ورزش و سلامتی

مزایای سافرون

سافرون گران قیمت ترین گونه در دنیاست! از گل سافرون اوروکاس(کروکاس ساتیووس)به دست می آید.معمولا کلاله ی خشک شده ی گل است(که درون یک گل قرار دارد و گرده ها را دریافت میکند)و دارای رنگ طلایی تند و طعمی شیرین است.کلاله ها تنها میتوانند توسط دست جدا شوند چون ماشین ها به اندازه ی کافی دقیق نیستند.برای فراهم کردن نیم کیلو سافرون به ۲۵۰۰۰۰ کلاله نیاز است,بنابراین گران قیمت است,به هر حال برای هر نوبت به مقدار بسیار کمی از آن نیاز دارید چون بسیار قوی است.

گل کروکاس برای آسیای جنوب غربی و برخی نواحی در اروپا محلی است.بنابراین گاهی به عنوان گونه ای برای پخت و پز یا برای طعم دادن به چایی استفاده میشود,همچنین معروف است که به عنوان مکمل گیاهی دارای مزیت های بسیار زیادی است.سافرون کمی از معروفیتش را به خاطر گیاهان و گونه های معمول تر و به صرفه تر به دست آورده است,با این حال هنوز به عنوان یک مکمل گیاهی باقی مانده است و این به خاطر مزایای پزشکی زیاد آن است.

بسیاری افراد از مزیت های بیشماری که میتوانند با استفاده از مکمل گیاهی سافرون به دست آورند بی خبرند.تعداد بیماری هایی که با استفاده از آن درمان میشوند بسیار است.در زیر لیستی از معمول ترین بیماری هایی که سافرون به عنوان یک مکمل گیاهی میتواند به درمان آنها کمک کند وجود دارد.

افسردگی

سافرون,وقتی درست مصرف شود,در درمان افسردگی متوسط تا شدید موثر باشد.ثابت شده است که به اندازه ی برخی داروهای تجویزی برای افسردگی که معمولا توسط دکترها تجویز میشوند,موثر است.برای تاثیرگذار بودن,مهمترین نگته اطمینان حاصل کردن از این است که آیا از یک معامله کننده ی معروف سافرون ۱۰۰% واقعی را خریداری میکنید یا خیر.

نتیجه تصویری

وقتی سافرون را دریافت کردید,بهتر است که آن را در یک یا هر دوی شیر یا آب گرم قبل از اینکه آن را بپزید مخلوط کنید.این امر کمک میکند که وقتی آن را به هر برنامه ی غذایی که بیفزایید,قدرتمند تر شود.اگر نمیخواهید سافرون را بپزید,یک روش جایگزین برای استفاده از آن برای درمان افسردگی افزون آن به چایی یا شیر میباشد.برای انجام این کار,حداقل تنها ۱۰ رشته از سافرون را به همراه کمی شیرین کننده به انتخاب خون به نوشیدنی بیفزایید.خوب آن را مخلوط کنید و لذت ببرید.وقتی در شب مصرف میکنید,همچنین میتواند به درمان افسردگی مه مرتبط با بی خوابی میباشد نیز کمک کند.

آسم

آسم میتواند واقعا مشکلی اساسی برای بسیاری از مردم باشد.باعث میشود نفس کشیدن به شدت مشکل شود.دلیل اینکه باعث میشود نفس کشیدن سخت باشد این است که شش ها ملتهب میشوند.وقتی شش ها ملتهب شوند,مسیر های هوا شروع به محدود شدن میکنند که باعث میشود هوای کمتری را بتوانند عبور دهند.سافرون به باز کردن و تمیز کردن مسیر های هوا کمک میکند و نفس کشیدن را راحت تر میکند.

نتیجه تصویری

عادت های خوابیدن

اگر شخصی هستید که در خوابیدن مشکل دارید,با استفاده از یک مکمل گیاهی سافرون میتوانید علاوه بر مشکلات خواب,از بی قراری و نا آرامی نیز دوری کنید.بهترین روش برای استفاده از سافرون برای کمک به خواب,ترکیب کردن آن با کمی شیر یا چایی و شیرین کننده ی مورد علاقه ی شما و سپس نوشیدن آن قبل از خواب میباشد.

تسلط شرایین

تصلب شرایین یک بیماری بسیار خطرناک است که در آن رگ های خونی شروع به سفت شدن میکنند.وقتی رگ های خونی سفت شوند در انتقال مقدار اکسیژن مورد نیاز برای قسمت های مختلف بدن مشکل پیدا میکنند.چون تشخیص این بیماری در مراحل اولیه اش کار آسانی نیست,پیشگیری کردن بسیار حیاتی است.

در اینجاست که با استفاده از سافرون به عنوان یک مکمل گیاهی میتوانید به پیشگیری کمک کنید.یک مکمل گیاهی سافرون میتواند احتمال ابتلا به تصلب شرایین را کاهش دهد.سافرون به عنوان یک محرک و آنتی اکسیدان عمل میکند که به افزایش چرخش خون از طریق بدن کمک میکند.

سرطان

با توجه به تحقیقات,سافرون میتواند همچنین به مبارزه ی افراد با سرطان کمک کند.سلول های سرطانی با ساختن و ایجاد منبع تغدیه ی مخصوص به خود در بدن رشد میکنند.این تصور وجود دارد که سافرون با وارد شدن به سلول های سرطانی و ارسال یک سیگنال به آنها برای از بین بردن خودشان با سرطان مبارزه میکند(که این فرآیند معروف به آپوپتوسیس است),بنابراین باعث از بین رفتن سرطان میشود.سافرون حاوی کاروتنوید ها میباشد که تصور میشود باعث واکنش های سمی و کشنده برای سلول های سرطانی خاص مانند سلول های سرطان خون,سلول های تومور سرطانی و سلول های آماس سرطانی میشود.

کاهش قاعدگی

برای زنانی که دوره های نا منظم دارند,میتوان از سافرون برای کمک به منظیم کردن قاعدگی استفاده کرد.یک مکمل گیاهی سافرون میتواند به کاهش قاعدگی و همچنین تسکین درد که همراه با قاعدگی است کمک کند.علاوه بر کاهش قاعدگی,سافرون میتواند همچنین به کاهش خونرویزی مزمن رحم کمک کند.

 منبع : body4life.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا