۶۵ تحت نام “اوقِن مانوفَکتوق اوق” بود اما وقتی که این کمپانی توسط برند” تَگ” خریداری شد  به نام “تَگ اوق” معروف شد. اگرچه این برند بیشتر در زمینه عینک و سایر اکسسوری­ا فعالیت دارد اما ساعت­های آن نیز جزء بهترین ساعت­ای دنیا محسوب می­شود. بیشتر طرح­های این برند مردانه است در سه دوره از بازی­های المپیک و همچنین مسابقات ماشین سواری فرمول یک  نیز از ساعت­­های این برند استفاده شده است. ساعت­های این برند برای جذب مشتریانی طراحی شده که سبک زندگی فعال و پر هیجانی دارند و بیشتر خواسته این برند تامین سلیقه این مشتریان است. قیمت ساعت­های این برند بین ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار است.

 

  • “بِرتلینگ”

 

ساعت
ساعت

 

بازار هدف این برند دو بخش است: یک هوانوردی و دو غواصی. ساعت­های این برند یکی از بهترین انتخاب­ها برای  افرادی است که در زمینه هوانوردی و یا غواصی فعالیت دارند. طراحی ساعت­ای ای ن برند بیشتر مردانه است و به گونه­ای طراحی شده که برای سفرهای هوایی و زیر آب طولانی مدت بسیار مناسب و پر کاربرد هستند. اما شروع کار این برند برمی­گردد به سال ۱۸۸۴، وقتی که “لیون برِتلینگ” شرکت خود را تاسیس کرد. هدف او از تاسیس این شرکتف تولید کُرنوگراف­ها و تایمرهایی بود که در زمینه­های علمی، ورزشی و صنعتی بیشتر کاربرد داشتند. امروزه با گذشت ۱۳۰ سال از تاسیس این شرکت، “بِرتلینگ” تنها سازنده کُرنوگراف با کیفیت بالا است که تمام اجزای آن در خود کارخانه ساخته می­شود. قیمت ساعت­ای این برند از ۳۰۰۰ دلار تا ۱۰۰۰۰ دلار تخمین زده شده است.

 

  • “آی دبلیو سی”

 

ساعت
ساعت

 

 

تنها برندی که در بخش غربی کشور سویی فعالیت دارد. به این دلیل که موسس این شرکتف مهندس امریکایی به نام “فلورینتین آریُستو” بودو مشکل بزرگی در جذب ساعت سازهایی که در بخش شرقی سوییس زندگی می­کردند داشت. به همین دلیل تصمیم گرفت تا تا فعالیت خود را در یکی از شهرهای غربی سویی شروع کند. “آی دبلیو سی” ساعت­های بسیار زیبا و خاصی طراحی می­کند که برای ست کردن با لباسهایی مثل کت و شلوار بسیار مناسب است. طراحی ساعت­های این برند به گونه­ای صاف و در اصطلاح “سالید” است. اما از طراحی بسیار جذاب ساعت­های این برند که بگذریم، کیفیت موتورهای استفاده شده در این ساعت­ا زبانزد همه مردم است. به خصوص وقتی که تصمیم بر آن شد که ساعت­های این برند بیشتر برای مصارف دفتری  باشد تا مصرف برای سفر یه دریا یا فضا! قیمت ساعت­ای این برند از ۴۰۰۰۰ دلار شروع می­شود تا به ۷۰۰۰۰ دلار می­رسد اما باید بگویم در مقابل عمر دایمی ساعت­ای این برند، این قیمت هیچ است.

 

 

  • “اودِمارس پیگیت”

 

ساعت
ساعت

 

 

این برند یکی از مطرح­ترین برندهای سوییسی در صنعت ساعت است یکی به دلیلی کیفیت بالای محصولا وی کی به دلیل قیمت مناسب محصولات. به خاطر همین است که برندهای لاکچری مثل “بولگاری” و ” کارتیِر” ساعتهای خود را از این برند تهیه می­کنند و بعد نا خود را روی ساعت هَک می­کنند. این برند در سال ۱۸۷۵ توسط “جولز لویی آودِمارس” و “اِدوارد آگِست پیگِت” تاسیس شد. تمرکز آن­ها بیشتر بر روی ساخت مجموعه ساعت­هایی با مکانیسم و کیفیت بالا بود.  هنزو هم سنگ بنای طراح و تولید ساعت­­های این برند همین مکانیسم و کیفیت بالا است. قیمت ساعت­های این برند بسیار بالا است و می­توان گفت ساعت­ای این برند جزء گران قیمت­ترین ساعت­های جهان با قیمتی بیش از ۱۰۰۰۰ دلار است.

 

  • “رادو”

 

ساعت
ساعت

برای توصیف ساعت­های این برند از واژه­هایی مثل” مدرن”و “به روز” استفاده می­شود. چیی که واقعا در طراحی و سبک این ساعت­­ها می­توان دید. در بین تمام برندهایی که در این لیست ده تایی به شما معرفی کردیمف رادو جوانترین برند است. این برند در سال ۱۹۱۷ تحت عنوان “شلاپ” تاسیس شد و تا سال ۱۹۵۷ نیز به همین نام فعالیت خود را ادامه داد تا اینکه به نام “رادو” تغییر نام داد. رادو اولین ساعت ضد خش و ضد آب دنیا را در سال ۱۹۶۳ تولید کرد و تا این زمان نیز به تولید ساعت­­های خود از مواد غیر معمول مثل سرامیکف کریستال و غیره ادامه داده است. قیمت ساعت­های این برند از ۷۰۰ دلار شروع می­شود و به چند هزار دلار می­رسد. می­توان گفت طراحی و کیفیت این ساعت­ای این برند بی همتا است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا